Liftkit RangeRover
-
Peter RRV8
Liftkit RangeRover
Hallo,
Ik overweeg de vering van mijn Range te gaan vervangen. Nu is mijn oog gevallen op een 2" liftkit. (veren en schokbrekers) Waar moet ik rekening mee houden? Welk merk raden jullie aan?
groet, Peter
Ik overweeg de vering van mijn Range te gaan vervangen. Nu is mijn oog gevallen op een 2" liftkit. (veren en schokbrekers) Waar moet ik rekening mee houden? Welk merk raden jullie aan?
groet, Peter
-
Tom_RRC
Re: Liftkit RangeRover
Voor 2" heb ik verrassend genoeg super ervaringen met het kitje van Paddocks (Britpart). Veren en schokbrekers zijn een goede combo; lekker stug. Zit er nu 2 jaar onder en er erg tevreden mee!
-
JustinvS
Ik zag bij paddocks alleen kits voor 90 en disco staan, misschien kijk ik er over heen. (of past disco 1 op RRC?) De Britpart veren zijn inderdaad prima veren, voor de 90 zeer tevreden mee! De procomp es9000 schokbrekers die je erbij krijgt kunnen beter preventief bij het vuilnis, zoals meerderen dat hier onderschrijven is dat echt een wanproduct.
Gelukkig kan je de Britpart veren ook gewoon los bestellen. En ik ben eerder geneigd om de britpart supergaz +2 shocks (geen ervaring, bijna zelfde prijs) te proberen boven de Procomps (gegarandeerd slecht).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03750595ab1f78c78dda58b3ec6c1131', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15316205, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gelukkig kan je de Britpart veren ook gewoon los bestellen. En ik ben eerder geneigd om de britpart supergaz +2 shocks (geen ervaring, bijna zelfde prijs) te proberen boven de Procomps (gegarandeerd slecht).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03750595ab1f78c78dda58b3ec6c1131', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15316205, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
defendertje90
inderdaad in die set zitten pro comp dempers je kunt dan net zo goed fietspompen onder je auto monteren in het begin ziet het er allemaal goed uit maar na 1 tot 2 jaar zijn ze volledig verrot en dempen ze niet meer.
-
Disco
Disco 1 en RRC(100 inch) hebben het zelfde chassis, dus bijna alles past op elkaar.
alleen de koets is anders maar!!!!!!! de neus van een RRC past wel weer gewoon op een Disco
Jo
alleen de koets is anders maar!!!!!!! de neus van een RRC past wel weer gewoon op een Disco
Jo
-
Benno
Gek, bij mij zijn ze na bijna 5 jaar nog steeds in orde. Doe ik er dan toch iets geks mee ?
Benno
Benno
-
RoLandrover
Benno,
als je eentje los haalt en even heen en weer schudt dan moet de demper haast wel klotsen. Dat ze 5 jaar meegaan is uniek te noemen
Misschien dat het een hele openbaring word als je nieuwe plaatst? Het verval gaat natuurlijk geleidelijk.
grtn
RoLandRover
als je eentje los haalt en even heen en weer schudt dan moet de demper haast wel klotsen. Dat ze 5 jaar meegaan is uniek te noemen
Misschien dat het een hele openbaring word als je nieuwe plaatst? Het verval gaat natuurlijk geleidelijk.
grtn
RoLandRover
-
Benno
Helaas voor jullie, ze zijn echt nog goed. Ik weet echt wel hoe slechte dempers aanvoelen. Rijd en speel al wat langer mee. Ik heb altijd wel het vermoeden dat veel mensen spullen afkraken op horen van zonder er zelf echt ervaring mee te hebben. Zeker hier op het bord lees ik nogal vaak dat soort beweringen. Mensen praten elkaar vaak graag na zeker als de bewering van een 'grootheid' op dat gebied komt.
Ik geef toe dat er zeker betere te vinden zijn maar echt heel slecht kan ik ze niet noemen. Ooit aan het begin 1 kapotte gehad, kostenloos omgeruild voor een nieuwe. rest doet het nog steeds en auto is in zijn geheel nog steeds de stug geveerde en gedempte auto die ik voor ogen had.
Maar zie het maar als een menig van een gebruiker die ze in ieder geval zelf geprobeerd heeft.
Benno
Ik geef toe dat er zeker betere te vinden zijn maar echt heel slecht kan ik ze niet noemen. Ooit aan het begin 1 kapotte gehad, kostenloos omgeruild voor een nieuwe. rest doet het nog steeds en auto is in zijn geheel nog steeds de stug geveerde en gedempte auto die ik voor ogen had.
