toch weer remproblemen
-
Cor
toch weer remproblemen
Hallo, zit toch weer met de remmen te klooien....krijg niet voldoende druk. Trommels zijn rondom gereviseerd, en de hoofdremcylinder (aftermarket) is gereviseerd met nieuwe rubbers. Desondanks krijg ik bij het remmen de eerste x enige druk, maar bij een tweede helemaal niks meer. Toch maar een nieuwe hoofdrem cylinder? Wat denken jullie.....
-
plaetje
Re: toch weer remproblemen
een paar dingen;
1 zit de trommel vast bij afstellen (een slag los na stellen)
2 heb je druk bij het instellen (ontluchten)
3 zitten de veren goed gemonteerd
4 heb je de rem-schoenen goed om gemonteerd (voor en achter kant per trommel)
5 is de stang van de hoofdremcylinder wel goed afgesteld
kontroleer dat maar eerst
plaetje
je moet niet kort achter mij rijden als ik een noodstop moet maken, ik heb blokerende banden (remmen)
mooi zwarte strepen op de weg met een S3 88 ( 4 trommels)
1 zit de trommel vast bij afstellen (een slag los na stellen)
2 heb je druk bij het instellen (ontluchten)
3 zitten de veren goed gemonteerd
4 heb je de rem-schoenen goed om gemonteerd (voor en achter kant per trommel)
5 is de stang van de hoofdremcylinder wel goed afgesteld
kontroleer dat maar eerst
plaetje
je moet niet kort achter mij rijden als ik een noodstop moet maken, ik heb blokerende banden (remmen)
mooi zwarte strepen op de weg met een S3 88 ( 4 trommels)
-
rienk
Re: toch weer remproblemen
Cor
Vreemd dat bij eerste keer trappen wel druk hebt en bij tweede keer niet.Neem aan dat je kort achter elkaar de rem bedient?
Als er lucht in systeem zit dan treedt vaak het omgekeerde op , namelijk eerste keer geen druk en bij tweede of derde of volgende keer wel druk.
In jouw geval denk ik:
Of de remmen schoenen trekken niet snel genoeg terug wat veroorzaakt kan worden door verkeerd monteren van de veren of vuil in/tussen bewegende onderdelen en/of de hoodremclinder vult zich niet snel genoeg met remvloeistof na eerste keer bedienen waardoor je geen druk kunt opbouwen bij tweede keer remmen.
Als je twee keer kort de remmen bedient zou het rempedaal bij de tweede keer hoger moeten aangrijpen omdat je meer remvloeistof in het systeem hebt gepompt dan dat het systeem terug kon duwen het reservoir in.
Ik zou het hele systeem nalopen, montage veren, lekken je wielremcilinders achter de rubbers ? etc etc.
Check ook de rembekractiger als je die hebt. Bij mij bleef de pen uit de bekrachiger die de hoofdremclinder bedient hangen. Niet aan deze pen trekken deze zit lichtjes geborgd in de bekrchtiger . Als je rempedaal bedient duwt deze pen naar voren en bij loslaten rempedaal moet deze pen zich geheel terugtrekken.
Wat waren de klachten voordat je hoofdremcilinder hebt gereviseerd?
Met remmen zou ik voor zekerheid gaan. Als je wielremcilinders in orde zijn dan hoofdremcilinder vervangen door een nieuwe van goede kwaliteit.
Als dat het probleem niet verhelpt dan helaas moet je doorzoeken gaat het meer geld kosten maar weet je zeker dat die goed is voor de komende tijd.
Rienk
Vreemd dat bij eerste keer trappen wel druk hebt en bij tweede keer niet.Neem aan dat je kort achter elkaar de rem bedient?
Als er lucht in systeem zit dan treedt vaak het omgekeerde op , namelijk eerste keer geen druk en bij tweede of derde of volgende keer wel druk.
