2.25 diesel slecht lopen nadat ie warm is
-
patrick
2.25 diesel slecht lopen nadat ie warm is
hallo allemaal ik heb een serie III 109 DIESEL met het volgende probleem.
als ik met m ga rijden is er de eerste 5 km niks aan de hand gewoon lekker rijden en vlot naar de 90 .
maar dan na de 5 km (ongeveer) dus als ie warm word is t gebeurd, in houden bij hogere toeren en een top van amper 70 en blijft echt pendelen,alleen rond de 55 in zn vier is er niks aan de hand,maar daarboven is r niet meer mee te rijden.
heeft iemand enig idee wat dit kan wezen of heeft dit al eens mee gemaakt?
heb net de kleppen opnieuw gesteld dus morgen ff proberen maar kan me niet indenken dat dat het euvel was.
nou hoop dat iemand me kan helpen of een idee heeft!
hoor t graag .alvast bedankt
grt patrick en fijne pasen nog.
als ik met m ga rijden is er de eerste 5 km niks aan de hand gewoon lekker rijden en vlot naar de 90 .
maar dan na de 5 km (ongeveer) dus als ie warm word is t gebeurd, in houden bij hogere toeren en een top van amper 70 en blijft echt pendelen,alleen rond de 55 in zn vier is er niks aan de hand,maar daarboven is r niet meer mee te rijden.
heeft iemand enig idee wat dit kan wezen of heeft dit al eens mee gemaakt?
heb net de kleppen opnieuw gesteld dus morgen ff proberen maar kan me niet indenken dat dat het euvel was.
nou hoop dat iemand me kan helpen of een idee heeft!
hoor t graag .alvast bedankt
grt patrick en fijne pasen nog.
-
sander "one10"
Re: 2.25 diesel slecht lopen nadat ie warm is
Heb je de kleppen niet te krap gezet ?
-
patrick
nee daar was ik eerst bang voor dus vandaar dat ik ze opnieuw gesteld heb.
-
Cees spithoven
zoals andere al aangeven kleppen controleren en nieuw brandstof filter
klein tipje: tijdens het kleppen stellen de stoterstangen een keer draaien en kijken of de klepspeling veranderd, is dit wel zo zijn de stoterstamgen en de boutjes door de tuimelaar verkeerd op elkaar ingesleten.
Cees Spithoven
klein tipje: tijdens het kleppen stellen de stoterstangen een keer draaien en kijken of de klepspeling veranderd, is dit wel zo zijn de stoterstamgen en de boutjes door de tuimelaar verkeerd op elkaar ingesleten.
Cees Spithoven
-
patrick
maar dat verklaart toch niet dat ie wel goed loopt als ie koud is? of zie ik dat verkeerd?
-
Cees spithoven
de klepspeling is er voor om de uitzetting van de kleppen op te vangen
verder denk ik dat jouw probleem in de brandstof voorziening zit (brandstof filter) alleen kan ik niet verklaren waarom koud niet en warm wel.
als ik er zo over nadenk lijkt het een verstopte ontluchting van de brandstoftank, alleen heb ik dit bij landrover nog niet meegemaakt.
gr
Cees Spithoven
verder denk ik dat jouw probleem in de brandstof voorziening zit (brandstof filter) alleen kan ik niet verklaren waarom koud niet en warm wel.
als ik er zo over nadenk lijkt het een verstopte ontluchting van de brandstoftank, alleen heb ik dit bij landrover nog niet meegemaakt.
gr
Cees Spithoven
-
patrick
dat kan ik gauw uitsluiten toch als ik stukje zonder tankdop rijd?
of werkt dat niet ?
of werkt dat niet ?
-
patrick
de klep speling voor een diesel is toch 0.25 voor de in en uitlaat kleppen ?
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Ja, klopt.
0.25mm-0.10"
Grtz. Erik
0.25mm-0.10"
Grtz. Erik
-
buffeltje serie 3
Op je aanzuig in de tank zit in veel gevallen ook een filter.
Als je voor het afstellen van de kleppen geen problemen had.
Kun je kool afzetting bij je kleppen hebben.
Als je voor het afstellen van de kleppen geen problemen had.
Kun je kool afzetting bij je kleppen hebben.
-
patrick
nee voor het kleppen stellen liep hij ook niet lekker en begint echt in te houden nadat ik ongeveer een km of 5 gereden heb
-
buffeltje serie 3
Dan moet je je compresie es meten per cilinder. Mischien zuigerveren stuk. Heb je carterdruk.
-
Pieter NB
Heb 2 x een vergelijkbaar probleem gehad.
Vuil brandstoffilter, vooral merkbaar bij koud weer na 20 minuten
Later was de oorzaak een verstuiver die niet meer goed werkte als hij op temperatuur kwam (ca. 5 minuten). (witte rook)
Dit was goed te zien nadat ik de spruitstukken loshaalde.
Een van de uitlaatpoorten was nat van de diesel.
Pas op met kleppen stellen, als de kop van de klepstelen ingesleten is op de tuimelaar, lijkt het of je 0,25mm stelt, maar door de ongelijkmatige slijtage is het in werkelijkheid meer. Je voelermaat merkt niets van het "kommetje" in de tuimelaar.
Waarschijnlijk is dit echter niet de oorzaak van je probleem.
Probeer 0.2 mm bij de op elkaar ingesleten kleppen/tuimelaar. Bekijk dit per klep!!.
Let op dat je de moer waarme je de klepspeling instelt niet te vast aandraaid, dat kost je de schroefdraad.
Is deze slijtage te erg dan moet je de betreffende kleppen en tuimelaars vervangen. Want je kunt de kleppen dan niet meer goed stellen.
Misschien heb je er wat aan,
Succes met de oplossing.
Vuil brandstoffilter, vooral merkbaar bij koud weer na 20 minuten
Later was de oorzaak een verstuiver die niet meer goed werkte als hij op temperatuur kwam (ca. 5 minuten). (witte rook)
Dit was goed te zien nadat ik de spruitstukken loshaalde.
Een van de uitlaatpoorten was nat van de diesel.
Pas op met kleppen stellen, als de kop van de klepstelen ingesleten is op de tuimelaar, lijkt het of je 0,25mm stelt, maar door de ongelijkmatige slijtage is het in werkelijkheid meer. Je voelermaat merkt niets van het "kommetje" in de tuimelaar.
Waarschijnlijk is dit echter niet de oorzaak van je probleem.
Probeer 0.2 mm bij de op elkaar ingesleten kleppen/tuimelaar. Bekijk dit per klep!!.
Let op dat je de moer waarme je de klepspeling instelt niet te vast aandraaid, dat kost je de schroefdraad.
Is deze slijtage te erg dan moet je de betreffende kleppen en tuimelaars vervangen. Want je kunt de kleppen dan niet meer goed stellen.
Misschien heb je er wat aan,
Succes met de oplossing.
-
patrick
ok bedankt allemaal voor de reacties ik kan weer even verder ik laat wel weten als ik wat gevonden heb eerst filter maar ff af wachten grt patrick