van 2"naar 4" verhoging.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ToyRoverlander

Re: van 2"naar 4" verhoging.

Bericht door ToyRoverlander »

Quote Gepost door: defendertje90 ()
Datum: 15 maart 2012 13:31

inderdaad je radiusarmen moeten officieel een knik van 6 graden hebben voor de castor correctie.
Een achteras heeft geen caster

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Johnny van Vliet

van 2"naar 4" verhoging.

Bericht door Johnny van Vliet »

Voor de vooras is een andere aandrijfas nodig als je naar 4" gaat maar hoe zit dat bij een achteras? die afstand van de bak naar de as is veel groter. het gaat om een 127 met verstevigde roveras.

Groet Johnny
ToyRoverlander

Als de schokdempers hetzelfde blijven verandert er niks aan de veerweg. En dus is de huidige aandrijfas prima. De hoeken van de kruiskoppelingen blijven ook gelijk (maar dan ietsie pietsie groter) dus dat is ook geen probleem.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Johnny van Vliet

schokdempers worden uiteraard ook aangepast naar 4" nu zal ik bijna nooit de hoogte van 4" bereiken door het gewicht van de auto. Maar kan me voorstellen dat bij het deinen op bijv. de snelweg de auto dan wel die 4" gaat halen. hebik dan wel of geen andere aandrijfas nodig?

Groet bvd Johnny
Scratch

Bericht door Scratch »

origineel kan in principe wel, maar ik zou voor een wide angle propshaft gaan omdat bij uitveren het kruisje aan de bak kant elkaar gaat raken. Met als gevolg slijtage. Heb je ook aangepaste reactie armen !?
bowy

Bericht door bowy »

Achter zou k voor een HD aandrijfas gaan. Kost iets van 137 pond nieuw en daar zou ik het er dan niet voor laten. Heb er wel een mooi adresje voor, en het allerbeste ze leveren ze ook in GEEL! Mag jij raden wat er volgende week in 2 voud bij mij op de stoep ligt

Je kan eventueel ook de originele gebruiken maar dit ligt dan net op het randje van de specs.

Gr. Bowy
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

inderdaad je radiusarmen moeten officieel een knik van 6 graden hebben voor de castor correctie.

Remleidingen moeten verlengd worden. (heb ik dan weer een adresje voor rij ook met 4 inch langere remleidingen)
defendertje90

Vooras wel grapjas. Heb nooit gezegd dat ik de achteras bedoelde
Arthur Verhalle

Bericht door Arthur Verhalle »

Achteras heeft geen caster, maar het lijkt me geen kwaad kunnen de as een klein beetje te kantelen zodat de hoek die de aandrijfas maakt weer een beetje in de buurt van origineel komt...........

Arthur

By-the-way: hoe denk je een zo veel verhoogde auto goed op de weg te houden?
ToyRoverlander

Het ging om de achteras grapjas .

Hoe zo'n verhoogde auto goed op de weg te houden? Zucht.... het is niet opeens plotseling een death-trap geworden door een beetje verhoging.... Mijn 109 staat iets van 25cm hoger dan origineel maar ik kan me een partij hard bochten door op KM2's dat wil je niet weten .

Van de reactiearmen met een knik erin doen NIKS voor de positie van de achteras. Ze houden hoogstens de bussen aan het chassis wat langer heel.

defendertje90

tja maar je armen in de rubbers hebben hangen wil je ook niet want dan word je veerweg negatief beinvloed.
Scratch

Bericht door Scratch »

ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn 109 staat iets van 25cm hoger dan origineel maar ik kan me een partij hard bochten door op KM2's dat wil je niet weten .

Ja, maar jou wielen staat naast de auto ipv eronder
ToyRoverlander

Ja, maar jou wielen staat naast de auto ipv eronder grinning smiley
Tralalalalalaaaa .... meh... dat valt eigenlijk best mee.... steken maar 3cm uit buiten de eyebrows..... Straks met de 37ers wordt dat 9cm...... zouden ze daar moeilijk over doen ..

@ Roy, ja precies.... dat is het enige wat die armen doen, zorgen dat die rubbers niet onnodig extra belast worden.
defendertje90

achter is het ivm de rubbers voor is het voor de correctie en de rubbers

9cm valt toch wel mee
Johnny van Vliet

Nee heb ik nog niet, ben nog in de orrienterende fase.. moet namelijk wel een zo degelijk mogelijke kwaliteit hebben omdat ik altijd zwaar ben.. tot die tijd is het +2 en dat gaat nog prima.. maar ik wil verder

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2012 21:27 door Johnny van Vliet.
Plaats reactie