Twee vragen over het opknappen van een bullbar die bij mij in de garage ligt. Nog helemaal recht, maar de roest speelt parten...
1) Ik ben op zoek naar een bedrijf in het noorden van NL dat een dergelijk groot ding kan stralen. Heeft iemand tips?
2) Bullbars hebben meestal zo'n rubber laag. Ze lijken wel ondergedompeld in een badkuip vloeibaar rubber. Het valt niet mee om dit zelf voor elkaar te krijgen, daar mag ik van de vrouw de badkamer niet voor gebruiken... Heeft iemand een idee of er bedrijven zijn die dit kunnen doen?
Ik heb vandaag mijn defender bullbar naar de straler gebracht .
Waarschijnlijknzit er poedercoat op , dat kan er wel afgestraald worden .
De mijne word daarna ook weer gepoedercoat .
Heb geen idee of er stralers in noorden zitten ? Maar denk het wel hoor !
Qua prijs heb ik geen idee , ik ken de straler dus het is voor mij een vriendenprijsje ,
Maar als ik het wit moet laten doen , dan ben ik rond de 200 euro kwijt (Stralen +poedercoaten)
Groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
Ik zou niet gaan voor Poedercoating, dan kun je over een jaar of wat weer het hele riedeltje weer gaan doen, poeder coating is leuk voor Hot rods en dergelijken die nooit buiten komen, maar in mijn ervaring zeer ongeschikt voor terreinwagen.
2 K verfsystemen of zink of beide is een betere permanente oplossing.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
ik zat al in dubio over het poedercoaten , met deze tip laat ik m toch alleen stralen
en spuit ik m wel zelf in 2k verf
bedankt voor je input en je mail !
antwoord volgt nog
groetjes
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd
Ik heb een zelf ook een Bullbar opgeknapt.
Het was een monnikenwerk om de geplastificeerde laag te verwijderen met de verfstripper. Je moet echt alles eraf halen omdat eventuele resten het straalgrit weerkaatst (dat vertelde de straler die mijn eerste poging afkeurde).
Vervolgens heb ik de BB naar de plaatselijke Mechanisatie gebracht, er gaat van daaruit regelmatig groot en klein spul naar de straler/verzinkerij, zo blijven de kosten laag. Ik weet niet precies meer wat ik betaald heb, maar dacht een paar tientjes
Resutaat is heel mooi, perfect verzinkte BB die nooit meer roest.