Panamericana road trip
-
Hans Blackberry T
Panamericana road trip
Vanavond op veronica verslag van de panamericana road trip, in 2010 door mijn Land Rover ook gereden alleen zonder de hedendaagse chaufeur.
Maar kan nu wel even kijken waar hij geweest is, mijn Land rover staat in dit filmpje [www.youtube.com] naast de startopstelling.
Op de wagen staat de hele route dus als ik er zelf heenga hoef ik in ieder geval geen kaart mee te nemen.
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
Maar kan nu wel even kijken waar hij geweest is, mijn Land rover staat in dit filmpje [www.youtube.com] naast de startopstelling.
Op de wagen staat de hele route dus als ik er zelf heenga hoef ik in ieder geval geen kaart mee te nemen.
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
-
louis
Re: Panamericana road trip
Leuk weer wat vertrouwde beelden te zien.
volgend jaar ga ik voor de 3e maal naar Zuid Amerika met ditmaal 'n 101fc.
Louis
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2012 21:35 door louis.
volgend jaar ga ik voor de 3e maal naar Zuid Amerika met ditmaal 'n 101fc.
Louis
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2012 21:35 door louis.
-
vossehoff
Heb je toevallig een website of blog bijgehouden? Lijkt me leuk leesvoer.
gr Niels (diemettweejaarweerlangereiswilmaken)
gr Niels (diemettweejaarweerlangereiswilmaken)
-
Oscar
Louis,
Wij zijn nu met 3 auto's een trip aan het voorbereiden voor eind dit jaar.
Hoe doe jij het met verschepen van jouw auto?
Wij zijn nu met verschillende verschepers bezig om de 3 auto's in een 45ft container te verschepen.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Wij zijn nu met 3 auto's een trip aan het voorbereiden voor eind dit jaar.
Hoe doe jij het met verschepen van jouw auto?
Wij zijn nu met verschillende verschepers bezig om de 3 auto's in een 45ft container te verschepen.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
louis
Niels,
Nee, helaas niet.
Heb wel 'n goede site voor je: www.Landcruising.nl.
Louis
Nee, helaas niet.
Heb wel 'n goede site voor je: www.Landcruising.nl.
Louis
-
louis
Oscar,
Ik ga met Grimaldi (Roll-on/Roll off). Maand op de boot, lekker relaxed. Kosten zijn vooraf bekend en er zijn geen `hidden` charges bij aankomst.
Tevens kun je nu uitstappen in Dakar, dus na 'n rondje Zuid Amerika, kun je met de boot van Buenos Aires naar Dakar, en vandaar uit de route vervolgen in Afrika.
Container vervoer vind ik altijd zo onzeker wanneer die aankomt. Zit je voor niks in 'n hotel in Argentinie als dat ding vertraging heeft of moet je je vlucht omboeken vanwege de vertraging.
Maar goed dat is persoonlijk.
Louis
Ik ga met Grimaldi (Roll-on/Roll off). Maand op de boot, lekker relaxed. Kosten zijn vooraf bekend en er zijn geen `hidden` charges bij aankomst.
Tevens kun je nu uitstappen in Dakar, dus na 'n rondje Zuid Amerika, kun je met de boot van Buenos Aires naar Dakar, en vandaar uit de route vervolgen in Afrika.
Container vervoer vind ik altijd zo onzeker wanneer die aankomt. Zit je voor niks in 'n hotel in Argentinie als dat ding vertraging heeft of moet je je vlucht omboeken vanwege de vertraging.
Maar goed dat is persoonlijk.
Louis
-
Oscar
Louis,
Geen slechte ervaringen met losliggende spullen in de auto bij Ro/Ro?
En heb je dan geen hoogte probleem?
Dat is een van de belangrijkste redenen dat Ro/Ro voor ons afvalt..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Geen slechte ervaringen met losliggende spullen in de auto bij Ro/Ro?
En heb je dan geen hoogte probleem?
Dat is een van de belangrijkste redenen dat Ro/Ro voor ons afvalt..
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
sjorsboomschors/aka/PP
ben ook benieuwd wat de transport kosten ongeveer zijn...
container is rond de € 1000,- one way.
container is rond de € 1000,- one way.
-
louis
hoogte? geen probleem. alle dakar auto's/trucks gaan met Grimaldi. alle soorten campers (unimogs etc.) ook geen probleem.
losliggende spullen? auto's van passagiers worden meestal als laatste geladen. wij stonden op dek -1, dus laag zat. die schepen hebben meestal 13 decks.
volgestouwd met alle bekende duitse merken. complete electriciteits centrales, allerlei landbouwvoertuigen, caterpillars. ze nemen van alles mee.
boven op deck 13 zetten ze de oude franse meuk (in Le Havre) die in Dakar uitladen.
Als je als passagier meegaat, dan is je auto bagage (tegen gereduceerd tarief) en bij aankomst in Argentinie roll je zo 't land binnen. Douane/Immigratie wordt voordat je van boord gaat al afgestempeld.
Supersnel en geen controles. Uiteraard weet Grimaldi wel hoe ze de beambten moeten bespelen...
Louis
losliggende spullen? auto's van passagiers worden meestal als laatste geladen. wij stonden op dek -1, dus laag zat. die schepen hebben meestal 13 decks.
volgestouwd met alle bekende duitse merken. complete electriciteits centrales, allerlei landbouwvoertuigen, caterpillars. ze nemen van alles mee.
boven op deck 13 zetten ze de oude franse meuk (in Le Havre) die in Dakar uitladen.
Als je als passagier meegaat, dan is je auto bagage (tegen gereduceerd tarief) en bij aankomst in Argentinie roll je zo 't land binnen. Douane/Immigratie wordt voordat je van boord gaat al afgestempeld.
Supersnel en geen controles. Uiteraard weet Grimaldi wel hoe ze de beambten moeten bespelen...
Louis
-
louis
met 3 auto's in 1 container ben je natuurlijk wel 'n stuk goedkoper uit.
weet niet of 'n 45ft container courant is, want anders zou dat op de terugreis 'n probleem kunnen zijn om die te boeken.
weet niet of 'n 45ft container courant is, want anders zou dat op de terugreis 'n probleem kunnen zijn om die te boeken.
-
louis
mocht je de tijd hebben en 'n maand volpension, hier zijn de huidige tarieven voor Z.Amerika:
[www.grimaldi-freightercruises.com]
[www.grimaldi-freightercruises.com]
-
Oscar
Louis,
Dat van die 45ft wordt momenteel uitgezocht, hopelijk lukt het..
We kunnen met moeite 2 maanden vrij plannen, dus om dan ook nog op een schip te gaan zitten is een beetje zonde van de tijd. Vandaar ook de container.
Maar nu nog e.e.a. zeker krijgen en een redelijk stabiele prijs.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Dat van die 45ft wordt momenteel uitgezocht, hopelijk lukt het..
We kunnen met moeite 2 maanden vrij plannen, dus om dan ook nog op een schip te gaan zitten is een beetje zonde van de tijd. Vandaar ook de container.
Maar nu nog e.e.a. zeker krijgen en een redelijk stabiele prijs.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl