terug keuren naar geel
-
noudje
terug keuren naar geel
Hallo Allemaal,
Al weer even geleden dat ik mn snuit heb laten zien hier maar lekker bezig met alles en vooral veel rij plezier.
Heb een vraag mn 110 is belastingvrij en staat op camper kenteken nu wil ik deze weer terug keuren naar geel dit omdat ik de keuken eruit wil halen en renault espace stoelen achterin wil plaatsen ivm veiligheid ed.
Wie o wie heeft dit al aan de hand gehad bij de RDW en dus blijft je auto dan wegenbelasting vrij.met terug keuren naar geel ?
En wie heeft espace stoelen in gebouwd en wil met mij zn ervaring delen over hoe en wat en eventueel foto's. ( weet dat het eerder is gedaan)
alvast bedankt weer voor de reacties.
grr en suc 6 noudje
Al weer even geleden dat ik mn snuit heb laten zien hier maar lekker bezig met alles en vooral veel rij plezier.
Heb een vraag mn 110 is belastingvrij en staat op camper kenteken nu wil ik deze weer terug keuren naar geel dit omdat ik de keuken eruit wil halen en renault espace stoelen achterin wil plaatsen ivm veiligheid ed.
Wie o wie heeft dit al aan de hand gehad bij de RDW en dus blijft je auto dan wegenbelasting vrij.met terug keuren naar geel ?
En wie heeft espace stoelen in gebouwd en wil met mij zn ervaring delen over hoe en wat en eventueel foto's. ( weet dat het eerder is gedaan)
alvast bedankt weer voor de reacties.
grr en suc 6 noudje
-
Mud Machine
Re: terug keuren naar geel
Blijft gewoon belastingvrij mits 1e registratie voor 31-12-1986.
Mij broer heeft 2 espace stoelen in de 90 ingebouwd. Het type met gordel aan de stoel. De rails zitten met grote schetsplaten en dacht 4 M12 bouten per rail in de vloer. Past strak tussen de wielbakken, in lengte te verplaatsen en makkelijk uitneembaar.
Indien je ze goed bevestigd kan het geen probleem zijn voor de RDW. 100x beter dan die dwarsbankjes.
Ik neem aan dat je nu grijs kenteken hebt en niet geel? Als je dus van grijs naar geel gaat gelden er ook andere voertuigeisen dus de RDW zal dan:
- remmentest doen ivm andere eisen geel en grijs
- wegen ivm aanbrengen veranderingen voertuig
- koplampafstelling controleren ivm andere gewichtsverdeling
- spiegels (andere eisen geel en grijs)
- voorruitontwaseming controleren (niet verplicht bij grijs, wel bij geel)
Wellicht kan ik mijn broer nog overhalen een paar foto's te mailen. Wat is je rechtstreekse mail?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2012 08:07 door Mud Machine.
Mij broer heeft 2 espace stoelen in de 90 ingebouwd. Het type met gordel aan de stoel. De rails zitten met grote schetsplaten en dacht 4 M12 bouten per rail in de vloer. Past strak tussen de wielbakken, in lengte te verplaatsen en makkelijk uitneembaar.
Indien je ze goed bevestigd kan het geen probleem zijn voor de RDW. 100x beter dan die dwarsbankjes.
Ik neem aan dat je nu grijs kenteken hebt en niet geel? Als je dus van grijs naar geel gaat gelden er ook andere voertuigeisen dus de RDW zal dan:
- remmentest doen ivm andere eisen geel en grijs
- wegen ivm aanbrengen veranderingen voertuig
- koplampafstelling controleren ivm andere gewichtsverdeling
- spiegels (andere eisen geel en grijs)
- voorruitontwaseming controleren (niet verplicht bij grijs, wel bij geel)
Wellicht kan ik mijn broer nog overhalen een paar foto's te mailen. Wat is je rechtstreekse mail?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2012 08:07 door Mud Machine.
-
Ivo Cox
Hoi Noudje,
Ik heb het middelste stoeltje van de 2e zitrij (110, 1986) vervangen door een Espace stoel. Die stoel heb ik gemonteerd op originele Espace-rails. Daarvoor heb ik de 2 gaatjes in de vloer van de originele stoel kunnen gebruiken en 2 extra gaatjes moeten maken. De stoel kan nu naar voor en achter schuiven.
Let wel op welke stoel je aanschaft er zijn verschillende types met verschillende rails. Alles is goed verkrijgbaar, maar let op ze vragen er goud voor. Ik heb het "oude" type stoel (2002-2005), die zijn qua gewicht zwaarder, maar beter verkrijgbaar en iets goedkoper.
