Brandstofbesparing
-
Wim Janssen
Brandstofbesparing
Interessante tekst over brandstofbesparing. [auto-onderdelen.marktplaats.nl]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: Brandstofbesparing
hmm, wat is Willem in het Chinees?? krijg ook zulke vertaalspam in m'n spambox....wat een onzin
-
Wilco Vaneman
Re: Brandstofbesparing
En nu ga ik een tip geven die bijna net zoveel brandstof bespaart als deze magneet.
Het nieuwe rijden!
Zo, en deze is gratis, maar geld overmaken mag altijd.
Groetjes Wilco
Het nieuwe rijden!
Zo, en deze is gratis, maar geld overmaken mag altijd.
Groetjes Wilco
-
Gerben tB
echt besparen
Sind 2 jaar bespaar ik echt op het woonwerk verkeer. Zelfs het start-stop systeem bij verkeerslichten werkt geweldig. Daarnaast is de uitstoot ook minimaal,
Low emission
Low emission
-
Geert LW79
Re: Brandstofbesparing
Het nieuwe rijden werkt niet echt met een oude motor, denk zelfs dat het dan averechts werkt.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('41d18325c9f4978e115cfb94956bd074', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15352060, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('41d18325c9f4978e115cfb94956bd074', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15352060, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
D'daip
Re: Brandstofbesparing
Wie deze tekst inhoudelijk snapt krijgt van mijn een "prikkers-token" of te wel een gevulde koek.
Een poging:
Magnetische velden, of te wel de specifieke resonantie frequentie van deze velden, kunnen de chemische samenstelling van brandstof positief beïnvloeden.
Is dit de ?magnetische" variant van de armband?
Hier staat een wat begrijpelijker verhaal die betrekking heeft op Landrovers en (Neodymium) magneten.
[www.supermagnete.nl]
Groet, johan
Een poging:
Magnetische velden, of te wel de specifieke resonantie frequentie van deze velden, kunnen de chemische samenstelling van brandstof positief beïnvloeden.
Is dit de ?magnetische" variant van de armband?
Hier staat een wat begrijpelijker verhaal die betrekking heeft op Landrovers en (Neodymium) magneten.
[www.supermagnete.nl]
Groet, johan
-
Puffino
Re: Brandstofbesparing
een aantal principes echter werken DONDERSGOED met ELK type motor.
Vooral relaxed rijden en vooruitzien/anticiperen.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Vooral relaxed rijden en vooruitzien/anticiperen.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Geert LW79
Re: Brandstofbesparing
Het nieuwe rijden gaat voornamelijk over het bij een lager tourental opschakelen, echter de oudere motoren leveren bij lager tourental veel minder koppel dan de nieuwe motoren daardoor werkt het dus niet zo goed. Met "nieuwe" motoren kun je het beste afremmen op de motor daar de brandstof toevoer helemaal stopt tot dat je weer bij startionair tourental komt, de oude carburateur motoren blijven altijd de hoeveelheid brandstof voor startionair tourental aanzuigen en als je dus voor een stoplicht moet stoppen en je remt vanaf bv. 2500 touren af op de motor dan gebruik je dus meer brandstof dan waneer je de koppeling intrapt en afremt met het rempedaal, de motor gaat dan meteen terug naar 600 a 700 touren en zuigt dus minder brandstof aan. Zelfde geld eigenlijk ook voor oude dieselmotoren, daarvan gaat de pomp bij het loslaten van het gaspedaal ook niet helemaal op nul, bij de nieuwere wel. Hoeveel geld je zo met het "oude" rijden kan besparen met een oude motor is is betrekkelijk, je geeft wel weer meer geld uit aan remblokken/schoenen. (ik rem met mijn ouwetjes wel af op de motor)
Het meeste bespaar je dus inderdaad met een voorzichtig rechtervoetje en vooruitzien.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a6e934bbfeef9b6004cdf65d716035e8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15354302, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het meeste bespaar je dus inderdaad met een voorzichtig rechtervoetje en vooruitzien.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a6e934bbfeef9b6004cdf65d716035e8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15354302, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Andtee
Re: Brandstofbesparing
het klinkt meer als een tekst uit Phineas and Ferb; die hebben ook altijd dingen die eindigen op ****NA-tor
maar de vraag is Wie gaat het uit proberen voor 25 euro !
maar de vraag is Wie gaat het uit proberen voor 25 euro !
