Verschillen chassis 4 cilinder vs. 6 cilinder

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lute

Verschillen chassis 4 cilinder vs. 6 cilinder

Bericht door Lute »

Zoals de titel al aangeeft ben ik benieuwd naar de verschillen tussen een 6 cilinder chassis en een 4 cilinder chassis.
Past een 4 cilinder, in dit geval een 2,5NA plus seriesbak, in een 6cilinder chassis?
Ik vermoed dat in ieder geval de motorsteun rechts verplaatst moet worden.

Ik kan nl. geschikt aan een gegalvaniseerd 6 cilinder chassis komen en wil graag een wissel gaan doen.

Las en slijpwerk is voor mij geen probleem, de apparatuur en kennis heb ik maarrrrrr..... mocht nou blijken dat ik het hele chassis moet verbouwen dan kijk ik uit naar een 4 cilinder chassis.

Lute
Series 2a Stawag 2,5NA
Sebastian Zuur

Re: Verschillen chassis 4 cilinder vs. 6 cilinder

Bericht door Sebastian Zuur »

Volgens mij scheelt het een cm of 6 a 7 met de plaatsing van alle steunen ook van de tussenbak.
De 6 cilinder heeft ook een andere lengte tussenassen ook de dikke balk onder je bak moet 7 cm verplaatst worden.

Een kennis van me heeft nog een 4 cilinder heavy duty chassis liggen met 2a kenteken en eventueel een nagenoeg complete 2a er bij voor niet te veel geld.
Als je wilt kan ik je met hem in contact brengen.
Waarschijnlijk leest hij hier ook mee en kan hij zelf reageren

Groet Sebastian
Lute

Bericht door Lute »

Ik hou me aanbevolen voor een goed (gegalvaniseerd) serie 2a LWB chassis stawag.
Ben gisteren wezen kijken naar de 6 cilinder Series 2a, de verbouw van zo'n chassis gaat me net te ver.
Het las werk doet het gegalvaniseerde geen goed.

Lute
Serie 2a Stawag
2,5 NA
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Hallo Lute,

Kun je mij (eventueel per P eventuele gegevens van de verkoper van het gegalvaniseerde 6 cilinderchassis kunnen doorgeven?
Heb ik misschien wel belang bij.
Ben bezig met een 6 cilinder serie 3 op te knappen, en heb een (nog) rijdende 2a 6 cilinder

Groet
Marco
Plaats reactie