Maar zie het maar als een menig van een gebruiker die ze in ieder geval zelf geprobeerd heeft.
Benno
-
Tom_RRC
Benno,
Ik sluit me er graag bij aan.. Ik weet niet wat voor merk mijn dempers en veren zijn (Britpart staat erop), maar dit compleet setje bij Paddocks is echt fatsoenlijk voor zijn geld.
Hij zit op mijn offroader/greenlaner, dus al genoeg misbruik meegemaakt. Totaal niet voorzichtig en ze zien er na 2 jaar nog als nieuw uit (mooi geel na het afspuiten).
Ik heb 6 of 7 RRC, en voel het verschil wel tussen versleten dempers of neit en deze zijn nog erg goed!
Tevreden gebruiker dus!
Ik sluit me er graag bij aan.. Ik weet niet wat voor merk mijn dempers en veren zijn (Britpart staat erop), maar dit compleet setje bij Paddocks is echt fatsoenlijk voor zijn geld.
Hij zit op mijn offroader/greenlaner, dus al genoeg misbruik meegemaakt. Totaal niet voorzichtig en ze zien er na 2 jaar nog als nieuw uit (mooi geel na het afspuiten).
Ik heb 6 of 7 RRC, en voel het verschil wel tussen versleten dempers of neit en deze zijn nog erg goed!
Tevreden gebruiker dus!
-
Ruud
Disco Schreef:
-------------------------------------------------------
> Disco 1 en RRC(100 inch) hebben het zelfde
> chassis, dus bijna alles past op elkaar.
> alleen de koets is anders maar!!!!!!! de neus van
> een RRC past wel weer gewoon op een Disco
>
>
> Jo
O dat wist ik niet.
Wil altijd nog eens een Disco Op een belastingvrij onderstel zetten.
Maar dan kan er een neus van een RRC opzetten.
Lijkt me leuk.
O ja en past alleen de disco 1 koets erop?
Sorry voor het misbruik van dit topic.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2012 14:18 door Ruud.
> Disco 1 en RRC(100 inch) hebben het zelfde
> chassis, dus bijna alles past op elkaar.
> alleen de koets is anders maar!!!!!!! de neus van
> een RRC past wel weer gewoon op een Disco
>
>
> Jo
O dat wist ik niet.
Wil altijd nog eens een Disco Op een belastingvrij onderstel zetten.
Maar dan kan er een neus van een RRC opzetten.
Lijkt me leuk.
O ja en past alleen de disco 1 koets erop?
Sorry voor het misbruik van dit topic.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2012 14:18 door Ruud.
-
RoLandrover
Ik heb ze hier nog wel liggen voor de sceptici
Super toch dat je er een goede koop aan hebt, je hebt een uitzondering. Verder is het natuurlijk alleen maar zo dat we iedereen alleen maar aanraden een paar tientjes meer uit te geven om vroegtijdige ellende te voorkomen.
grtn
RoLandRover
Super toch dat je er een goede koop aan hebt, je hebt een uitzondering. Verder is het natuurlijk alleen maar zo dat we iedereen alleen maar aanraden een paar tientjes meer uit te geven om vroegtijdige ellende te voorkomen.
grtn
RoLandRover
-
defendertje90
Benno Schreef:
> Helaas voor jullie, ze zijn echt nog goed. Ik weet
> echt wel hoe slechte dempers aanvoelen. Rijd en
> speel al wat langer mee. Ik heb altijd wel het
> vermoeden dat veel mensen spullen afkraken op
> horen van zonder er zelf echt ervaring mee te
> hebben. Zeker hier op het bord lees ik nogal vaak
> dat soort beweringen. Mensen praten elkaar vaak
> graag na zeker als de bewering van een 'grootheid'
> op dat gebied komt.
>
> Ik geef toe dat er zeker betere te vinden zijn
> maar echt heel slecht kan ik ze niet noemen. Ooit
> aan het begin 1 kapotte gehad, kostenloos
> omgeruild voor een nieuwe. rest doet het nog
> steeds en auto is in zijn geheel nog steeds de
> stug geveerde en gedempte auto die ik voor ogen
> had.
>
> Maar zie het maar als een menig van een gebruiker
> die ze in ieder geval zelf geprobeerd heeft.