-
Andtee
Re: Brandstofbesparing nog een
deze belooft zelfs 50% reductie
[www.super-gassaver.com]
[www.super-gassaver.com]
-
Scratch
Re: Brandstofbesparing nog een
hé, het werkt echt hoor !!
Ik rij al jaren met whiteboard magneetjes op mijn brandstoffilterhuis en dat geeft al een besparing van 10% !!
Goh, wat jammer dat 1 april al weer voorbij is...
Ik rij al jaren met whiteboard magneetjes op mijn brandstoffilterhuis en dat geeft al een besparing van 10% !!
Goh, wat jammer dat 1 april al weer voorbij is...
-
willem
Re: Brandstofbesparing nog een
ik ga een lasmagneet proberen
willem109+
Land rover 109( benzine)
willem109+
Land rover 109( benzine)
-
Huub
Re: Brandstofbesparing
Ik gebruik al jaren een koper/aluminium magneet, die moet je rond de brandstofleiding lijmen en dan reduceer je zo 25% van je verwachte IQ.
GRT Huub
Die ook weleens aceton in de diesel heeft gemengd.......
GRT Huub
Die ook weleens aceton in de diesel heeft gemengd.......
-
Wim Janssen
Re: Brandstofbesparing
Voor alle duidelijkheid, ik doelde vooral op de grote hoeveelheid onzin, maar ik zie dat de advertentie al weg is. Zou deze Willem hier meelezen?
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
plaetje
Re: Brandstofbesparing
Wim mijn advies om brandstof besparing is een touwtje aan je voorganger te hangen of met een triangel
plaetje
plaetje
-
Alan T
Re: Brandstofbesparing
effe hier op
je merkt het inderdaad goed dat als je de gasklep {lpg} bij het afremmen op de motor op de uitstand schakelt ,dat je meer afremt omdat er totaal geen brandstof naar de cillinders gaat.
vraag mij af of je hier een handige/simpele schakeling voor kan maken
en wat dat aan besparing kan opleveren
Iemand hier ervaring mee?
misschien iets met een vacuum schakelaar?
Grt
Alan
RRC
LW
je merkt het inderdaad goed dat als je de gasklep {lpg} bij het afremmen op de motor op de uitstand schakelt ,dat je meer afremt omdat er totaal geen brandstof naar de cillinders gaat.
vraag mij af of je hier een handige/simpele schakeling voor kan maken
en wat dat aan besparing kan opleveren
Iemand hier ervaring mee?
misschien iets met een vacuum schakelaar?
Grt
Alan
RRC
LW
-
Apke
Re: Brandstofbesparing
Het is me gelukt om te onderzoeken hoe ik het beste brandstof kan besparen.
Twee jaar zonder te tanken.
Het systeem ......... bezig met opknappen en gewoon niet rijden.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00ed2ba119737c61823c1faa8c305c1a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 15358945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Twee jaar zonder te tanken.
Het systeem ......... bezig met opknappen en gewoon niet rijden.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00ed2ba119737c61823c1faa8c305c1a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 15358945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
willem
Re: Brandstofbesparing
ik heb de advertentie nog gevonden
Grotere foto
KenmerkenStaat: Nieuw Levering: Ophalen of Verzenden Modelefender, Discovery, Freelander, Range Rover, Range Rover (sport), Overige modellenBeschrijvingbenzine diesel bespaarder is de enige klant goedgekeurd en onderzoek getest apparaat gebruikt over de planeet brandstofbesparing.
