Stabilisator stangen
-
Ruud
Stabilisator stangen
Hallo,
Iemand al eens zelf stabilisatorstangen laten maken?
Heeft het zin om tussen de reactiestangen een rechthoek van staal te maken?
In mijn geval voor een RRC.
Iemand al eens zelf stabilisatorstangen laten maken?
Heeft het zin om tussen de reactiestangen een rechthoek van staal te maken?
In mijn geval voor een RRC.
-
ToyRoverlander
Re: Stabilisator stangen
Waarom niet gewoon 2e hands stabilisatiestangen kopen voor een RRC? Ze kwamen tenslotte standaard met die dingen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Arno
de "after market" stabiliesatorstangen zijn inderdaad gewoon stangen met een schetplaat die je op de reactiestange bout, of zelfs de luxe die er tussen in worden geplaatst. Dus antwoord op jouw vraag, JA dat kan heel goed.
Wat Toy rover over 2e hands stabilisatiestangen zegt dat klopt, maar daar moet je ook de ogen op de assen hebben zitten, maar daar zijn ook weer restauratiedelen van te koop.
Wat Toy rover over 2e hands stabilisatiestangen zegt dat klopt, maar daar moet je ook de ogen op de assen hebben zitten, maar daar zijn ook weer restauratiedelen van te koop.
-
Nick
Om hier even op in te haken: Ik zag laatst een reactie voorbij komen over in- en uitschakelbare stabilisatorstangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt dit?
Lijkt mij het beste van 2 werelden: Veel wieluitslag in het terrein maar op de weg wel een goede wegligging.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Lijkt mij het beste van 2 werelden: Veel wieluitslag in het terrein maar op de weg wel een goede wegligging.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
-
defendertje90
ik weet welke je bedoeld heb ze in engeland op een beurs gezien. Werkt dmv een soort vrijloopnaven die je in en uit kunt schakelen.
Merk durf ik zo even niet te zeggen
Merk durf ik zo even niet te zeggen
-
bowy
Ik heb die van x-eng onder mijn. 127 en ben meer dan content met de werking. Ingeschakeld veel stijver dan e standaard stangen yen uitgeschakeld maximale veerweg. Daarnaast is de installatie erg eenvoudig en de service en kwaliteit van x-eng (Simon) zeer goed!
Een echte aanrader dus!
Gr. Bowy
Een echte aanrader dus!
Gr. Bowy
-
Ruud
Maar even heel simpel.
Bijvoorbeeld: van vierkant kokerprofiel een rechthoek maken Met aan de zijden (welke tussen de torsiassen vallen) een viertal schetsplaten.
Aan de buitenzijde dezelfde schetplaten en met bouten en moeren de schetsplaten aan de torsieassen vastmaken.
Is dit voldoende of moeten er nog andere verbindingen gemaakt worden?
Zou dit stijver en of beter zijn dan de originele stabistangen?
Iemand dit of iets soortgelijks al gemaakt?
Bijvoorbeeld: van vierkant kokerprofiel een rechthoek maken Met aan de zijden (welke tussen de torsiassen vallen) een viertal schetsplaten.
Aan de buitenzijde dezelfde schetplaten en met bouten en moeren de schetsplaten aan de torsieassen vastmaken.
Is dit voldoende of moeten er nog andere verbindingen gemaakt worden?
Zou dit stijver en of beter zijn dan de originele stabistangen?
Iemand dit of iets soortgelijks al gemaakt?