Ben in bezit van een RRC uit '74 V8 carb. op LPG
Afgelopen zondag viel de auto (tijdens een bocht naar rechts) ineens volledig stil (....) en ik heb werkelijk geen idee wat de oorzaak kan zijn. Met mechanische zaken kom ik een heel eind, alleen elektra heb ik nog weinig ervaring mee
Startmotor gaat rond, de kabel vanuit de bobine trekt een (oranje) vonk als ik 'm bij het blok houdt, verdelerkap en rotor zijn 500 km terug vervangen. Voorheen hoorde je ook een 'klik' van de klep bij de LPG tank op het moment dat je de motor aanzet, maar deze hoor je nu ook niet meer. Mocht LPG-toevoer het probleem zijn dan was ik eruit, alleen op benzine slaat hij ook niet aan
Ik had verwacht dat het de bobine was (vanwege een voor mijn gevoel 'slappe' oranje vonk) dus nieuwe bobine erin, maar helaas...dezelfde oranje vonk en nog steeds niet starten. Vangewe het vele starten dacht ik dat de accu inmiddels te weinig vermogen zou hebben dus andere auto met startkabels ernaast waardoor hij de startmotor wel krachtiger rondgooide, maar hij slaat nog steeds niet aan.
Wat is wijsheid of welke volgorde van werken/controleren kan ik nu het beste gaan toepassen ?
Hoor heel graag jullie reactie(s).
Dank & groet,
Jeroen.