Het helpt klanten geld besparen op brandstof, periode!
Auto's taxi's bussen schoolbussen brand Trucks Ambulances Motor boten race auto's landbouw apparatuur materiaal Handling Services bouwbedrijven gepantserde auto diensten postdiensten politie gemeenten commerciële lijnen voor het goederenvervoer Leasing bedrijven levering diensten Trucking bedrijven pendelvervoer sneeuw verwijdering diensten Limousine Services.
100% Klanttevredenheid gegarandeerd! benzine diesel bespaarder is een magnetische frequentie resonator.
Door middel van haar gepatenteerde Neodymium super dirigenten genereert het de specifieke resonantiefrequentie dat, wanneer over de brandstof lijn geïnstalleerd, zal de koolwaterstof ketens in de passerende brandstof breuk.
Geen magneet of goedkope knock off ontwerp, geen kwestie welke claims die ze maken, kan produceren het vereist flux patroon, en worden nog klein genoeg in grootte aan vrijwel alle installaties.
Wanneer brandstof moleculen worden blootgesteld aan de specifieke resonantie gemaakt door de magneten van Neodymium in de Super gas saver, wordt verbranding efficiënter.
De Super GasSaver zorgt ervoor dat de brandstof uit te breiden, het versnelt verbranding en verbrandt meer van de brandstof die normaal als un-burned verontreiniging is uitgeput. In 1945, Felix Block (Stanford University) en Edward M. Purcell (Harvard University) waargenomen onafhankelijk een interessant fenomeen betreffende de magnetische momenten van materie.
Wanneer een magnetisch veld wordt toegepast op bepaalde typen van materie, uitlijnen de atoomkernen in de steekproef hun spin assen in bepaalde concrete oriëntaties.
Sinds die tijd de betekenis van nucleaire magnetische resonantie (NMR) buitengewone proporties heeft aangenomen.
Zijn meerdere rollen in zowel chemische als biologische wetenschappen is NMR een van de snelst groeiende en meest gebruikte instrumentale technologieën.
Toe te schrijven aan de eigenschappen van massa en lading, kernen lijken te gedragen als magneten.Deze kernen zijn ook spinnen, en de draaiende elektrische ladingen genereren magnetische velden.
Wanneer een extern magnetisch veld wordt toegepast, vindt interactie plaats met de kernen. Waterstof is een dergelijke nucleus.
Er zijn twee mogelijke oriëntaties voor een waterstofion (H) spinnen in de kern van een atoom; het kan worden uitgelijnd met of tegen de extern magnetisch veld.
Het is mogelijk om te meten van de frequentie van de elektromagnetische straling (radio golven) vereist voor het wijzigen van de afdrukstand van het proton uit een magnetische dipool naar de andere, wat resulteert in een netto absorptie van energie door de waterstofkernen.
Wanneer de extinctie energie wordt gemeten, kan een NMR spectrum van het monster worden verkregen.
Omdat het magnetisch veld constant tijdens NMR experimenten gehouden is, vereist elke kern een verschillende radio frequentie (genoemd een chemische verschuiving) voor resonantie optreden. Grafisch, is de x-as van de NMR spectrum de frequentie verschil tussen de onbekende compound en een verwijzing compound. De y-as komt overeen met het relatieve aantal kernen absorberen van energie op een bepaalde radiofrequentie.
Als brandstof in de brandstoftank zit, daardoor veranderingen in temperatuur en vochtigheid uit te breiden en contract. Uiteindelijk, beginnen de moleculen van koolwaterstoffen in de brandstof te trekken elkaar, moleculaire clusters te vormen.
De Super Gas Saver, brengen de voedingsleiding brandstof, veroorzaakt de Godinnenenergie van de geladen deeltjes rond de atomen waaruit de koolwaterstof moleculen.
Dit dwingt de moleculaire clusters te breken en uit te breiden.