>
> Benno
Bij mij eigen ervaring na 2 jaar gewoon volledig weg. Normaal moeten die dempers uit zichzelf terug komen maar die er bij mij onderuit kwamen kon ik zeer makkelijk indrukken en bleven onderin staan als ik ze los liet en dat mag niet bij een gasdemper
> Helaas voor jullie, ze zijn echt nog goed. Ik weet
> echt wel hoe slechte dempers aanvoelen. Rijd en
> speel al wat langer mee. Ik heb altijd wel het
> vermoeden dat veel mensen spullen afkraken op
> horen van zonder er zelf echt ervaring mee te
> hebben. Zeker hier op het bord lees ik nogal vaak
> dat soort beweringen. Mensen praten elkaar vaak
> graag na zeker als de bewering van een 'grootheid'
> op dat gebied komt.
>
> Ik geef toe dat er zeker betere te vinden zijn
> maar echt heel slecht kan ik ze niet noemen. Ooit
> aan het begin 1 kapotte gehad, kostenloos
> omgeruild voor een nieuwe. rest doet het nog
> steeds en auto is in zijn geheel nog steeds de
> stug geveerde en gedempte auto die ik voor ogen
> had.
>
> Maar zie het maar als een menig van een gebruiker
> die ze in ieder geval zelf geprobeerd heeft.
>
> Benno
Bij mij eigen ervaring na 2 jaar gewoon volledig weg. Normaal moeten die dempers uit zichzelf terug komen maar die er bij mij onderuit kwamen kon ik zeer makkelijk indrukken en bleven onderin staan als ik ze los liet en dat mag niet bij een gasdemper
-
PjotrV
Hallo Allemaal,
Ik wil ook graag een 2" lift kit op mijn Range Rover Classic zetten.
Heb ik behalve langere veren en langere schok dempers nog meer nodig?
Waar meet ik hoe hoog auto nu is? En wat is de standaard hoogte?
Laatste vraag, wat is een goede set met het meeste comfort? Het gaat mij niet om het 4x4 rijden maar uiterlijk van 2" hoger en comfort is belangrijker.
Deze heb ik gevonden [www.mm-4x4.com]
Groetjs,
Pjotr
Ik wil ook graag een 2" lift kit op mijn Range Rover Classic zetten.
Heb ik behalve langere veren en langere schok dempers nog meer nodig?
Waar meet ik hoe hoog auto nu is? En wat is de standaard hoogte?
Laatste vraag, wat is een goede set met het meeste comfort? Het gaat mij niet om het 4x4 rijden maar uiterlijk van 2" hoger en comfort is belangrijker.
Deze heb ik gevonden [www.mm-4x4.com]
Groetjs,
Pjotr
-
defendertje90
hoogte kun je meten bij bijvoorbeeld de wielkasten.
Je hebt nog verlengde remleidingen nodig (veer je een keer wat verder dan is er niks aan de hand)
En dan kun je nog
Disclocation cones voor en achter plaatsen
turrets kun je vervangen
radiusarmen en als je die doet dan kun je ook meteen overal poly bussen in zetten
Er is vanalles te vinden en te vervangen of je het ook allemaal nodig heb betwijfel ik.
Je zou is kunnen kijken naar een terrafirma setje, goede dempers en veren voor een mooie prijs. De pro comp dempers zou ik vermijden. Ga anders een keer naar een speciaal zaak om je goed te laten voorlichten.
Ik heb zelf enige tijd met bearmach gereden, en rij nu met raptor (tegenwoordig 4x4extreme) 3 inch verhogings veren. Beide setjes bevielen mij goed.
Je hebt nog verlengde remleidingen nodig (veer je een keer wat verder dan is er niks aan de hand)
En dan kun je nog
Disclocation cones voor en achter plaatsen
turrets kun je vervangen
radiusarmen en als je die doet dan kun je ook meteen overal poly bussen in zetten
Er is vanalles te vinden en te vervangen of je het ook allemaal nodig heb betwijfel ik.
Je zou is kunnen kijken naar een terrafirma setje, goede dempers en veren voor een mooie prijs. De pro comp dempers zou ik vermijden. Ga anders een keer naar een speciaal zaak om je goed te laten voorlichten.
Ik heb zelf enige tijd met bearmach gereden, en rij nu met raptor (tegenwoordig 4x4extreme) 3 inch verhogings veren. Beide setjes bevielen mij goed.
-
PjotrV
Bedankt voor je bericht.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is hoe hoog een standaard RR is. Wielkasten meten zeg je? Is tussen de as niet beter om te meten want bij een andere maar banden meet je al verschil.
