hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
-
Tom Simonis
hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
Hoi,
Ik heb flinke lekkage aan de hydraulica-slangen van de stuurbekrachtiging. Er zit een 4-bouts stuurbekrachtigingsunit op. Pomp zit op een 200TDI.
Heb gepoogd op de site van Paddock te kijken en kon deze niet vinden.
Ook een LR-dealer gebeld alleen die kan me niet verder helpen daar hij eerst wil weten van welk jaar de wagen is (chassis '76, carrosserie '86, assen van een Disco, 2-deurs, etc). Als hij zoekt op 200TDI komt hij 3 verschillende set's tegen.....
De lokale hydrauliekboer kan me ook niet helpen met als argument dat dergelijke auto-koppelingen door hen niet bewerkt kunnen worden. Dacht nl dat je alleen de slangen van de metalen pijpen zou kunnen vervangen.
Kan iemand mij helpen te achterhalen wat ik nodig heb en waar ik dat vandaan kan krijgen? Of hoe dit op een andere manier op te kunnen lossen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Tom
Range Rover Classic, 2 Deurs, 200TDI, 1976
Volg mijn activiteiten op: www.modderbumper.nl (always under constrcution
Ik heb flinke lekkage aan de hydraulica-slangen van de stuurbekrachtiging. Er zit een 4-bouts stuurbekrachtigingsunit op. Pomp zit op een 200TDI.
Heb gepoogd op de site van Paddock te kijken en kon deze niet vinden.
Ook een LR-dealer gebeld alleen die kan me niet verder helpen daar hij eerst wil weten van welk jaar de wagen is (chassis '76, carrosserie '86, assen van een Disco, 2-deurs, etc). Als hij zoekt op 200TDI komt hij 3 verschillende set's tegen.....
De lokale hydrauliekboer kan me ook niet helpen met als argument dat dergelijke auto-koppelingen door hen niet bewerkt kunnen worden. Dacht nl dat je alleen de slangen van de metalen pijpen zou kunnen vervangen.
Kan iemand mij helpen te achterhalen wat ik nodig heb en waar ik dat vandaan kan krijgen? Of hoe dit op een andere manier op te kunnen lossen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Tom
Range Rover Classic, 2 Deurs, 200TDI, 1976
Volg mijn activiteiten op: www.modderbumper.nl (always under constrcution
-
Leendert
Re: hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
Ik denk dat je moet kijken waar de stuurbekrachtegingspomp op jou motor zit en deze configuratie opzoeken in een parts manual.
Het 4 bouts stuurhuis van een schroef geveerde LHD auto zit eigenlijk altijd op de zelfde plaats.
De koets en de assen maken niet uit voor de slangen van de stuurbekrachteging. (hooguit waar je vloeistof potje zit)
Onderdelen sites zijn voor dit speurwerk wel erg beperkt, hierop staan meestal alleen de veel voorkomende onderdelen.
Een mail met de juiste partnummer's werkt dan beter.
Het 4 bouts stuurhuis van een schroef geveerde LHD auto zit eigenlijk altijd op de zelfde plaats.
De koets en de assen maken niet uit voor de slangen van de stuurbekrachteging. (hooguit waar je vloeistof potje zit)
Onderdelen sites zijn voor dit speurwerk wel erg beperkt, hierop staan meestal alleen de veel voorkomende onderdelen.
Een mail met de juiste partnummer's werkt dan beter.
-
Joadalama
Re: hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
Tom,
Ben hier tijdens mijn ombouw van RHD naar LHD ook mee aan het stoeien geweest. In de UK was er mijn 90 op een dodgy manier een 200tdi ingelegd met een 4 bouts stuurhuis. Alles lekte. Het lhd stuurhuis was 3 bouts, dus engelse draad. Na veel gezoek (niemand kon iets met engelse draad koppelingen) ben ik uiteindelijk bij hansaflex venray terecht gekomen.
De retour leiding van reservoir naar de pomp zit op beide kanten met oliebestendige slang aan de metalen pijp met slangklemmen. Hier staat toch weinig druk op en houdt tot nu toe goed. De hogedruk leiding van pomp naar stuurhuis is voorzien van een stuk hydrauliek slang en aan beide kanten met een knelkoppeling op de pijpjes gezet. De leiding van stuurhuis naar reservoir is ook van een hydrauliek slang. Op het stuurhuis zit deze met een koppeling met draad (stuurhuis kant) en een soort tuit (slang kant) waar je de slang over schuift tot dat die goed klemt. Dit is ook lage druk en zit ook met een slangklem vast. Alles is lekvrij.
