Verschil in hard-dash en soft-dash koets??
-
Maurice Bastings
Verschil in hard-dash en soft-dash koets??
Wat zijn de verschillen in een range Rover Classic hard-dash en soft-dash koets?
Met andere woorden, hoe herken je de een en hoe herken je de ander?
Zijn dak, deuren en verder plaatwerk van een hard-dash uitwisselbaar met die van een soft-dash?
Op voorhand bedankt voor de info.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Met andere woorden, hoe herken je de een en hoe herken je de ander?
Zijn dak, deuren en verder plaatwerk van een hard-dash uitwisselbaar met die van een soft-dash?
Op voorhand bedankt voor de info.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
pieter
Re: Verschil in hard-dash en soft-dash koets??
Hoi Maurice,
Softdash koets heeft een ander schutboard.
Verder is het plaatwerk uitwisselbaar al dacht ik dat er wel verschil in de bedrading is tussen verschillende bouwjaren.
Grt.
Pieter
Softdash koets heeft een ander schutboard.
Verder is het plaatwerk uitwisselbaar al dacht ik dat er wel verschil in de bedrading is tussen verschillende bouwjaren.
Grt.
Pieter
-
Arno
He die Pieter, je kan natuurlijk ook zeggen dat je hetzelfde schutbord kan nemen maar dan met Discovery I plaatwerk.
-
Lucas Adriaanse
Maurice Bastings Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zijn de verschillen in een range Rover Classic
> hard-dash en soft-dash koets?
> Met andere woorden, hoe herken je de een en hoe
> herken je de ander?
>
> Zijn dak, deuren en verder plaatwerk van een
> hard-dash uitwisselbaar met die van een
> soft-dash?
>
> Op voorhand bedankt voor de info.
De vraag gaat over zichtbare kenmerken. Hoe herken je .....etc.
Je herkent de softdash aan : van ver af al aan de voorruit die geplakt is en zwarte randen óp de ruit heeft en aan de 2 rubber/kunststof bumper"knobbels" (tenzij er een Brooklands set over de bumpers is gemonteerd).
Van dichterbij kun je zien waarom het een softdash heet. Het dashbord is overtrokken met / gemaakt van een enigszins zachte kunststof die bovendien mooie rondingen heeft () , terwijl de harddash rechte, hoekige dashbord vormen toont en van een plastic is gemaakt dat gewoon strak is. Ik vind het lastig om met de juiste woorden te omschrijven, maar ik hoop dat het je zo duidelijk is Maurice. Waaraan je het heel snel kunt zien als je naar binnen kijkt is de plaats van de radio: bovenin het dashbord in het midden = softdash, onderin onder de kachelbedieing en schuin gemonteerd = harddash.
Als je gaat sleutelen kun je pas echt de verschillen zien ! Het dashboard is compleet anders, niet uitwisselbaar met een harddash. Het schutbord is ook behoorlijk anders en de kabelboom lijkt totaal niet op die van de harddash (nog meer spaghetti ....). Een voordeel van de softdash is bijv. dat je nu airbags kunt hebben en dat er een véél beter kachel en airco systeem op zit (met gescheiden regelbare mogelijkheden voor bestuurder en passagier voorin)
Ook de middenconsole is anders. Breder en ronder. Als laatste verschillen noem ik nog de deurpanelen van de voordeuren, waar alleen onderin een vlak met speakers zit en de raamstijlcovers (binnenin) waar een tweeter in zit. Uitstekend geluid, zeker met de originele HarmannKardon set met aparte bassbox achterin.
Hoop dat je met deze details het onderscheid kunt maken.
Groet
Lucas
www.r5o.nl
Ps als je wil komen kijken : we bouwen momenteel een 7-8 softdash Rangies per jaar, tegen 3-4 harddashes ....
Bel maar even. We hebben er op dit moment 2 in aanbouw + 1 harddash.
Volgens mij heb je mijn nummer, heb ik al eens een mailtje van je gehad (?)
-------------------------------------------------------
> Wat zijn de verschillen in een range Rover Classic
> hard-dash en soft-dash koets?
> Met andere woorden, hoe herken je de een en hoe
> herken je de ander?
>
> Zijn dak, deuren en verder plaatwerk van een
> hard-dash uitwisselbaar met die van een
> soft-dash?
>
> Op voorhand bedankt voor de info.
De vraag gaat over zichtbare kenmerken. Hoe herken je .....etc.
