vraag over verlichting voor kentekenkeuring

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
harryv8

vraag over verlichting voor kentekenkeuring

Bericht door harryv8 »

hi , ik kom langzamerhand op het punt dat de kenteken keuring kan worden aangevraagd , schade aan de rechterzijde zit nu allemaal nieuw plaatwerk op.. (inderdaad net een meccano doos!) heb nu nieuwe europese koplampen , maar die hebben een stads licht er in .. moet ik dat aansluiten of kan ik als stadslicht gewoon die ronde witte bollen aanhouden die er op zitten en het geintegreerde stadlicht afsluiten? is Landrover 90 V8 van 1982. gr Harry
Frans Bonnes

Re: vraag over verlichting voor kentekenkeuring

Bericht door Frans Bonnes »

Gewoon de orginele stadslichten blijven gebruiken.
En die in de koplampen zitten niet aansluiten.

BTW het zijn trouwens parkeerlichten, volgens mij kennen we stadslichten officieel niet (meer).

fb
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Of nieuwe wel aansluiten en van de originele een dagrijlamp maken.
Wat voor lampenset heb je trouwens waar gekocht?

MVG,
---Peter.
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Ik heb in de extra lampjes in de koplampen felle zuinige ledjes gedaan. Als ik de wagen ergens op een heel donkere plek moet parkeren dan doe ik die lampjes met een extra knopje op het dash aan. Die ledjes kunnen namelijk dagenlang branden zonder dat je startproblemen hoeft te verwachten. Ik gebruik ze dus normaal eigenlijk nooit. Alleen in heel bijzondere gevallen. Of het wettelijk mag? Ik weet het niet. Officieel dacht ik dat je zes lampen voorop mag hebben. En die mogen ook niet tegelijk aan dacht ik. Ze moeten dus voorzien zijn van een keuze schakelaar. Mist of gewoon licht en niet tegelijk.

Maar alles staat netjes op de rdw website hoor.

Arnold
harryv8

Bericht door harryv8 »

hoi , dank voor de antwoorden i k denk dat het beste is ze niet aan te sluiten , en later na de keuring eventueel wel
krijg ik daar al geen moeilijk heden over.. De koplampen komen van classic defender, zijn halogeen met heel vlak glas
staan voor de rest geen merken op..
Mist achterlicht en achteruitrij lamp , moeten ook verwisseld worden ?
Alleen nog even de koppeling olie lekkage oplossen en dan naar de keuring..
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Kijk wel of er een Europees goedkeuringsmerkje op zit, andere kan een wakkere keurmeester daar weer problemen over maken, stadslichtjes idd gewoon niet aansluiten.

gr, bart
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Een 90 van 1982? Die zou ik maar goed verzekeren want die zijn goud waard. Ninety is er vanaf 1984 dus of je hebt iets zeldzaams of je papieren / auto kloppen niet.
harryv8

Bericht door harryv8 »

inderdaad een 90 uit 1982 .. klopt wel ! is toen een pre serie gemaakt net een CWK nummer zit er nog op..
maar zijn helaas denk ik geen goud waard.. haha anders wil hem wel kwijt ! met deze goudprijs..
Plaats reactie