stuur pomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rigo

stuur pomp

Bericht door rigo »

ik heb voor mijn Discovery1 V8 een nieuwe stuurpomp gekocht(bij de dealer) op chassis nummer .
nu ben ik sinds langere tijd nog eens goed ofroad gegaan , en tot mijn verbazing krijg ik het stuur niet gedraaid als ik erg op de vooras sta , of diep in de blubber/klei sta. ook piept de pomp dan ,net of de V-snaar er over heen glijd, maar dit is niet het geval , deze zit super strak . ook heb ik de pomp goed ontlucht . zijn er mischien verschilende soorten pompen , met meer druk ? de dealer zegt dat er maar een is . Wie weet raad ???
Bart van Dessel

Re: stuur pomp

Bericht door Bart van Dessel »

Als je diep in de blubber staat dan krijg je het stuur niet gedraaid, dat is normaal, de blubber geeft dan veel te veel weerstand. Dus eerst uit de blub komen met de lier of sleepkabel en dan pas sturen! Anders is je dure pomp v.d. dealer weer snel kapot, of je stuurhuis.

gr, bart
rigo

Bericht door rigo »

dure pomp klopt , maar oude pomp vervangen voor nieuwe omdat de oude lekte . maar met de oude lekkende pomp had ik deze problemen niet ..
Bart van Dessel

In de pompjes zit een overdruk beveiliging, die van het oude pompje zal niet goed gewerkt hebben en bij de nieuwe zal ie zo afgesteld staan zoals het moet. Ik rij ook wel eens in oude RRC's die een heel erg optimistische bekrachtiging hebben, superlicht sturen dus, bij parkeren wel makkelijk maar gevaarlijk en gevoelloos op snelheid.

gr, Bart
rigo

Bericht door rigo »

ja , dat super licht sturen vond ik prettig , zitten 35 simex onder dus hard gaat dit toch al niet ,(gaat wel maar wil je niet !! ), heb jij nog een lek vrij stuur huis liggen ?
Bart van Dessel

Ik heb nog wel een lekvrij stuurhuis liggen maar helaas niet te koop.

Gr, Bart
rigo

Bericht door rigo »

bij stilstand op de gewone straat heeft de pomp zelfs dode punten , kun je de druk opvoeren of is dit niet af te stellen ?
Bart van Dessel

wie zegt dat de dode punten in de pomp zitten? Waarschijnlijk zitten die in je stuurstang (van stuur/schutbord naar stuurhuis) of in je stuurhuis.

gr, Bart
rigo

Bericht door rigo »

nee alles uit elkaar gehad , is na monteren van Nieuwe pomp begonnen .
Bart van Dessel

Dan zul je terug naar de dealer moeten

gr, Bart
rigo

Bericht door rigo »

is er aftermarket iets te koop , of moet ik naar het amerikaanse merk(jeep,BA BA ) om een deugdelijke stuurbekrachtiging te krijgen
Plaats reactie