Je herkent de softdash aan : van ver af al aan de voorruit die geplakt is en zwarte randen óp de ruit heeft en aan de 2 rubber/kunststof bumper"knobbels" (tenzij er een Brooklands set over de bumpers is gemonteerd).
Van dichterbij kun je zien waarom het een softdash heet. Het dashbord is overtrokken met / gemaakt van een enigszins zachte kunststof die bovendien mooie rondingen heeft () , terwijl de harddash rechte, hoekige dashbord vormen toont en van een plastic is gemaakt dat gewoon strak is. Ik vind het lastig om met de juiste woorden te omschrijven, maar ik hoop dat het je zo duidelijk is Maurice. Waaraan je het heel snel kunt zien als je naar binnen kijkt is de plaats van de radio: bovenin het dashbord in het midden = softdash, onderin onder de kachelbedieing en schuin gemonteerd = harddash.
Als je gaat sleutelen kun je pas echt de verschillen zien ! Het dashboard is compleet anders, niet uitwisselbaar met een harddash. Het schutbord is ook behoorlijk anders en de kabelboom lijkt totaal niet op die van de harddash (nog meer spaghetti ....). Een voordeel van de softdash is bijv. dat je nu airbags kunt hebben en dat er een véél beter kachel en airco systeem op zit (met gescheiden regelbare mogelijkheden voor bestuurder en passagier voorin)
Ook de middenconsole is anders. Breder en ronder. Als laatste verschillen noem ik nog de deurpanelen van de voordeuren, waar alleen onderin een vlak met speakers zit en de raamstijlcovers (binnenin) waar een tweeter in zit. Uitstekend geluid, zeker met de originele HarmannKardon set met aparte bassbox achterin.
Hoop dat je met deze details het onderscheid kunt maken.
Groet
Lucas
www.r5o.nl
Ps als je wil komen kijken : we bouwen momenteel een 7-8 softdash Rangies per jaar, tegen 3-4 harddashes ....
Bel maar even. We hebben er op dit moment 2 in aanbouw + 1 harddash.
Volgens mij heb je mijn nummer, heb ik al eens een mailtje van je gehad (?)
-
Maurice Bastings
Bedankt Lucas,
Het gaat me meer om de verschillen bij de koets op zich!
De kale koets dus.
Er staan 2 kale koetsen en hoe herken ik de een en hoe de ander. Of waaraan.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Het gaat me meer om de verschillen bij de koets op zich!
De kale koets dus.
Er staan 2 kale koetsen en hoe herken ik de een en hoe de ander. Of waaraan.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
Arno
Wat Lucas aangaf over de verbeterde Airco en Kachel is dus goed te zien aan een kale koets, achter de "fresh-air" intake.
-
Lucas Adriaanse
O.k. Maurice, das eenvoudig. Bekijk de luchtinlaatgaten voor de kachel, in het schutbord. 1 groot gat in het midden = harddash. Groot gat in het midden dicht gelaten (iets kleinere gaten meer naar de zijkant open) = softdash.
Je moet dus kijken op de plek waar normaal de paravaan overheen zit. Waar de ruitenwisserunit zit.
Er zijn veel meer verschillen, maar deze is wel heel makkelijk.
Hoop duidelijk genoeg te zijn geweest.
Zijn het koetsen die te koop zijn ? Ben dan ook geïnteresseerd namelijk.
Groet
Lucas
Je moet dus kijken op de plek waar normaal de paravaan overheen zit. Waar de ruitenwisserunit zit.
Er zijn veel meer verschillen, maar deze is wel heel makkelijk.
Hoop duidelijk genoeg te zijn geweest.
Zijn het koetsen die te koop zijn ? Ben dan ook geïnteresseerd namelijk.
Groet
Lucas
-
Maurice Bastings
Hoi Lucas,
Ik ben met een projectje bezig. Softdash koets op een belastingvrij chassis.
De softdashkoets blijft dus maar er is wel wat werk aan.
De harddashkoets met plaatwerk kan weg. Zit geen interieur meer in, wel dashbord (RHD) en de koest is niet best. Plaatwerk wel.
Koets staat nog op het chassis.
Mail maar bij interesse.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Ik ben met een projectje bezig. Softdash koets op een belastingvrij chassis.
De softdashkoets blijft dus maar er is wel wat werk aan.
De harddashkoets met plaatwerk kan weg. Zit geen interieur meer in, wel dashbord (RHD) en de koest is niet best. Plaatwerk wel.
Koets staat nog op het chassis.
Mail maar bij interesse.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi