Beste Prikkers,
Ik heb een rrc 3.9 automaat van 1994, ik heb een probleem met het stationaire toerental bij starten gaat hij hoog stationair lopen (2000 toeren) en gaat heel langzaam terug naar stationair (+/-800 toeren). Als ik dan ga rijen blijft de motor hoog stationair lopen en het duurt lang voordat hij weer stationair loopt. Ook lijkt hij tijdens het rijden te stotteren. Ik heb afgelopen week de kachelventilator vervangen, de hele kachel is eruit geweest het dashboard is helemaal verwijderd, ook de koelslangen zijn eraf geweest en deze (vooral de onderste) waren moeilijk te verwijderen. Ik ben gaan zoeken of er in de buurt van de kachelslagen is kapot was maar kan niets vinden. Het lijkt erop dat hij:
1. Ergens (valse) lucht aanzuigt maar ik heb (geloof ik) alle slangetjes al gecheckt.
2. Dat de gaskabel blijft hangen, omdat het dashboard uit elkaar is geweest. Dit heb ik gecheckt maar dit lijkt niet het geval te zijn.
3. Dat de kachelreparatie hier niets mee te maken heeft en dat hij toevallig nu dit probleem heeft.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Gr. Lion
rrc uit 1994 stationair hoog toerental
-
Leendert
Re: rrc uit 1994 stationair hoog toerental
Bij een RRC uit 94 heb je meestal een EFI uitvoering, aan de achterkant van het deksel op de motor (plenum chamber) zit een stappen motor die het stationair toeren tal regeld.
Heb je mogenlijk hier door er tegen aan te stoten (de kachelslangen gaan hier onder door het schutbord) iets los gemaakt ?
Heb je mogenlijk hier door er tegen aan te stoten (de kachelslangen gaan hier onder door het schutbord) iets los gemaakt ?
-
Robbert RRC94 LSE
Je kunt eens beginnen de stappen motor er vanaf te halen en hem te reinigen.
Kijk een sof dat helpt?
Mocht dat niet het geval zijn weet ik niet zeker of je cat's hebt anders zou je ook nog eens je lambda sensoren kunnen laten uitlezen.
Veel suc6 Robbert
Kijk een sof dat helpt?
Mocht dat niet het geval zijn weet ik niet zeker of je cat's hebt anders zou je ook nog eens je lambda sensoren kunnen laten uitlezen.
Veel suc6 Robbert
-
dakar
Bedankt voor jullie reactie,
Ik heb de stappenmotor gereinigd, dit hielp niet, daarna heb ik een nieuwe stappenmotor gemonteerd maar die geeft hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik de motor moeten laten uitlezen om te zien of er iets verkeerd is.
Wordt vervolgt
Lion
Ik heb de stappenmotor gereinigd, dit hielp niet, daarna heb ik een nieuwe stappenmotor gemonteerd maar die geeft hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik de motor moeten laten uitlezen om te zien of er iets verkeerd is.
Wordt vervolgt
Lion
-
Robbert RRC94 LSE
Heb je een stuk gereden of alleen maar gestart?
Ik moest eerst een behoorlijk stukje rijden voordat het over was.
Groeten,
Robbert
Ik moest eerst een behoorlijk stukje rijden voordat het over was.
Groeten,
Robbert