In jouw geval denk ik:
Of de remmen schoenen trekken niet snel genoeg terug wat veroorzaakt kan worden door verkeerd monteren van de veren of vuil in/tussen bewegende onderdelen en/of de hoodremclinder vult zich niet snel genoeg met remvloeistof na eerste keer bedienen waardoor je geen druk kunt opbouwen bij tweede keer remmen.
Als je twee keer kort de remmen bedient zou het rempedaal bij de tweede keer hoger moeten aangrijpen omdat je meer remvloeistof in het systeem hebt gepompt dan dat het systeem terug kon duwen het reservoir in.
Ik zou het hele systeem nalopen, montage veren, lekken je wielremcilinders achter de rubbers ? etc etc.
Check ook de rembekractiger als je die hebt. Bij mij bleef de pen uit de bekrachiger die de hoofdremclinder bedient hangen. Niet aan deze pen trekken deze zit lichtjes geborgd in de bekrchtiger . Als je rempedaal bedient duwt deze pen naar voren en bij loslaten rempedaal moet deze pen zich geheel terugtrekken.
Wat waren de klachten voordat je hoofdremcilinder hebt gereviseerd?
Met remmen zou ik voor zekerheid gaan. Als je wielremcilinders in orde zijn dan hoofdremcilinder vervangen door een nieuwe van goede kwaliteit.
Als dat het probleem niet verhelpt dan helaas moet je doorzoeken gaat het meer geld kosten maar weet je zeker dat die goed is voor de komende tijd.
Rienk
-
Cor
Re: toch weer remproblemen
Hoi Riek,
Bedankt voor de tips. Is allemaal begonnen met een noodstop voor een fietser zonder licht. Hierna was alle remdruk verdwenen. Daarom ben ik voor alle zekerheid met de revisie van het hele systeem begonnen. Ga een en ander nog eens controleren hoofdverdachte blijft bij mij de hoofdremcylinder. Wellicht dat er toch een nieuwe op moet alhoewel deze pas 2 jaar oud is. Gekocht bij paddock spares van het twr merk. Partnr eidigde op G van genuin, maar of dat ook de qualiteit weergeeft is schijnbaar maar de vraag.
Bedankt voor de tips. Is allemaal begonnen met een noodstop voor een fietser zonder licht. Hierna was alle remdruk verdwenen. Daarom ben ik voor alle zekerheid met de revisie van het hele systeem begonnen. Ga een en ander nog eens controleren hoofdverdachte blijft bij mij de hoofdremcylinder. Wellicht dat er toch een nieuwe op moet alhoewel deze pas 2 jaar oud is. Gekocht bij paddock spares van het twr merk. Partnr eidigde op G van genuin, maar of dat ook de qualiteit weergeeft is schijnbaar maar de vraag.
-
Roel
Re: toch weer remproblemen
Cor Schreef:
-------------------------------------------------------
Gekocht bij paddock spares
> van het twr merk. Partnr eidigde op G van genuin,
> maar of dat ook de qualiteit weergeeft is
> schijnbaar maar de vraag.
In TWR doos? Ga er dan maar van uit dat de kwaliteit van je hoofdremcilinder goed is.
Wordt je geen olie kwijt? Met een noodstop trap je je systeem op een veel hogere druk, dus eenlekkage in een slang/leiding zou ook voor drukverlies zorgen
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-------------------------------------------------------
Gekocht bij paddock spares
> van het twr merk. Partnr eidigde op G van genuin,
> maar of dat ook de qualiteit weergeeft is
> schijnbaar maar de vraag.
In TWR doos? Ga er dan maar van uit dat de kwaliteit van je hoofdremcilinder goed is.
Wordt je geen olie kwijt? Met een noodstop trap je je systeem op een veel hogere druk, dus eenlekkage in een slang/leiding zou ook voor drukverlies zorgen
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
Gerard.E.
Re: toch weer remproblemen
Het kan ook aan je remslangen liggen, als deze oud zijn kunnen ze uit gaan zetten je hebt dan geen lekkage maar wel te weinig remdruk.
Groet Gerard E.
Groet Gerard E.