Meer zuurstof zal nu gecombineerd met meer van deze moleculen koolwaterstof, die niet langer in clusters, voor betere, efficiëntere verbranding in de kamer afvuren.
Aangezien brandstof nu meer efficiëntbranden is, is het resultaat verminderde emissies, minder brandstof nodig te bereiken en handhaven van snelheidsniveaus. Koolstof en vernis opbouw is uitgeschakeld, dus het verminderen van het onderhoud en verlengen levensduur van de motor. Een schonere en heter brandstof branden ook verhoogt PK en algehele motorprestaties .
Advertenties door Google
willem109+
Land rover 109( benzine)
Grotere foto
KenmerkenStaat: Nieuw Levering: Ophalen of Verzenden Modelefender, Discovery, Freelander, Range Rover, Range Rover (sport), Overige modellenBeschrijvingbenzine diesel bespaarder is de enige klant goedgekeurd en onderzoek getest apparaat gebruikt over de planeet brandstofbesparing.
Het helpt klanten geld besparen op brandstof, periode!
Auto's taxi's bussen schoolbussen brand Trucks Ambulances Motor boten race auto's landbouw apparatuur materiaal Handling Services bouwbedrijven gepantserde auto diensten postdiensten politie gemeenten commerciële lijnen voor het goederenvervoer Leasing bedrijven levering diensten Trucking bedrijven pendelvervoer sneeuw verwijdering diensten Limousine Services.
100% Klanttevredenheid gegarandeerd! benzine diesel bespaarder is een magnetische frequentie resonator.
Door middel van haar gepatenteerde Neodymium super dirigenten genereert het de specifieke resonantiefrequentie dat, wanneer over de brandstof lijn geïnstalleerd, zal de koolwaterstof ketens in de passerende brandstof breuk.
Geen magneet of goedkope knock off ontwerp, geen kwestie welke claims die ze maken, kan produceren het vereist flux patroon, en worden nog klein genoeg in grootte aan vrijwel alle installaties.
Wanneer brandstof moleculen worden blootgesteld aan de specifieke resonantie gemaakt door de magneten van Neodymium in de Super gas saver, wordt verbranding efficiënter.
De Super GasSaver zorgt ervoor dat de brandstof uit te breiden, het versnelt verbranding en verbrandt meer van de brandstof die normaal als un-burned verontreiniging is uitgeput. In 1945, Felix Block (Stanford University) en Edward M. Purcell (Harvard University) waargenomen onafhankelijk een interessant fenomeen betreffende de magnetische momenten van materie.
Wanneer een magnetisch veld wordt toegepast op bepaalde typen van materie, uitlijnen de atoomkernen in de steekproef hun spin assen in bepaalde concrete oriëntaties.
Sinds die tijd de betekenis van nucleaire magnetische resonantie (NMR) buitengewone proporties heeft aangenomen.
Zijn meerdere rollen in zowel chemische als biologische wetenschappen is NMR een van de snelst groeiende en meest gebruikte instrumentale technologieën.
Toe te schrijven aan de eigenschappen van massa en lading, kernen lijken te gedragen als magneten.Deze kernen zijn ook spinnen, en de draaiende elektrische ladingen genereren magnetische velden.
Wanneer een extern magnetisch veld wordt toegepast, vindt interactie plaats met de kernen. Waterstof is een dergelijke nucleus.
Er zijn twee mogelijke oriëntaties voor een waterstofion (H) spinnen in de kern van een atoom; het kan worden uitgelijnd met of tegen de extern magnetisch veld.
Het is mogelijk om te meten van de frequentie van de elektromagnetische straling (radio golven) vereist voor het wijzigen van de afdrukstand van het proton uit een magnetische dipool naar de andere, wat resulteert in een netto absorptie van energie door de waterstofkernen.
Wanneer de extinctie energie wordt gemeten, kan een NMR spectrum van het monster worden verkregen.