Komend weekend kan ik foto's maken, als je daar interesse in hebt laat het me dan maar weten.
Groet Ivo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2012 08:45 door Ivo Cox.
Ik heb het middelste stoeltje van de 2e zitrij (110, 1986) vervangen door een Espace stoel. Die stoel heb ik gemonteerd op originele Espace-rails. Daarvoor heb ik de 2 gaatjes in de vloer van de originele stoel kunnen gebruiken en 2 extra gaatjes moeten maken. De stoel kan nu naar voor en achter schuiven.
Let wel op welke stoel je aanschaft er zijn verschillende types met verschillende rails. Alles is goed verkrijgbaar, maar let op ze vragen er goud voor. Ik heb het "oude" type stoel (2002-2005), die zijn qua gewicht zwaarder, maar beter verkrijgbaar en iets goedkoper.
Komend weekend kan ik foto's maken, als je daar interesse in hebt laat het me dan maar weten.
Groet Ivo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2012 08:45 door Ivo Cox.
-
noudje
Bedankt allemaal,
Zal idd is ffe de rdw contacten hierover maar was natuurlijk nieuwsgierig naar jullie bevindingen. De auto staat nu op camper kenteken dus das volgens mij ook grijs.
Zou graag foto's ontvangen van de stoel achterin Arnoudseekles@yahoo.com
Alvast weer bedankt.
Gr Noudje
Zal idd is ffe de rdw contacten hierover maar was natuurlijk nieuwsgierig naar jullie bevindingen. De auto staat nu op camper kenteken dus das volgens mij ook grijs.
Zou graag foto's ontvangen van de stoel achterin Arnoudseekles@yahoo.com
Alvast weer bedankt.
Gr Noudje
-
Frans Bonnes
Camper kenteken kan ook geel zijn.
Dus even goed op je kentekenbewijs kijken, daar hoort het op te staan. Bij voertuigsoort.
En dan staat er ergens bij inrichting wat het is, nl Camper.
fb
Dus even goed op je kentekenbewijs kijken, daar hoort het op te staan. Bij voertuigsoort.
En dan staat er ergens bij inrichting wat het is, nl Camper.
fb
-
noudje
Hallo Frans,
Dr staat op het kenteken bij
voertuig categorie: M1/SA Personen auto.
handels benaming: 110 Kampeerauto
?
Djus....
Gr noudje
Dr staat op het kenteken bij
voertuig categorie: M1/SA Personen auto.
handels benaming: 110 Kampeerauto
?
Djus....
Gr noudje
-
bowy
Dat is dus een geel kenteken anders staat er ipv personen auto een bedrijfsauto.
-
Leendert
Volgens mij is een camper altijd geel kenteken (tot en met 3500kg totaal gewicht), je mag er immers personen mee vervoeren.
Dus van camper naar geel moet normaal geen probleem geven.
De datum eerste toelating zou niet moeten veranderen.
Dus van camper naar geel moet normaal geen probleem geven.
De datum eerste toelating zou niet moeten veranderen.
-
bowy
Leendert Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is een camper altijd geel kenteken
> (tot en met 3500kg totaal gewicht), je mag er
> immers personen mee vervoeren.
> Dus van camper naar geel moet normaal geen
> probleem geven.
> De datum eerste toelating zou niet moeten
> veranderen.
Helaas die vlieger gaat niet op, bijvoorbeeld een 110 hicap kan wel camper zijn maar niet geel...... Dus max 2 personen!
-------------------------------------------------------
> Volgens mij is een camper altijd geel kenteken
> (tot en met 3500kg totaal gewicht), je mag er
> immers personen mee vervoeren.
> Dus van camper naar geel moet normaal geen
> probleem geven.
> De datum eerste toelating zou niet moeten
> veranderen.
Helaas die vlieger gaat niet op, bijvoorbeeld een 110 hicap kan wel camper zijn maar niet geel...... Dus max 2 personen!
-
Lucas van Lierop
Ik ga in mijn Disco ook stoelen op rails monteren. Ik gebruik echter generieke cargo rails die ook in bestelwagens en vliegtuigen gebruikt wordt. Hierdoor kun je voor alle mogelijke stoelen kiezen en je kan er ook een ladesysteem oid op klikken. Voor wie interesse heeft zie:
Ancra rails, (heb de mijne via Bajatech).
Groet
Lucas
Ancra rails, (heb de mijne via Bajatech).
Groet
Lucas