Als ik offroad rij met me voertuigje (range rover 3.5i met zf automaat met een lt230 tussenbak volgens mij als dat mogelijk is?)
Hoor ik soms rare geluiden vooral als het naar mijn gevoel iets zwaarder gaat heuveltje op oid dan slaat er iets soms in 1 keer door net of je tandwielen door hoort slaan ofzo, de wielen schokken ook even, en dan 1 of 2 telle later pakt tie um weer.
Dus ik aan de slag ik vermoede zelf eerst het kroon pignon wiel van de voorste diff uit mekaar getrokken niks aan te zien super behalve 1 voorste steek as die was een beetje getordeerd maar ik denk niet dat het hier aan mag liggen toch? Voor de rest heb ik nog niet gekeken CV joint oid allemaal nog niet bekeken. Toen kwam het idee in me op dat het ook wel eens de tussenbak zou kunnen zijn omdat de auto echt stil blijft staan als de tandwielen doorslaan, zou je denken dat het dus niet op 1 as zit maar op 2 oftewel de tussenbak.... Als ik aan bijde aandrijf assen draai zijn deze wel heel gesloten.
Klein detail er zitten redelijke banden onder (37x 13.50 R15)
Heeft iemand ook enig idee, voordat ik alles straks uit mekaar heb liggen?
En ik zou graag willen weten wat de verschillen/voordelen zijn van een lt230 tegenover een borg warner ofzo ? of wat uberhaupt de beste tussenbak is gekoppeld aan de automaat om mee te 4x4...
En de laatste beetje off topic:
Dit weekend weer naar engeland om auto op te halen, alleen nou heeft die verkoper het over "bank holiday" banken hebben vakantie ofzo heb ik hier van gemaakt .. maar hoeveel geld kan je pinnen met je creditcard uit de muur??
Groetjes
Eric
Vreemd geluid!!
-
Frank RRV8 Eend merc 220D'73
Re: Vreemd geluid!!
Eric,
de lt230 lijkt mij het beste in het terein, dan kan je zelf de difflock regelen. de borg warner gaat bovendien vaak stuk.
Bank holliday wil zeggen algemene vrije dag, En hoeveel je kan pinnen is afhakenlijk van je pas, bel even je bank.
groet frank
de lt230 lijkt mij het beste in het terein, dan kan je zelf de difflock regelen. de borg warner gaat bovendien vaak stuk.
Bank holliday wil zeggen algemene vrije dag, En hoeveel je kan pinnen is afhakenlijk van je pas, bel even je bank.
groet frank
-
EricRR
Oke bedankt heb je nog meer dan, dan een lt230 en borg warner ? Want ik kan hem niet zelf locken maar dacht eigenlijk ook niet dat ik een borg warner had
en heb je ook enig idee wat er bij mij stuk is ? tussenbak gokje?
Groetjes
en heb je ook enig idee wat er bij mij stuk is ? tussenbak gokje?
Groetjes
-
Bart van Dessel
Als je 'm niet kunt locken dan heb je waarschijnlijk een Borg Warner, het vreemde geluid dat je hoort en dan staan blijven herken ik wel. Ik vrees dat je ketting in de tussenbak teveel rek heeft en over het tandwiel heen vliegt en zodoende even geen aandrijving heeft. Als je een sterke bak wilt hebben dan kun je beter een LT230 monteren maar dat heb ik net beschreven in een ander bericht van je.
groetjes, Bart
groetjes, Bart