1,5" verhoging voorkant 110: wat is het beste?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Teun

1,5" verhoging voorkant 110: wat is het beste?

Bericht door Teun »

Het hoogteverschil voor-achter bij mijn 110 is ongeveer 2". Ik wil de wagen graag wat 'vlakker' hebben en overweeg de voorkant nu 1 of 1,5" te verhogen.
Maar wat is nu eigenlijk de beste/gemakkelijkste manier daarvoor? Als ik uit wil gaan van m'n originele veren en dempers.

Ik kan spacers monteren, maar zou ook andere turrets kunnen plaatsen?
Wat is raadzaam en waarom?

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Anton (Rumble)

Re: 1,5" verhoging voorkant 110: wat is het beste?

Bericht door Anton (Rumble) »

je kan achterveren van een 90 of disco monteren. die hebben een iets grotere rating en ik meen windingen. word ook vaak gebruikt als je voor een lier monteerd. etra voordeel, lekker goedkoop aan te komen.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

turrets hebben geen invloed op de hoogte van je auto. Lagere turrets worden alleen gemonteerd als je bijv 2 inch hogere veren monteerd en je originele schokdempers wilt behouden dan met je 2 inch zakken met je turret om het te kort aan slag van je demper te compenseren.

Ik zou voor inderdaad voor iets van standaard hoogte HD veren gaan dan zakt hij niet zo ver in
Teun

Bericht door Teun »

Mooie tip Anton, dank!

De achterveren van een 90 of Disco kan ik dus als voorveren op de 110 monteren en daarmee wat extra lift behalen?
En ik neem dan de gewone en niet de HD veren waar defendertje90 het over heeft?

Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Huub

Bericht door Huub »

Ik heb goede ervaringen met de HD veren die ze bij Paddocks verkopen. Als de huidige doorgezakt zijn kan je voor HD's gaan of voor standaard +2" als je dezelfde souplesse wil behouden.

GRT Huub
Puffino

Bericht door Puffino »

Ik zou zo veel mogelijk willen behouden van de setup. Veren en hoe ver deze gaat inveren is door niemand te voorspellen.

Ik liep er ook tegen aan, en nee, schimmig wereldje.

Dus als je nu al weet hoe de balans van je wagen is, zou ik daar mee proberen verder te gaan. Ik ken alleen de mogelijkheden niet om een veer te verlengen, of er trucjes bestaan om iets tussen veer en veerschotel te krijgen.

Vraag is hooguit, waarom wil je dit verschil eigenlijk opheffen? Om in te slapen? Neem dan liever blokken mee waar je op kunt rijden met de gewenste hoogte....

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Teun

Bericht door Teun »

Gewoon voor de looks Sander, niet meer dan dat.
Ik weet het: iedere Land Rover staat een beetje voorover, maar door de (zware) lier voorop, staat het neusje nu wel erg laag. Dat geeft een 'lome' uitstraling aan de wagen en dát wil ik opheffen. Er zijn verhoogde veerschotels (1, 1,5 of 2" ) te koop, maar ik was benieuwd naar andere opties.
Langere veren zijn natuurlijk sowieso mogelijk, maar de optie van Anton om de achterveren van een 90 voorop de 110 te plaatsen vindt ik ook wel een aardige en die kende ik nog niet.

defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Teun Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooie tip Anton, dank!
>
> De achterveren van een 90 of Disco kan ik dus als
> voorveren op de 110 monteren en daarmee wat extra
> lift behalen?
> En ik neem dan de gewone en niet de HD veren waar
> defendertje90 het over heeft?

ik bedoel gewoon de hd veren van een 110 voor aan de voorzijde. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn vorige 90 en daar toen HD veren voor geplaatst
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Ik heb de HD veren en schokbrekers rondom van paddocks eronder gezet
Staat weer lekker hoog. De oude waren echt ingezakt !
Bevalt prima en staat nu ietsje voorover was totaal rond de 350 euro kwijt inclusief
Nieuwe turrets en gegalvaniseerde veerhouders viel mij reuze mee ! .

Groetjes

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

Puffino

Bericht door Puffino »

Je KUNT daardoor niet bij elkaar passende veren krijgen en dus vreemd veergedrag. Voor en achterveren moeten in gedrag bij elkaar passen zodat je geen verkeerde deining krijgt bij bijv. verkeersdrempels. Of in het terrein natuurlijk.
Plaats reactie