achterremmen vast onder rijden
-
syga
achterremmen vast onder rijden
Gister kreeg ik mijn '88 diesel niet harder dan 60 mk/uur. Even langs de kant van de weg en de achterremmen bleken vast te zitten, de rook kwam er af. Bij wegrijden nergens last van, de voorremmen waren ok. Het rempedaal maakt overigens geen enkel slagje meer , zat bijzonder strak. Na een paar minuten wachten en veen flink op het rempedaal trappen viel er weer te rijden.
Iemand een idee van de oorzaak van deze storing ?
Groeten, Sylvo
Iemand een idee van de oorzaak van deze storing ?
Groeten, Sylvo
-
Exfietser
Re: achterremmen vast onder rijden
Achter rem circuit blijft onder druk staan. Vermoedelijk niet goed afgesteld waardoor bij opkomen rempedaal de vloeistof niet terug in het reservoir komt. Of je hoofdremcilinder is gewoon defect.
Arnold.
Arnold.
-
Rienk
Re: achterremmen vast onder rijden
Bij mij bleven achterremmen ook onder druk staan bleek dat in mijn nieuwe remservo de pen die de hoofdremcilinder indrukt los zat waardoor deze scheef ging staan en zich niet goed terug kon trekken waardoor de hoofdremcilinder constant onder druk bleef staan en dat een aantal maanden lang.
Gevolg:
Lekkend hoofdremcilinder
Lekkende wiel remclinders achter
Heb toen remservo, hoofdremclinder wiel remclinders achter vervangen en nu is alles weer bueno.
Door de hoofdremcilinder een beetje los te schroeven merk je snel of de remservo (zonder dat rempedaal wordt bediend) druk blijft uitoefen op de hoofdremcilinder.
Als dit niet geval is dan zou het volgende aan de hand kunnen zijn:
- vuil in de trommel wat terugtrekken van de achterremmen belemmerd
- terurugslagklepje in je hoofdremclinder is defect waardoor remvloeistof niet terug kan lopen en remmen onder druk blijft staan,
Succes rienk
Gevolg:
Lekkend hoofdremcilinder
Lekkende wiel remclinders achter
Heb toen remservo, hoofdremclinder wiel remclinders achter vervangen en nu is alles weer bueno.
Door de hoofdremcilinder een beetje los te schroeven merk je snel of de remservo (zonder dat rempedaal wordt bediend) druk blijft uitoefen op de hoofdremcilinder.
Als dit niet geval is dan zou het volgende aan de hand kunnen zijn:
- vuil in de trommel wat terugtrekken van de achterremmen belemmerd
- terurugslagklepje in je hoofdremclinder is defect waardoor remvloeistof niet terug kan lopen en remmen onder druk blijft staan,
Succes rienk
-
syga
Re: achterremmen vast onder rijden
Dank voor de adviezen, de remtrommels achter zijn schoon en droog (2 jaar geleden geheel vernieuwd) dus daar zal het probleem wel niet zitten, de druk is er na even staan weer af, ga me even concentreren op de hoofdremcylinder
Sylvo
Sylvo
-
Roel
Re: achterremmen vast onder rijden
door vuil/ roest in en om draaipunt pedaal ed gaat rempedaal stroef en komt niet meer terug in ruststand?
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
Stage-2
Re: achterremmen vast onder rijden
Hoofdremcilinders gaan niet zomaar kapot. En dan lekken ze meestal, dus te weinig druk. Als zo'n drukstift verkeerd zit, wil het ook allemaal niet. Maar die drukstift valt niet van het ene op het andere moment van zijn plek.
Het lijkt veel op de problemen die ik het afgelopen jaar had. Bleek dat de remmen (voor en achter) behoorlijk vervuild en versleten waren. Ze hebben dan ook genoeg ellende gezien. Overigens waren het de voorremmen (schijf) die het probleem veroorzaakten. Achter deden ze gewoon wat minder mee.
Dat twee jaar geleden iets is gedaan aan de achterremmen zegt me niet zoveel. Voordat je dus met de relatief dure hoofdremcilinder aan de slag gaat, zou ik eerst zeker stellen dat de basis, dat zijn de remmen zelf, goed is. Pas als je weet dat die lekker werken komt de bediening aan de beurt.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5b060d820c3b6018cd0044aae38e8158', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15262799, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2e5dda593f3334676fc7af48c9a48c9b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15262799, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het lijkt veel op de problemen die ik het afgelopen jaar had. Bleek dat de remmen (voor en achter) behoorlijk vervuild en versleten waren. Ze hebben dan ook genoeg ellende gezien. Overigens waren het de voorremmen (schijf) die het probleem veroorzaakten. Achter deden ze gewoon wat minder mee.
Dat twee jaar geleden iets is gedaan aan de achterremmen zegt me niet zoveel. Voordat je dus met de relatief dure hoofdremcilinder aan de slag gaat, zou ik eerst zeker stellen dat de basis, dat zijn de remmen zelf, goed is. Pas als je weet dat die lekker werken komt de bediening aan de beurt.
