As weekend iets te doen in de buurt van Tilburg
-
Carl4cv
As weekend iets te doen in de buurt van Tilburg
Ik ben van het weekend weer in Tilburg, is er iets te doen op landrover gebied dit weekend?
Groeten Carl, Kris, Floor en Imre
"Bobby" Defender 110 RHD 11-1984
GroteFoto-MD3XXLBR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('49c76b02d437999cd9ce73ef431f391d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MD3XXLBR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MD3XXLBR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MD3XXLBR.jpg', '', 15271248, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten Carl, Kris, Floor en Imre
"Bobby" Defender 110 RHD 11-1984
GroteFoto-MD3XXLBR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('49c76b02d437999cd9ce73ef431f391d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MD3XXLBR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MD3XXLBR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-MD3XXLBR.jpg', '', 15271248, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
sanderovich
Re: As weekend iets te doen in de buurt van Tilburg
Mocht dat zo zijn, dan kom ik graag even vanuit Breda die kant op rijden...
Sander (Die wegens uitvallen van afspraken nu een invulling voor zijn weekend zoekt )
Sander (Die wegens uitvallen van afspraken nu een invulling voor zijn weekend zoekt )
-
Frans Bonnes
sanderovich Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sander (Die wegens uitvallen van afspraken nu een
> invulling voor zijn weekend zoekt )
Ik heb nog een aantal Landrovers te wassen.
fb
> Sander (Die wegens uitvallen van afspraken nu een
> invulling voor zijn weekend zoekt )
Ik heb nog een aantal Landrovers te wassen.
fb
-
sjeroens
Hier in terheijden: Voorste remschoenen axiaal stellen, lt95 2 keerringen vervangen, extra massa draad maken voor achterlicht enzo, sirene vervangen, en nog wat hout te kloven.
Heb je wel de eeuwige roem dat je aan een 101ambu hebt gesleuteld.....
Jeroen
Heb je wel de eeuwige roem dat je aan een 101ambu hebt gesleuteld.....
Jeroen
-
bertil
hoi,
as. zondag, rit 4x4 anders in Baarschot. voor info ff kijken op 4x4 anders.nl
gr bertil
as. zondag, rit 4x4 anders in Baarschot. voor info ff kijken op 4x4 anders.nl
gr bertil
-
defendertje90
ja hier met de club terrein rit in baarschot (bij tilburg)
-
sanderovich
Inmiddels de schade op genomen van het terrein rijden bij de vakantiebeurs en alle nieuwe onderdelen die ik al wel in een doos achterin had liggen gemonteerd...
Resultaat:
- "Iets" loopt er nogal aan rechts voor waarvan ik niet vermoed dat het de rem is.
- Er ontstaan langzaam zwarte vlekken onder de voorkant wat waarschijnlijk te herleiden is naar het stuurhuis...
- Stadslicht units vervangen en dat ging voor de helft goed, rechts wil het niet werken om onverklaarbare reden. Staat spanning op de lamp-unit, lampje doet het ook, maar bij elkaar werkt het niet
Mocht er iemand nou zeggen kom ff langs dan kijk ik er naar (binnen een aardige afstand van Breda) vandaag of morgen dan houdt ik me aanbevolen want ik heb geen idee meer
Sander
Resultaat:
- "Iets" loopt er nogal aan rechts voor waarvan ik niet vermoed dat het de rem is.
- Er ontstaan langzaam zwarte vlekken onder de voorkant wat waarschijnlijk te herleiden is naar het stuurhuis...
- Stadslicht units vervangen en dat ging voor de helft goed, rechts wil het niet werken om onverklaarbare reden. Staat spanning op de lamp-unit, lampje doet het ook, maar bij elkaar werkt het niet
Mocht er iemand nou zeggen kom ff langs dan kijk ik er naar (binnen een aardige afstand van Breda) vandaag of morgen dan houdt ik me aanbevolen want ik heb geen idee meer
Sander
-
defendertje90
sanderovich Schreef:
> Inmiddels de schade op genomen van het terrein
> rijden bij de vakantiebeurs en alle nieuwe
> onderdelen die ik al wel in een doos achterin had
> liggen gemonteerd...