Hansaflex heeft meerdere vestigingen in Nederland, kijk daarvoor even hier. Ben er erg goed geholpen, maar neem wel zoveel mogelijk onderdelen mee, zodat ze kunnen meten.
img0309us.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f76614bee5622ae0cad97f377a7067c4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg513.imageshack.us%2Fimg513%2F8457%2Fimg0309us.jpg', 'http://img513.imageshack.us/img513/8457/img0309us.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg513.imageshack.us%2Fimg513%2F8457%2Fimg0309us.jpg', '', 15284781, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img0310mk.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1918d7974cb3fdf096f95c91d9eabc0f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg43.imageshack.us%2Fimg43%2F4155%2Fimg0310mk.jpg', 'http://img43.imageshack.us/img43/4155/img0310mk.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg43.imageshack.us%2Fimg43%2F4155%2Fimg0310mk.jpg', '', 15284781, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ben hier tijdens mijn ombouw van RHD naar LHD ook mee aan het stoeien geweest. In de UK was er mijn 90 op een dodgy manier een 200tdi ingelegd met een 4 bouts stuurhuis. Alles lekte. Het lhd stuurhuis was 3 bouts, dus engelse draad. Na veel gezoek (niemand kon iets met engelse draad koppelingen) ben ik uiteindelijk bij hansaflex venray terecht gekomen.
De retour leiding van reservoir naar de pomp zit op beide kanten met oliebestendige slang aan de metalen pijp met slangklemmen. Hier staat toch weinig druk op en houdt tot nu toe goed. De hogedruk leiding van pomp naar stuurhuis is voorzien van een stuk hydrauliek slang en aan beide kanten met een knelkoppeling op de pijpjes gezet. De leiding van stuurhuis naar reservoir is ook van een hydrauliek slang. Op het stuurhuis zit deze met een koppeling met draad (stuurhuis kant) en een soort tuit (slang kant) waar je de slang over schuift tot dat die goed klemt. Dit is ook lage druk en zit ook met een slangklem vast. Alles is lekvrij.
Hansaflex heeft meerdere vestigingen in Nederland, kijk daarvoor even hier. Ben er erg goed geholpen, maar neem wel zoveel mogelijk onderdelen mee, zodat ze kunnen meten.
img0309us.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f76614bee5622ae0cad97f377a7067c4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg513.imageshack.us%2Fimg513%2F8457%2Fimg0309us.jpg', 'http://img513.imageshack.us/img513/8457/img0309us.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg513.imageshack.us%2Fimg513%2F8457%2Fimg0309us.jpg', '', 15284781, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img0310mk.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1918d7974cb3fdf096f95c91d9eabc0f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg43.imageshack.us%2Fimg43%2F4155%2Fimg0310mk.jpg', 'http://img43.imageshack.us/img43/4155/img0310mk.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg43.imageshack.us%2Fimg43%2F4155%2Fimg0310mk.jpg', '', 15284781, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
john
Re: hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
als je een 4 bouts stuurhuis hebt en een 200 tdi dan zijn slangen van een disco 200 tdi altijd passend, van '89 tot '94, of van een RRC 200 tdi van ca. 1992-1994. Gewoon originele slangen, zo moeilijk is dat niet.
groetjes John
groetjes John
-
Tom Simonis
Re: hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
Hoi Joadalama,
Fijn dat je me (en andere lezers) laat delen met jouw ervaringen.
Ik denk dat ik vanmiddag alle leidingen er vanaf ga halen en morgen bij de vestiging in Zwolle aan ga kloppen. Voor polderse begrippen is dat dichtbij (3 kwartier)
Dat Land/Range Rovers territoriaal zijn, is algemeen bekend, maar de mijne maakt er wel een flink potje van.
@Leendert:
Dank voor het meedenken. Heb mijn stapeltje 'Parts-CD's' net uit de kast getrokken. Ik ga ff snuffelen. Kan ik meteen achterhalen hoe het 1 en ander in elkaar steekt.
Fijn dat je me (en andere lezers) laat delen met jouw ervaringen.
Ik denk dat ik vanmiddag alle leidingen er vanaf ga halen en morgen bij de vestiging in Zwolle aan ga kloppen. Voor polderse begrippen is dat dichtbij (3 kwartier)
Dat Land/Range Rovers territoriaal zijn, is algemeen bekend, maar de mijne maakt er wel een flink potje van.
@Leendert:
Dank voor het meedenken. Heb mijn stapeltje 'Parts-CD's' net uit de kast getrokken. Ik ga ff snuffelen. Kan ik meteen achterhalen hoe het 1 en ander in elkaar steekt.
-
Disco
Re: hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
Volgens mij zijn er verschillende soorten; ga naar een andere zaak voor hydroliek, neem de slang mee (ze knijpen de koppelingen er af en doen er een andere slang tussen)
Jo
Jo
-
Tom Simonis
Re: hydrauliekslangen stuurbekrachtiging RRC 200tdi gezocht
Kleine update:
Ik heb vanochtend de slangen eraf gehaald. Was zo gepiept (3 kwartier).
