Doorgehaald chassisnummer door rdw

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gompie

Doorgehaald chassisnummer door rdw

Bericht door Gompie »

Beste allen,

Ik heb in augustus 2010 een landrover 110 gehaald vanuit Engeland.
De invoerkeuring ging wat anders dan ik gehoopt had. Na een pat onderzoek werd mijn chassisnummer handmatig doorgehaald met een graveerpen. Dit zonder enig overleg en toestemming. De rdw zit met dit handelen er volledig naast.
Hadden ze dit niet gedaan en eerst even overlegd dan had ik tenminste de keuze gehad om de auto terug te verkopen in Engeland waar hij legaal en met apk op de weg reed.
Ik ben nu ruim anderhalfjaar bezig mijn gelijk te krijgen bij de rdw. Ik ben zeer benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt. Dus mijn vraag is, zijn er mensen hier op het forum waarbij de rdw ook zonder toestemming het chassisnummer hebben doorgehaald en daardoor schade geleden hebben (waardeloze auto)? Ik hoor graag de verhalen!

Groet,
Gijs
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Doorgehaald chassisnummer door rdw

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

niet helemaal, wel iets soortgelijks....
link
wiety

Bericht door wiety »

hoi
maar waarom, cq wat was de rede dat ze dit deden.
gr pascal
Gompie

Bericht door Gompie »

De rdw vertrouwde de identiteit van de auto niet, dus dachten ze, laten we maar het chassisnummer doorhalen dan kan de auto niet weer aangeboden worden bij de rdw. Beetje bot is het wel! Ben er ook nog niet klaar mee.
wiety

Bericht door wiety »

hoi
als het goed is krijg je hierover een schriftelijke brief, en daar kun je weer bezwaar maken.
maar de vraag is of het iets uitmaakt.
wens je sterkte.
zit zelf met een vergelijkbaar probleem.
eerste keuring goed, maar afgekeurdt op bevestiging achterbank. was tevens van grijs naar 8 pers.
bij 2e zeg maar herkeuring, werdt pat enz enz zeggen ze onidentifiseerbaar, ivm de las die er te goed uitziet. en orgineel is, nr met laylandteken
de vraag is dan mag dat, als de eerste keurmeester het goed heeft bevonden.
heb bezwaar gemaakt en zal afwachten.
amtelijke molens
gr pascal
Roel

Bericht door Roel »

Ik geef je niet veel kans. Hun argument zou oa kunnen zijn dat de auto "uit het zicht' is geweest en er dus iets aan veranderd/aangepast zou kunnen zijn. Zie het maar als een APK herkeuring, als je dan ineens een defect lampje hebt is het ook afkeur, terwijl het lampje bij de 1e keuring wel werkte. Ze zullen waarschijnlijk iedere (her)keuring weer als 1e keuring bekijken (dan wordt het argument dan waarschijnlijk)

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

hmm, dat geeft een keurmeester/RDW niet het recht om aan iemands rechtmatige bezit enige verandering aan te brengen... op deze manier een chassis# of in mijn geval de kentekenpapieren zodanig te manipuleren dat de stap terug>> dwz. DMVH om het weer in orde te maken te saboteren is niet legaal.
Gompie

Bericht door Gompie »

@roel, ik heb bezwaar gemaakt tegen de manier waarop het onderzoek heeft plaatsgevonden, uiteindelijk braken de kosten van advocaat mij op en ben ik gestopt.

@sjors, Dat is nou precies wat ik bedoel. RDW heeft niet het recht om zomaar een chassisnummer door te halen (alleen als ze van plan zijn er een nieuw nummer onder te plaatsen). Ik heb ze met een claim aansprakelijk gesteld voor de schade. Ze proberen op elke manier onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. Ik vind dat doordat ze mijn chassisnummer onterecht hebben doorgehaald ze dit moeten corrigeren. Door hun actie heeft er simpelweg een waardevermindering plaatsgevonden.
Daarom ben ik ook op zoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of nu ook meemaken om zo te bekijken of dit vaker gebeurt en of we hier wat mee kunnen doen. Ik hoop op meer reacties! (of eigenlijk ook niet.....)

Andere vraag, zijn hier mensen die ervaring hebben met auto taxateurs? Ik wil vanuit een onafhankelijke hoek het waardeverlies van mijn auto laten bepalen. Ik kan wel gaan googelen maar wellicht is iemand bekend met zo'n taxateur binnen land rover kringen.
Of heeft iemand een ander idee voor een officiële onafhankelijke waardebepaling van je auto?

Gr Gijs
Plaats reactie