> Resultaat:
> - "Iets" loopt er nogal aan rechts voor waarvan ik
> niet vermoed dat het de rem is.
> - Er ontstaan langzaam zwarte vlekken onder de
> voorkant wat waarschijnlijk te herleiden is naar
> het stuurhuis...
> - Stadslicht units vervangen en dat ging voor de
> helft goed, rechts wil het niet werken om
> onverklaarbare reden. Staat spanning op de
> lamp-unit, lampje doet het ook, maar bij elkaar
> werkt het niet
>
> Mocht er iemand nou zeggen kom ff langs dan kijk
> ik er naar (binnen een aardige afstand van Breda)
> vandaag of morgen dan houdt ik me aanbevolen want
> ik heb geen idee meer
>
> Sander
Van mij mag je langs komen sta je wel in het donker hier. Dat aanlopen zal met alle waarschijnlijkheid je mud plate zijn bij je remschijven die je hoort schuren. Vlek is een rechte lijn omhoog trekken en kijken wat daar zit. (reservoir zit bij een RHD defender bijna recht boven het stuurhuis. En wat lukt er niet aan je stadslicht?
Er vanuit gaande dat het om een 90 110 of defender gaat
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2012 17:01 door defendertje90.
> Inmiddels de schade op genomen van het terrein
> rijden bij de vakantiebeurs en alle nieuwe
> onderdelen die ik al wel in een doos achterin had
> liggen gemonteerd...
> Resultaat:
> - "Iets" loopt er nogal aan rechts voor waarvan ik
> niet vermoed dat het de rem is.
> - Er ontstaan langzaam zwarte vlekken onder de
> voorkant wat waarschijnlijk te herleiden is naar
> het stuurhuis...
> - Stadslicht units vervangen en dat ging voor de
> helft goed, rechts wil het niet werken om
> onverklaarbare reden. Staat spanning op de
> lamp-unit, lampje doet het ook, maar bij elkaar
> werkt het niet
>
> Mocht er iemand nou zeggen kom ff langs dan kijk
> ik er naar (binnen een aardige afstand van Breda)
> vandaag of morgen dan houdt ik me aanbevolen want
> ik heb geen idee meer
>
> Sander
Van mij mag je langs komen sta je wel in het donker hier. Dat aanlopen zal met alle waarschijnlijkheid je mud plate zijn bij je remschijven die je hoort schuren. Vlek is een rechte lijn omhoog trekken en kijken wat daar zit. (reservoir zit bij een RHD defender bijna recht boven het stuurhuis. En wat lukt er niet aan je stadslicht?
Er vanuit gaande dat het om een 90 110 of defender gaat
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2012 17:01 door defendertje90.
-
sjeroens
Ik zag ook dat er zondag in breda een militairia beurs is van 'keep them rolling'
Groet, Jeroen
Groet, Jeroen
-
sanderovich
Mud plate... Ja dat zou kunnen inderdaad. Van de week als het mooi weer is maar eens het wiel er af trekken en daar ook eens grondig schoonmaken.
Het is een LHD Defender 110 en het lekken is inderdaad ter hoogte van de stuurstang vlak achter (cm of tien) de radiator zegmaar.
Stadslicht (die kleine aparte bolletjes schuin boven je koplamp in ieder geval, dat is stadslicht toch?):
Dat lampje is mij een raadsel: Als ik met de multimeter op de plus en min pool van de lamp unit meet (als ik het lampje er dus uit gehaald heb) dan staat daar gewoon 12 volt op. Dus dan zou die goed aagesloten moeten zijn. Als ik het lampje (dat werkt) in de unit doe maakt dat contact met de plus en de min pool. Maar branden doet het niet..
Daarnaast, woonde jij niet net aan de andere kant van de grens Brabant-Limburg? Dat is mij voor dit weekend iets te ver weg, ben wel woensdagochtend bij Deurne...