Is remleidingen verlengen, cones, turrets en radiusarmen verhogen echt nodig?
De Terrafirm prijs ziet er zeker goed huid. Welke moet ik dan keizen voor de hoogte 2"verhoging en het beste comfort? Light, medium of heavy? Ik rij niet met een zware belading maar er zit wel een trekhaak, tree sliders en een bull bar op.
Groetjes,
Pjotr
Wat me nog niet helemaal duidelijk is hoe hoog een standaard RR is. Wielkasten meten zeg je? Is tussen de as niet beter om te meten want bij een andere maar banden meet je al verschil.
Is remleidingen verlengen, cones, turrets en radiusarmen verhogen echt nodig?
De Terrafirm prijs ziet er zeker goed huid. Welke moet ik dan keizen voor de hoogte 2"verhoging en het beste comfort? Light, medium of heavy? Ik rij niet met een zware belading maar er zit wel een trekhaak, tree sliders en een bull bar op.
Groetjes,
Pjotr
-
disco ronl
Procom staat echt bekend om zijn beperkte duurzaamheid, Ik heb ze binnen 1 jaar versleten (+2" onder disco). Zelfs paddock gaf telefonisch aan de zij Procom wel verkochten maar vooral aan echte offroaders die de shocks toch altijd vernielen.
Aanrader: DeCarbon, is net iets duurder maar zit er bij mij nu al 4 jaar onder met het zelfde gebruik van de auto (volle bepakking on en offroad in het buitenland zoals Polen, Oekraine, Hongarije, Frankrijk)
en de britpart veren zijn gewoon goed, vooral de zwaardere uitvoeringen +100 of +200kg
Aanrader: DeCarbon, is net iets duurder maar zit er bij mij nu al 4 jaar onder met het zelfde gebruik van de auto (volle bepakking on en offroad in het buitenland zoals Polen, Oekraine, Hongarije, Frankrijk)
en de britpart veren zijn gewoon goed, vooral de zwaardere uitvoeringen +100 of +200kg
-
PjotrV
Tussen het rubber stootblok en de as meet ik,
links voor 8 cm
rechts voor 7 cm
links achter 8,5 cm
rechts achter 8 cm
moet ik hier dan 5 cm optellen bij een 2"verhoging of valt het altijd lager uit?
links voor 8 cm
rechts voor 7 cm
links achter 8,5 cm
rechts achter 8 cm
moet ik hier dan 5 cm optellen bij een 2"verhoging of valt het altijd lager uit?
-
PjotrV
Tussen het rubber stootblok en de as meet ik,
links voor 8 cm
rechts voor 7 cm
links achter 8,5 cm
rechts achter 8 cm
links voor 8 cm
rechts voor 7 cm
links achter 8,5 cm
rechts achter 8 cm
-
PjotrV
Tussen het rubber blok en de as meet ik,
links voor 8 cm
rechts voor 7 cm
links achter 8,5 cm
rechts achter 8 cm
links voor 8 cm
rechts voor 7 cm
links achter 8,5 cm
rechts achter 8 cm
-
Ad1971
Geeft 2" ook nog een redelijke handling op de harde weg? Ik kom nergens lagere verhoging van bijv 1"tegen. Bestaat dat niet?
Ik overweeg ook mijn defender te verhogen vanwege de stoere looks, meer dan vanwege off-road capaciteiten.
En wat me verder opvalt: een heel veel duurdere optie voor veren en schokbrekers zijn setjes van TJM of OME. Kost een paar centen extra, maar krijg je er (behalve de naam) ook daadwerkelijk waar voor terug?
Iemand ervaring mee?
Ik overweeg ook mijn defender te verhogen vanwege de stoere looks, meer dan vanwege off-road capaciteiten.
En wat me verder opvalt: een heel veel duurdere optie voor veren en schokbrekers zijn setjes van TJM of OME. Kost een paar centen extra, maar krijg je er (behalve de naam) ook daadwerkelijk waar voor terug?
Iemand ervaring mee?
-
PjotrV
1" en 1.5" verhoging bestaan ook voor Defenders.
In mijn geval kies ik denk ik de medium Terrafirma kit. Top kwaliteit voor een lage prijs.
Ik kom dan op totaal 14 cm hoog uit.
In mijn geval kies ik denk ik de medium Terrafirma kit. Top kwaliteit voor een lage prijs.
Ik kom dan op totaal 14 cm hoog uit.