help! was V8 nu nog maar V4 (opgelost)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roel

help! was V8 nu nog maar V4 (opgelost)

Bericht door Roel »

Vandaag oa het luchtfilterhuis en de inlaatbuizen gedemonteerd. Maar na montage bleek de motor slecht te lopen. Na controle bleek bij verwijderen van de bougiekappen van de 1e, 4e, 6e en 7e het motortoerental niet te veranderen. De bougies vonken, gezocht nr loszittende vacuumslangen (hoeveel zitten er eigenlijk, ik heb er 6 gevonden; 2 op de bovenzijde van de carbs, de vervroeger, een afgeplugde vooraan in de gally naar een sensor, 2 op de inlaathuis tussen links en rechts), de kleppen gaan nog op en neer, de gewisseld zijn de verdelerkap, bougies en de kabels.

Er zit er luminition contactpuntloze ontsteking op en de storing doet zich voor op benzine + LPG

Het vreemde vind ik de logica van de uitvallers: de 1e en de laatstcilinder aan stuurkant (EU) en de middelsten aan bijrijderskant.

Iemand een idee, want ik weet het ff niet meer

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2012 15:16 door Roel.
Frank 110V8

Re: help! was V8 nu nog maar V4

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi

Ik vermoed cat je de linksge tussen bij de carbs los gemaakt hebt, dan doet de helft niet meer mee. Stangetje zit achter de.carbs.

Groet Frank
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

<<<<Het vreemde vind ik de logica van de uitvallers: de 1e en de laatstcilinder aan stuurkant (EU) en de middelsten aan bijrijderskant.

Dat houdt in dat een van de carbs niet meedoet, die zitten namelijk zo gekoppeld in het inlaatspruitstuk.
Ik neem aan dat dat zo gedaan is om al te veel onbelans in de motor te verkomen als de carbs niet goed afgesteld staan.

En zoals Franc al schreef hoogstwaarschijnliojk stangetje aan de carbs los.

fb
Franc

Bericht door Franc »

Roel,

Klinkt inderdaad zoals Frank zegt de linkage van de carbs.
Iedere carb bedient de eerste en vierde cylinder aan dezelfde kant en 2 en 3 aan de overkant.
Stationair toerental regel je met de carb aan de bestuurderskant, de andere gaat mee via de linkage.

Enige vreemde is dat het precies verkeerd om lijkt te zijn.....

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Roel

Re: help! was V8 nu nog maar V4 (opgelost)

Bericht door Roel »

Het probleem gevonden :. Thnxs voor met meedenken.

De motor kreeg veel te weinig lucht. In het inlaatkanaal zitten standaard 2 van die zilverkleurige slangen voor de luchtvoorverwarming. Dit systeem zit op mijn auto niet meer ien emand had beide aansluitingen op het plastic verdeelblok via 1 slang met elkaar verbonden. Daar bij demontage bleek dat deze slang was gescheurd heb ik beide aansluitingen afgeplugd. Nu bleek echter dat de klep (waar ook al geen vacuumaansluiting aan zat en dus niet kon werken) mbv een boutje was dichtgezet Niet gezien dus.

Moraal van het verhaal: als je na lang zoeken 's avonds laat denkt steeds weer nieuwe problemen tegen te komen is een paar uurtjes nachtrust weer voldoende om weer helder te kunnen nadenken

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Plaats reactie