Omdat het magnetisch veld constant tijdens NMR experimenten gehouden is, vereist elke kern een verschillende radio frequentie (genoemd een chemische verschuiving) voor resonantie optreden. Grafisch, is de x-as van de NMR spectrum de frequentie verschil tussen de onbekende compound en een verwijzing compound. De y-as komt overeen met het relatieve aantal kernen absorberen van energie op een bepaalde radiofrequentie.
Als brandstof in de brandstoftank zit, daardoor veranderingen in temperatuur en vochtigheid uit te breiden en contract. Uiteindelijk, beginnen de moleculen van koolwaterstoffen in de brandstof te trekken elkaar, moleculaire clusters te vormen.
De Super Gas Saver, brengen de voedingsleiding brandstof, veroorzaakt de Godinnenenergie van de geladen deeltjes rond de atomen waaruit de koolwaterstof moleculen.
Dit dwingt de moleculaire clusters te breken en uit te breiden.
Meer zuurstof zal nu gecombineerd met meer van deze moleculen koolwaterstof, die niet langer in clusters, voor betere, efficiëntere verbranding in de kamer afvuren.
Aangezien brandstof nu meer efficiëntbranden is, is het resultaat verminderde emissies, minder brandstof nodig te bereiken en handhaven van snelheidsniveaus. Koolstof en vernis opbouw is uitgeschakeld, dus het verminderen van het onderhoud en verlengen levensduur van de motor. Een schonere en heter brandstof branden ook verhoogt PK en algehele motorprestaties .
Advertenties door Google
willem109+
Land rover 109( benzine)
-
Geert LW79
Re: Brandstofbesparing
Ik houd het bij Kryptonite, wel moeilijk aan te komen, geloof dat de heer S.Uperman de importeur is
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ee3e8b3bf45aba7d098fdb5624b742b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15359154, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ee3e8b3bf45aba7d098fdb5624b742b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15359154, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc vd K
Re: Brandstofbesparing
bedoel je niet L Luthor? de heer C superman is er allergisch voor
-
Oscar
Re: echt besparen
En mijn Tithonus doet al 6 maanden met een halve tank diesel..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2012 21:00 door Oscar.
-
Oscar
Re: Brandstofbesparing
Het nieuwe rijden is voor geen enkele auto goed.
Maar auto's zijn zo goed tegenwoordig dat het motorblok de rest van de auto en de rijder toch overleeft..
De meest voorkomende pech in de zomermaanden: verbrande koppeling en oververhitte motor..
Niemand heeft die mensen vertelt dat je het hieuwe rijden niet moet proberen in de bergen en/of met een caravan.
LOL!
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Maar auto's zijn zo goed tegenwoordig dat het motorblok de rest van de auto en de rijder toch overleeft..
De meest voorkomende pech in de zomermaanden: verbrande koppeling en oververhitte motor..
Niemand heeft die mensen vertelt dat je het hieuwe rijden niet moet proberen in de bergen en/of met een caravan.
LOL!
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
willem
Re: Brandstofbesparing
heb het ook maar ff gelezen een hele hoop blablabla maar geen echte informatie over hoeveel je bespaart ectra
ik gooi de centen die dat ding kost maar gewoon in mijn tank
willem109+
Land rover 109( benzine)
ik gooi de centen die dat ding kost maar gewoon in mijn tank
willem109+
Land rover 109( benzine)
-
Apke
Re: Brandstofbesparing
Wordt het "nieuwe" rijden niet vooral gepromoot door garagebedrijven en een club die zich branchorganisatie van de garagebedrijven noemt?
Lekker laag in de toeren, weinig oliedruk en flink gas geven om toch maar vooruit te komen.
Ja meneer, we hebben de motor voor de APK wel even moeten reinigen om door de meting heen te komen .......
Beste remedie:
Het nieuwe rijden is iets wat je alleen bij een koude motor doet. Rustig en niet te hoog in de toeren.
Is de motor goed op temperatuur: gewoon doen waarvoor de motor gemaakt is, rijden en laten werken.
