Thermostaathuis bij een “Edelbrock Weber” conversie ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arno

Thermostaathuis bij een “Edelbrock Weber” conversie ??

Bericht door Arno »

Eigenlijk snap ik het gewoon niet, dus hopelijk kan iemand me hier verder helpen met paar duidelijke foto’s o.i.d.

[www.v8engines.com]

Het gaat om die extra “Water Intake” pijpje, in de A&Q op deze pagina staat ook geschreven.

Question: The thermostat housing you supplied has a small pipe stub cast into it, can you tell me where this should be connected to?
Answer: To one of the water pump outlet pipes as it passes through the intake on the way to the heater, whilst the other goes under it or around.

Dus mijn vraag nu, Heeft iemand misschien een “Edelbrock Weber” conversie waarbij dit ook zo is aangesloten met zo’n thermostaat huis?? en kan me verder helpen?
Heb gisteren wel bij iemand de kans gehad om onder zijn motorkap te gluren maar deze had het oude theromstaathuis gebruikt.

M.v.g. Arno
Geert Oude Luttighuis

Re: Thermostaathuis bij een “Edelbrock Weber” conversie ??

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Ja, heb ik. Zij het dat ik zelf het oude huis aangepast heb ipv een nieuw huis te bestellen bij RPI.

Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je niet snapt? Het antwoord van RPI is toch hardstikke duidelijk?

Van je waterpomp komen 2 slangen, die zijn verbonden met de kachelradiateur. Het Edelbrock-spruitstuk is voorzien van een kanaal voor de koelvloeistof om het spruitstuk vóór te verwarmen.
Oorspronkelijk heb je óf een buisje onder je originele spruitstuk doorlopen (3.5), óf twee leidingen langs één van je klepdeksels lopen?

Eén van de leidingen vanaf de waterpomp moet je omleiden/aansluiten/splitsen door/op/via het Edelbrock-spruitstuk, en die sluit je aan de voorkant aan op het kleine pijpje van dit thermostaathuis, het huis biedt een bypass langs de thermostaat, zodat het spruitstuk zo snel mogelijk opwarmt.
Aan de achterkant van je Edelbrock-spruitstuk heb je als het goed is ook een uitgang, waar je de leiding weer verder voert naar de aansluiting van de kachel.

Waar zit je ergens?
Arno

Re: Thermostaathuis bij een “Edelbrock Weber” conversie ??

Bericht door Arno »

Geert, dank je enorm voor dit antwoord, denk dat het me al wat duidelijker wordt. Ik zit trouwens in een hobby ruimte in de buurt van Delfgauw, dat is in de buurt van Delft
Plaats reactie