Sander
Het is een LHD Defender 110 en het lekken is inderdaad ter hoogte van de stuurstang vlak achter (cm of tien) de radiator zegmaar.
Stadslicht (die kleine aparte bolletjes schuin boven je koplamp in ieder geval, dat is stadslicht toch?):
Dat lampje is mij een raadsel: Als ik met de multimeter op de plus en min pool van de lamp unit meet (als ik het lampje er dus uit gehaald heb) dan staat daar gewoon 12 volt op. Dus dan zou die goed aagesloten moeten zijn. Als ik het lampje (dat werkt) in de unit doe maakt dat contact met de plus en de min pool. Maar branden doet het niet..
Daarnaast, woonde jij niet net aan de andere kant van de grens Brabant-Limburg? Dat is mij voor dit weekend iets te ver weg, ben wel woensdagochtend bij Deurne...
Sander
-
defendertje90
sanderovich Schreef:
> Mud plate... Ja dat zou kunnen inderdaad. Van de
> week als het mooi weer is maar eens het wiel er af
> trekken en daar ook eens grondig schoonmaken.
> Het is een LHD Defender 110 en het lekken is
> inderdaad ter hoogte van de stuurstang vlak achter
> (cm of tien) de radiator zegmaar.
>
> Stadslicht (die kleine aparte bolletjes schuin
> boven je koplamp in ieder geval, dat is stadslicht
> toch?):
> Dat lampje is mij een raadsel: Als ik met de
> multimeter op de plus en min pool van de lamp unit
> meet (als ik het lampje er dus uit gehaald heb)
> dan staat daar gewoon 12 volt op. Dus dan zou die
> goed aagesloten moeten zijn. Als ik het lampje
> (dat werkt) in de unit doe maakt dat contact met
> de plus en de min pool. Maar branden doet het
> niet..
>
> Daarnaast, woonde jij niet net aan de andere kant
> van de grens Brabant-Limburg? Dat is mij voor dit
> weekend iets te ver weg, ben wel woensdagochtend
> bij Deurne...
>
> Sander
ja schuin boven is stadslicht. Je hebt er een nieuwe unit inzitten zo te lezen. Kan zijn dat je een te grote overgangsweestand hebt in je bekabeling in de body of dat je fitting te veel weerstand levert. Als je dan meet zonder lamp heb je 12 volt ga je meten met lampje erin zie je dat hij bijv inzakt naar 3 volt. Kan zijn dat je lampje niet helemaal helder meer is (maar je gaf aan dat dit wel was) dan zou ik is gaan meten of je weestand hebt in de bedrading (eventueel draad leggen van je andere stadslicht als noodoplossing om toch stadslicht te hebben)
Kan ook zijn dat je te veel weerstand hebt in je zekeringen kast (glas zekering???? of al steek??) bij glas even je contacten opschuren en eventueel nieuwe glaszekering plaatsen (dit is dus vaak het geval bij glaszekering kasten en dan krijg je ook wat jij omschrijft)
> Mud plate... Ja dat zou kunnen inderdaad. Van de
> week als het mooi weer is maar eens het wiel er af
> trekken en daar ook eens grondig schoonmaken.
> Het is een LHD Defender 110 en het lekken is
> inderdaad ter hoogte van de stuurstang vlak achter
> (cm of tien) de radiator zegmaar.
>
> Stadslicht (die kleine aparte bolletjes schuin
> boven je koplamp in ieder geval, dat is stadslicht
> toch?):
> Dat lampje is mij een raadsel: Als ik met de
> multimeter op de plus en min pool van de lamp unit
> meet (als ik het lampje er dus uit gehaald heb)
> dan staat daar gewoon 12 volt op. Dus dan zou die
> goed aagesloten moeten zijn. Als ik het lampje
> (dat werkt) in de unit doe maakt dat contact met
> de plus en de min pool. Maar branden doet het
> niet..