Bij een motor met turbo, de rit even afsluiten met een paar minuten "nieuw" rijden om de turbo af te laten koelen (of even stationair te laten draaien) en ervoor te zorgen dat de turbo niet droog draaid.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba33fd77ed5a30521246f89d1795680b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 15359390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Lekker laag in de toeren, weinig oliedruk en flink gas geven om toch maar vooruit te komen.
Ja meneer, we hebben de motor voor de APK wel even moeten reinigen om door de meting heen te komen .......
Beste remedie:
Het nieuwe rijden is iets wat je alleen bij een koude motor doet. Rustig en niet te hoog in de toeren.
Is de motor goed op temperatuur: gewoon doen waarvoor de motor gemaakt is, rijden en laten werken.
Bij een motor met turbo, de rit even afsluiten met een paar minuten "nieuw" rijden om de turbo af te laten koelen (of even stationair te laten draaien) en ervoor te zorgen dat de turbo niet droog draaid.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba33fd77ed5a30521246f89d1795680b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 15359390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
Oscar
Re: Brandstofbesparing
Apke,
Helemaal waar en ik practiseer die methode al heel mijn leven met alle auto's: 18km warmrijden - trappen - tot rust laten komen voor het contact uit gaat.
Maar dat warmrijden is helemaal niet goed voor een auto met roetfilter..
Mijn FL2 kan er niet tegen, die wil direct los nadat de motor loopt. Anders komen er van die leuke storingen op het dashboard en schiet de ecu in de stress. Rustig rijden is helemaal niet goed aangezien je dan veel roet produceert.
Beetje tegenstrijdig aan het nieuwe rijden, dus wat moet ik met een roetfilter als ik toch geen roet produceer?
En ik ben niet de enige, ik hoor erg veel collega's en zakenrelaties klagen over het roetfilter in hun middenklasse leasebak. Regelmatig sukkelen ze met max. 90 in "noodloop" over de snelweg en de overheid maar asfalt toevoegen tegen de files..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Helemaal waar en ik practiseer die methode al heel mijn leven met alle auto's: 18km warmrijden - trappen - tot rust laten komen voor het contact uit gaat.
Maar dat warmrijden is helemaal niet goed voor een auto met roetfilter..
Mijn FL2 kan er niet tegen, die wil direct los nadat de motor loopt. Anders komen er van die leuke storingen op het dashboard en schiet de ecu in de stress. Rustig rijden is helemaal niet goed aangezien je dan veel roet produceert.
Beetje tegenstrijdig aan het nieuwe rijden, dus wat moet ik met een roetfilter als ik toch geen roet produceer?
En ik ben niet de enige, ik hoor erg veel collega's en zakenrelaties klagen over het roetfilter in hun middenklasse leasebak. Regelmatig sukkelen ze met max. 90 in "noodloop" over de snelweg en de overheid maar asfalt toevoegen tegen de files..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Geert LW79
Re: Brandstofbesparing
Da's alleen reklame om te laten zien hoe goed dat spul is
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7f735b75a515681954bd4e09661c42f4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15359733, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7f735b75a515681954bd4e09661c42f4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15359733, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Oscar
Re: Brandstofbesparing
Apke,
Eigenlijk zou je 50% korting moeten krijgen op de mrb van de auto waar je wel mee rijdt..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Eigenlijk zou je 50% korting moeten krijgen op de mrb van de auto waar je wel mee rijdt..
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Fred
Re: Brandstofbesparing
Als het effectief is dan rol ik m'n benzineleiding om de dynamo,, dat moet dan super werken.
Verder doe mij dan ook maar een broodje aap.
Verder doe mij dan ook maar een broodje aap.
-
willem
Re: Brandstofbesparing
als we ons hier druk om maken kan je beter een toyota aygo kopen
en geen land rover we weten dat ze
willem109+
Land rover 109( benzine)
en geen land rover we weten dat ze
willem109+
Land rover 109( benzine)