RX5/RX10 over verf

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
wouter110

RX5/RX10 over verf

Bericht door wouter110 »

Hoi,

Ben bezig met RX5/RX10 project van mijn 110.
Er gaat een nieuwe achterbalk in, die heb ik al en is geleverd in een zwarte coating.
Die wil ik na het monteren net als de rest van het chassis ook in de RX10 zetten, gewoon als extra bescherming.
Iemand ervaring met de behandeling op een al gecoate ondergrond?
Voorschrift RX10 zegt altijd voorbehandelen met RX5, maar RX5 op een nieuwe coating heeft weer weinig zin denk ik?
Kan dit wel? En hoe dan te behandelen? Gewoon even opschuren en RX5/RX10 erop?
RoadRocket

Re: RX5/RX10 over verf

Bericht door RoadRocket »

ik heb het grootste deel van mijn chassis met veel gevl##k kaal gekregen en daarna behandeld met RX5 en RX10 ... ik heb het zoveel mogelijk proberen te voorkomen maar (hele) kleine stukjes oude lak is daarbij op een (paar) plekjes overgesausd en dat heeft zich prima gehouden.

RX5 op een nieuwe coating gebruiken heeft geen zin, die kan dan nergens 'in trekken'. Bij voorkeur de ondergrond kaal, en als het even kan voorzien van een beetje vliegroest, dát geeft het beste resultaat. Je zult her en der toch wat kaal moeten maken om de balk aan het chassis te zetten, die stukjes zou ik in ieder geval met RX5 behandelen.

Of je coating combineert met RX10? Verwacht van wel maar ik zou het zeker even proberen op een klein stukje en vervolgens doorsauzen

Nu je er goed bij kunt zou je ook eens kunnen kijken of je RX5/RX7 in de binnenkant kunt krijgen...

robert
wouter110

Bericht door wouter110 »

hoi Robert,

ok ik ga het gewoon proberen die RX10 over de coating.
Ja binnenkant behandelen met RX5/7 staat zeker op de planning, afgelopen weekend de rioolrat er doorheen gehaald dus binnenkant is al goed schoon nu.
Bedankt!
Sander van Beek

Bericht door Sander van Beek »

Ik zou de coating zeker verwijderen, volgens mij hecht de RX5 zich aan het metaal / de roest. Met een coating er tussen hecht het denk ik niet best. Bel anders eens met Rustbuster in Veenendaal om het na te vragen? Die weten er alles van
Puffino

Bericht door Puffino »

goed zo.

klapklapklap. Nu kan je het nog goed doen....

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
wouter110

Bericht door wouter110 »

Sander van Beek Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou de coating zeker verwijderen, volgens mij
> hecht de RX5 zich aan het metaal / de roest. Met
> een coating er tussen hecht het denk ik niet best.
> Bel anders eens met Rustbuster in Veenendaal om
> het na te vragen? Die weten er alles van

Ter aanvulling, de reactie van rustbuster:

RX 10 hecht ook op bestaande lak als deze in goede staat is. Bij twijfel: eerst RX 5 daarna RX 10.
Plaats reactie