donkere ramen in Defender 110 3-deurs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans B

donkere ramen in Defender 110 3-deurs

Bericht door Hans B »

Ben bezig mijn Landrover 110 uit 1985 een beetje mooier te maken.
Omdat de zij-ruitjes (4 stuks) flink onder de krassen zitten wil ik hier graag andere in zetten.
Nu ik toch wil vervangen zou ik ook graag wat donkerder glas erin willen voor wat meer privacy.
Zijn deze ruitjes te bestellen of moet ik gewoon met plakplastic/raamfolie aan de gang.
Wie kan mij hierover wat vertellen of heeft er ervaring mee?
Alvast bedankt!
Hans
Hans 109

Re: donkere ramen in Defender 110 3-deurs

Bericht door Hans 109 »

dat je een hoop gezeik krijgt met de politie....Je mag nauwelijks iets donkers op je ruiten plakken [www.rijksoverheid.nl]

mvg Hans
Oscar

Bericht door Oscar »

Hans,

Bespaar jezelf een hoop moeite door eerst dit even te lezen.

Je mag de voorruit en voorste zijruiten niet of nauwelijks kleuren.
En als je het over privacy hebt zal oom agent wel concluderen dat je het ter plekke weer mag verwijderen wanneer je aangehouden wordt.

Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw

www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Dixo

Bericht door Dixo »

De twee zijruiten in de voordeuren en de voorruit mag je inderdaad nauwelijks tinten. De rest van de ramen mag je zelfs dicht maken als je dat zou willen. Neem aan dat je de vier kleine zijruiten achter de voordeuren bedoelt, in de zijpanelen van de hard top?

Zou folie plakken, al zou ik het persoonlijk wel fijn vinden om er nog wel wat doorheen te kunnen zien. Goed schoonmaken en let op de luchtbellen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2012 01:00 door Dixo.
Disco

Bericht door Disco »

linkje
ik weet dat ze hier adverteren in de LRE of de LRO ze adverteren nu ook met gewone ruiten(getint)

Jo
Hans B

Bericht door Hans B »

Bedankt voor de waarschuwingen en de linkjes.
Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn vraag stelling maar gaat het, zoals Dixo opmerkt, alleen om de 4 ruitjes van de hardtop dus niet de zijruiten in de deuren, de voorruit en de achterruit.
Plaats reactie