Hier en daar kon ik er moeilijk bij. Was wel een enorme rotzooi. Overal ATF, ook onder de voorste chassisbalk. grmbl. Moet het dus echt fixxen!
Slangen in een plastic tas mee naar de hydrauliek-boer genomen.
Daar konden ze me niet verder helpen. Ik had telefonisch al gevraagd, toen kreeg ik al nee te horen. Ben dwars én ze hadden me een vorige keer erg goed geholpen met wat anders, dus...
Daarna doorgereden naar Zwolle, Hansaflex. Daar werd gezegd dat ze wel iets konden doen maar dan voor mijn risico. Ze weten nl niet hoe hard ze die slangklemmen moeten aanknijpen. Bij nadere inspectie bleek er een scheurtje in een koppeling te zitten (hoge druk richting stuurbekrachtigings-huis). Dus moet ik het zowiezo vervangen.
Door gereden naar AutoRega. Ik had die van de week al gebeld waarbij ze aangaven dat er meerdere artikelen zijn voor hetzelfde (ongeveer) slangetje.
Gelukkig zitten er ringetjes met artikelnr's op de slangen. Die van de hoge druk slang was helaas weg.
Met 2 van de 3 art.nr's achter de PC gedoken. De 2 lage druk slangen bleken voor een V8 RRC te zijn.
Er schijnt zelfs een andere soort artikelnr te zijn als je pneumatische vering hebt.
Daarnaast lag er voor een rechtsgestuurde RRC nog een hoge druk slang in het magazijn. Die werd gebruikt om te controleren of de schroefdraad en dergelijke vergelijkbaar is.
Op de gok dat artikel besteld. Volgende week dinsdag/woensdag krijg ik hem en de andere 2 slangen (voor de zekerheid ook besteld. 1 slang was ingescheurd) met de post binnen. Totale set komt op 135,- ex btw.
dus....
- Er zit wel degelijk verschil tussen al die artikel nr's.
- Artikel nr's zitten op een ringetje rond de slangen
- AutoRega neemt echt de moeite je verder te helpen.
Range Rover Classic, 2 Deurs, 200TDI, 1976
Volg mijn activiteiten op: www.modderbumper.nl (always under constrcution
Ik heb vanochtend de slangen eraf gehaald. Was zo gepiept (3 kwartier).
Hier en daar kon ik er moeilijk bij. Was wel een enorme rotzooi. Overal ATF, ook onder de voorste chassisbalk. grmbl. Moet het dus echt fixxen!
Slangen in een plastic tas mee naar de hydrauliek-boer genomen.
Daar konden ze me niet verder helpen. Ik had telefonisch al gevraagd, toen kreeg ik al nee te horen. Ben dwars én ze hadden me een vorige keer erg goed geholpen met wat anders, dus...
Daarna doorgereden naar Zwolle, Hansaflex. Daar werd gezegd dat ze wel iets konden doen maar dan voor mijn risico. Ze weten nl niet hoe hard ze die slangklemmen moeten aanknijpen. Bij nadere inspectie bleek er een scheurtje in een koppeling te zitten (hoge druk richting stuurbekrachtigings-huis). Dus moet ik het zowiezo vervangen.
Door gereden naar AutoRega. Ik had die van de week al gebeld waarbij ze aangaven dat er meerdere artikelen zijn voor hetzelfde (ongeveer) slangetje.
Gelukkig zitten er ringetjes met artikelnr's op de slangen. Die van de hoge druk slang was helaas weg.
Met 2 van de 3 art.nr's achter de PC gedoken. De 2 lage druk slangen bleken voor een V8 RRC te zijn.
Er schijnt zelfs een andere soort artikelnr te zijn als je pneumatische vering hebt.
Daarnaast lag er voor een rechtsgestuurde RRC nog een hoge druk slang in het magazijn. Die werd gebruikt om te controleren of de schroefdraad en dergelijke vergelijkbaar is.
Op de gok dat artikel besteld. Volgende week dinsdag/woensdag krijg ik hem en de andere 2 slangen (voor de zekerheid ook besteld. 1 slang was ingescheurd) met de post binnen. Totale set komt op 135,- ex btw.
dus....
- Er zit wel degelijk verschil tussen al die artikel nr's.
- Artikel nr's zitten op een ringetje rond de slangen
- AutoRega neemt echt de moeite je verder te helpen.
Range Rover Classic, 2 Deurs, 200TDI, 1976
Volg mijn activiteiten op: www.modderbumper.nl (always under constrcution