Bladveren & lightweight

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
WillemJ

Bladveren & lightweight

Bericht door WillemJ »

Beste prikkers,

Vraag: is er een verschil tussen de voor-bladveren van een Lightweight diesel (ex Ned def) en een normale SIII 88" diesel?

Waarom mijn vraag: ik heb onlangs een gebruikt setje voorveren (in goede conditie) gekregen. Dit zijn veren bestemd voor een normale SIII 88" diesel en zijn opgebouwd uit 11 veerelementen. In ongemonteerde toestand is de afstand tussen de veerbussen ongeveer 84 cm. De ene veer heeft iets meer "kromming" dan de andere, dit zal de veer voor de bestuurderszijde zijn neem ik aan. Het partnummer is niet meer leesbaar overigens. De voorveren die nu onder m'n Lightweight (bj 1977) zitten zijn opgebouwd uit 7 veerelementen en ik heb het sterke vermoeden dat dit nog steeds de orginele zijn.

Zijn er ervaringsdeskundigen onder ons?

Groet,
Willem
Marc vd K

Re: Bladveren & lightweight

Bericht door Marc vd K »

Ik heb een tijdje geleden bij paddock vervangende gekocht voor mijn lightweight. Beste is dan meteen voor voor nieuwe beugels want die passen niet omdat het nieuwe veerpakket dikker is. Voor de rest lijkt het allemaal 1 op 1 te passen al hangt ze nu naar 1 kant toe. Ooh en de schokbrekers zijn bij mij of verkeerd geleverd of passen burger schokbrekers niet op defensie modellen.
WillemJ

Bericht door WillemJ »

Dag Mark,

Dank voor je reactie. Ik heb bij Landro de complete handel besteld om de veren te monteren; schommels, veerstroppen (beugels), bouten, veerbussen, etc. Wat betreft dre schokbrekers; de schokbrekers voor achter zijn voor een Lightweight niet anders dan voor een normale SIII. Althans, degene die ik destijds bij Landro besteld hebt passen prima en doen hun werk naar behoren.

Iemand nog ervaringen?

Willem
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

oh dat was ik vergeten er bij te vermelden. Ik bedoelde de voor schokbrekers.
WillemJ

Bericht door WillemJ »

Waarom passen de voorschokbrekers niet?
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

die zijn te smal en te kort
Plaats reactie