onze serie3- 109 diesel loopt staionair prima maar komt bij het rijden vermogen te kort.
De auto rijdt slecht met moeite 70 km.
het lijkt wel of het vermogen ergens geknepen wordt.
Wie weet raad? is het de maximaalafstelling, de timing van de pomp.
te weing vermogen serie diesel 109
-
Exfietser
Re: te weing vermogen serie diesel 109
Kijk eerst eens of, als je het gaspedaal helemaal intrapt het hefboompje op je pomp ook helemaal maximaal gaat. Maximaal afstelling hoef je nooit aan te komen. Wordt met het indrukken van de stopknop het stop hefboompje op de pomp ook helemaal terug gezet?
Verder kan de brandstof toevoer dit ook veroorzaken. Dus vuile brandstoftank, vuile sediment afscheider, vuil brandstoffilter vervelend opvoerpompje enz.
De injectiepomp is hier meestal niet de oorzaak van
Het kan zijn dat je pomp slijtageverschijnselen heeft maar dat geeft eerder rook, moeizaam starten en onregelmatig lopen. En dan is een pompreviesie de aangewezen weg. Timing wordt bepaald door de distributie en in veel mindere mate de positie van de pomp. De distributie kan bijna niet verlopen, dan moet de ketting een tandje versprongen zijn en dan heb je meer en hele andere problemen. De ketting kan iets gerekt zijn maar dat is weg te stellen door de pomp te verdraaien. Geeft niet de beschreven problemen maar eerder zwarte of grijze rook en onzuinig lopen.
Als je slijtage hebt aan je distributie dan is het vervangen van je distributie en een pomprevisie de aangewezen weg. Laat dan ook de verstuivers reviseren. Een pomprevisie kun je niet zelf. Die moet namelijk worden afgesteld op een testbank. De distributie kun je wel zelf maar zal je tegenvallen als je er geen ervaring mee hebt. Zelf prutsen aan de pomp is een enorme afrader.
Arnold.
Verder kan de brandstof toevoer dit ook veroorzaken. Dus vuile brandstoftank, vuile sediment afscheider, vuil brandstoffilter vervelend opvoerpompje enz.
De injectiepomp is hier meestal niet de oorzaak van
Het kan zijn dat je pomp slijtageverschijnselen heeft maar dat geeft eerder rook, moeizaam starten en onregelmatig lopen. En dan is een pompreviesie de aangewezen weg. Timing wordt bepaald door de distributie en in veel mindere mate de positie van de pomp. De distributie kan bijna niet verlopen, dan moet de ketting een tandje versprongen zijn en dan heb je meer en hele andere problemen. De ketting kan iets gerekt zijn maar dat is weg te stellen door de pomp te verdraaien. Geeft niet de beschreven problemen maar eerder zwarte of grijze rook en onzuinig lopen.
Als je slijtage hebt aan je distributie dan is het vervangen van je distributie en een pomprevisie de aangewezen weg. Laat dan ook de verstuivers reviseren. Een pomprevisie kun je niet zelf. Die moet namelijk worden afgesteld op een testbank. De distributie kun je wel zelf maar zal je tegenvallen als je er geen ervaring mee hebt. Zelf prutsen aan de pomp is een enorme afrader.
Arnold.