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5b060d820c3b6018cd0044aae38e8158', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 15262799, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2e5dda593f3334676fc7af48c9a48c9b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 15262799, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
rienk
Re: achterremmen vast onder rijden
Een andere mogelijke oorzaak van je probleem wat ik wel eens heb gelezen is dat de flexibele remslangen intern aan het onleden zijn waardoor ze de remvloeistof wel doorlaten bij bedienen van de remmen maar daarna de remvloeistof niet of langzaam terugloopt omdat in die richting de slang geblokkeerd wordt door stukje rubber. dit zou een verklaring zijn dat na een tijdje de remmen weer loskomen als de vloeistof langzaam is teruggelopen.Blokkeren beide achterwielen ???? dan zou dit betekenen dat beide remslangen links achter en rechts geblokkeerd zijn wat mij erg toevallig lijkt.
Vraag:
Lopen beide achter wielen aan of eentje?
Als het eentje is dan zou het de flexibele remslang kunnen zijn als beide aanlopen dan vermoed ik toch dat de terugslagklep van de hoofdremcilinder defect is.
Als de hoofdremcilinder er al een tijd op zit nooit verkeerd om die te vervangen kost wat maar weet je zeker dat die goed werkt.
Rienk
Vraag:
Lopen beide achter wielen aan of eentje?
Als het eentje is dan zou het de flexibele remslang kunnen zijn als beide aanlopen dan vermoed ik toch dat de terugslagklep van de hoofdremcilinder defect is.
Als de hoofdremcilinder er al een tijd op zit nooit verkeerd om die te vervangen kost wat maar weet je zeker dat die goed werkt.
Rienk
-
syga
Re: achterremmen vast onder rijden
Rienk,
De rook kwam uit beide remtrommels achter, voor was alles ok. Het achtersysteem blijft op druk staan, zakt later weer weg, dus ik heb het idee dat er toch iets met een terugloop niet goed zit
Sylvo
De rook kwam uit beide remtrommels achter, voor was alles ok. Het achtersysteem blijft op druk staan, zakt later weer weg, dus ik heb het idee dat er toch iets met een terugloop niet goed zit
Sylvo
-
Exfietser
Re: achterremmen vast onder rijden
Achter zit maar 1 remslang. Gaat van rechter chassis balk naar achteras en op de as met een T-stukje naar links en rechts. En dat zijn metalen leidingen.
Arnold.
Arnold.
-
rienk
Re: achterremmen vast onder rijden
Je hebt helemaal gelijk excuses voor incorrecte informatie van mijn kant
Rienk
Rienk
-
Roel
Re: achterremmen vast onder rijden
Heb hetzelfde gehad met mijn LW. Land Rover garagehouder in Baarn gaf me de tip over de remleiding. Probleem was bij mij meteen verholpen na vervanging van de flexibele leiding tussen chassis en achterdiff. De buitenkant van de slang blijft ok en de binnenkant kan de boel gaan verstoppen. Met je pedaal kan je dan wel genoeg druk zetten om de remolie erdoor te persen maar de veren krijgen de zaak niet teruggedrukt.
-
Eric
Re: achterremmen vast onder rijden
ik denk dat je het daar moet zoeken,een verstopte rem slang komt wel eens meer voor
-
Roel
Re: achterremmen vast onder rijden
Roel Schreef:
-------------------------------------------------------
< flexibele leiding
ook wel slang genoemd
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-------------------------------------------------------
< flexibele leiding
ook wel slang genoemd
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
Rickske
Re: achterremmen vast onder rijden
Ik zou idd die slang vervangen, en dan ontkom je er ook niet aan om je remvloeistof te spoelen. Mochten er leidingen zijn met roest die dus ook direct vervangen, komen toch niet door de APK. Voor zitten ook flex-leidingen, die zullen even oud zijn....
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ca2a6be51c86cde484097d4e73dc3f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15267738, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ca2a6be51c86cde484097d4e73dc3f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 15267738, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
Roel
Re: achterremmen vast onder rijden
rienk Schreef:
------------------------------------------------------->
> Als de hoofdremcilinder er al een tijd op zit
> nooit verkeerd om die te vervangen kost wat maar
> weet je zeker dat die goed werkt.
> Rienk
Als je dat vaker denkt heb je al snel een 'nieuwe' oldtimer
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
------------------------------------------------------->
> Als de hoofdremcilinder er al een tijd op zit
> nooit verkeerd om die te vervangen kost wat maar
> weet je zeker dat die goed werkt.
> Rienk
Als je dat vaker denkt heb je al snel een 'nieuwe' oldtimer
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
syga
Re: achterremmen vast onder rijden
Slangetje besteld, het lijkt me de meest logische eerste actie !
Sylvo
Sylvo