>
> Daarnaast, woonde jij niet net aan de andere kant
> van de grens Brabant-Limburg? Dat is mij voor dit
> weekend iets te ver weg, ben wel woensdagochtend
> bij Deurne...
>
> Sander
ja schuin boven is stadslicht. Je hebt er een nieuwe unit inzitten zo te lezen. Kan zijn dat je een te grote overgangsweestand hebt in je bekabeling in de body of dat je fitting te veel weerstand levert. Als je dan meet zonder lamp heb je 12 volt ga je meten met lampje erin zie je dat hij bijv inzakt naar 3 volt. Kan zijn dat je lampje niet helemaal helder meer is (maar je gaf aan dat dit wel was) dan zou ik is gaan meten of je weestand hebt in de bedrading (eventueel draad leggen van je andere stadslicht als noodoplossing om toch stadslicht te hebben)
Kan ook zijn dat je te veel weerstand hebt in je zekeringen kast (glas zekering???? of al steek??) bij glas even je contacten opschuren en eventueel nieuwe glaszekering plaatsen (dit is dus vaak het geval bij glaszekering kasten en dan krijg je ook wat jij omschrijft)
-
sanderovich
Dat zou kunnen. Maar ik heb enkel de oude unit er werkend uit gehaald en een nieuwe er aan gekoppeld. Zoveel zit er nou ook niet aan dat een weerstand kan opleveren dat verschillend kan zijn tussen de oude en de nieuwe unit.
Ik heb steek zekeringen, van die hippe met een ledje er in. Ook gisteren allemaal vervangen (maar stadslicht unit pas vanochtend, tussendoor heeft het dus gewoon gewerkt)
Sander
Ik heb steek zekeringen, van die hippe met een ledje er in. Ook gisteren allemaal vervangen (maar stadslicht unit pas vanochtend, tussendoor heeft het dus gewoon gewerkt)
Sander
-
defendertje90
sanderovich Schreef:
> Dat zou kunnen. Maar ik heb enkel de oude unit er
> werkend uit gehaald en een nieuwe er aan
> gekoppeld. Zoveel zit er nou ook niet aan dat een
> weerstand kan opleveren dat verschillend kan zijn
> tussen de oude en de nieuwe unit.
>
> Ik heb steek zekeringen, van die hippe met een
> ledje er in. Ook gisteren allemaal vervangen (maar
> stadslicht unit pas vanochtend, tussendoor heeft
> het dus gewoon gewerkt)
>
> Sander
Steek die oude unit even terug en kijk of die het wel doet dan weet je iets meer waar je moet zoeken. Die nieuwe fittingen is soms ook niet alles heb daar al een hoop problemen mee gehad daarna originele land rover (maar 1 euro duurder) besteld en die was goed. Dus oude fitting eraan en kijken wat hij doet
> Dat zou kunnen. Maar ik heb enkel de oude unit er
> werkend uit gehaald en een nieuwe er aan
> gekoppeld. Zoveel zit er nou ook niet aan dat een
> weerstand kan opleveren dat verschillend kan zijn
> tussen de oude en de nieuwe unit.
>
> Ik heb steek zekeringen, van die hippe met een
> ledje er in. Ook gisteren allemaal vervangen (maar
> stadslicht unit pas vanochtend, tussendoor heeft
> het dus gewoon gewerkt)
>
> Sander
Steek die oude unit even terug en kijk of die het wel doet dan weet je iets meer waar je moet zoeken. Die nieuwe fittingen is soms ook niet alles heb daar al een hoop problemen mee gehad daarna originele land rover (maar 1 euro duurder) besteld en die was goed. Dus oude fitting eraan en kijken wat hij doet
-
sanderovich
Ok, ga ik doen. Kom ik morgen op terug
Sander
Sander
-
Carl4cv
Heren iedereen bedankt voor de tips, maar door veranderingen in de planning zijn we er niet aan toegkomen om de laro weer eens goed uit te laten.
Toch bedankt voor jullie input!
Toch bedankt voor jullie input!