difflock lt230
-
Marc vd K
difflock lt230
Kan je difflock kapot??
Ik heb mijn beide steekassen en homokineten uit mijn vooras verwijdert. Vervolgens dacht ik heel handig mijn difflock aan te zetten en weg te rijden. echter er gebeurd niets. Ik heb nog nooit mijn difflock gebruik op deze tussenbak.
Als ik het goed heb schakel je je difflock in wanneer je de hendel naar buiten trekt.
Wat kan er fout zijn? de auto reed gewoon tot de homokineet kapot ging......
Ik heb mijn beide steekassen en homokineten uit mijn vooras verwijdert. Vervolgens dacht ik heel handig mijn difflock aan te zetten en weg te rijden. echter er gebeurd niets. Ik heb nog nooit mijn difflock gebruik op deze tussenbak.
Als ik het goed heb schakel je je difflock in wanneer je de hendel naar buiten trekt.
Wat kan er fout zijn? de auto reed gewoon tot de homokineet kapot ging......
-
Geert LW79
Re: difflock lt230
Hendeltje naar links is diflock in, hendeltje naar rechts is diflock uit.
Is je homokineet mischien kapot omdat je steeds in diflock reed?
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('737ad76df7d19ead67178e32dac58984', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15142421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Is je homokineet mischien kapot omdat je steeds in diflock reed?
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('737ad76df7d19ead67178e32dac58984', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15142421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc vd K
Re: difflock lt230
er zat ijs in de bal joint en dit had het metaal aangevreten en waarschijnlijk door de kou en corrosie is het kapot gegaan.
Maar links is kijken...... dus vanaf bestuurder gezien zou dat naar de hoofdbak zijn.
Stel dat ik altijd in difflock gereden heb hoe kan het dan dat mijn wagen nu niet rijd en mijn homokineet kapot is. Dit gaat toch niet tegelijk kapot, en kan difflock wel kapot?
Maar links is kijken...... dus vanaf bestuurder gezien zou dat naar de hoofdbak zijn.
Stel dat ik altijd in difflock gereden heb hoe kan het dan dat mijn wagen nu niet rijd en mijn homokineet kapot is. Dit gaat toch niet tegelijk kapot, en kan difflock wel kapot?
-
Eric&Betty Boop
Re: difflock lt230
Als je het difflock nog nooit gebruikt hebt zit de bediening waarschijnlijk een beetje vast.Stilstand is achteruitgang.
Kruip eens onder de auto met een spuitbus WD40 en spuit alle draaipunten van het stangenstelsel in. Ook de hevels op de tussenbak.
Als je de rechter vloerplaat verwijdert kan je er van bovenaf bij.
WD40 spuiten en dan met het pookje alle kanten op,WD40 spuiten,pookje,spuiten,pookje.
Als je dit lang genoeg herhaalt wordt het vanzelf weer gangbaar.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4a4ee6ce50d0c764455652e698674d92', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15142473, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('763f2746568d0946a090862c0496487a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15142473, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2012 20:22 door Eric&Betty Boop.
Kruip eens onder de auto met een spuitbus WD40 en spuit alle draaipunten van het stangenstelsel in. Ook de hevels op de tussenbak.
Als je de rechter vloerplaat verwijdert kan je er van bovenaf bij.
WD40 spuiten en dan met het pookje alle kanten op,WD40 spuiten,pookje,spuiten,pookje.
Als je dit lang genoeg herhaalt wordt het vanzelf weer gangbaar.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4a4ee6ce50d0c764455652e698674d92', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15142473, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('763f2746568d0946a090862c0496487a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15142473, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2012 20:22 door Eric&Betty Boop.
-
Geert LW79
Re: difflock lt230
Mischien heb je de hele tijd in voorwiel aandrijving gereden? Zet hem eens in z'n vrij en pookje naar rechts en draai aan de achterste aandrijfas, als je die kan draaien is er achter iets stuk, als je hem niet kan draaien zit het waarschijnlijk bij je tussenbak. Als je al een tijdje alleen voorwielaandrijving hebt komt alle vermogen alleen op je vooras en daar kan die denk ik niet zo goed tegen.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d87bd53add2e87160404fca386a07bf8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15142536, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d87bd53add2e87160404fca386a07bf8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15142536, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc vd K
Re: difflock lt230
Dat kan dan nooit lang geweest zijn, ik heb een paar uur daarvoor nog een vrachtwagen los getrokken en toen werkte alle 4 de wielen zeker te weten. En ik weet ook bijna zeker dat 4x4 een paar minuten daarvoor nog werkte. (ivm sneeuw en gladheid)
Maar morgen ga ik is kijken of mijn achter as nog in leven is. Stel dat die het doet, wat kan er kapot zijn in de versnellingsbak? Pff soms denk ik er toch hard over na om een mercedes gl of pajero te kopen......pffff
Maar morgen ga ik is kijken of mijn achter as nog in leven is. Stel dat die het doet, wat kan er kapot zijn in de versnellingsbak? Pff soms denk ik er toch hard over na om een mercedes gl of pajero te kopen......pffff
-
Geert LW79
Re: difflock lt230
Weet niet wat er in de tussenbak stuk kan zijn, heb dat nog nooit open gehad, kan natuurlijk dat de sper inderdaad niet werkt en alleen gangbaar gemaakt moet worden.
In welke positie heb je normaal het kleine pookje staan?
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e0d6b8a447f6d658735d858dbfccf00a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15142750, 600, 600, 'Loading image ...', false);
In welke positie heb je normaal het kleine pookje staan?
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e0d6b8a447f6d658735d858dbfccf00a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 15142750, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc vd K
Re: difflock lt230
@ geert ik heb het pookje niet aangesloten aangezien ik de gehele boom op de bak naar de tussenbak mis. En het hendeltje op de difflock. Mijn defender is voor 99% weg monster en komt bijna nooit in situaties waar ze difflock nodig heeft...
-
Andrew Colville
Re: difflock lt230
euhh wat is nu het probleem je diff lock werkt niet of je begrijpt niet hoe deze werkt maar je schrijft eerst
QuoteIk heb mijn beide steekassen en homokineten uit mijn vooras verwijdert. Vervolgens dacht ik heel handig mijn difflock aan te zetten en weg te rijden. echter er gebeurd niets. Ik heb nog nooit mijn difflock gebruik op deze tussenbak.
En nu
Quoteik heb het pookje niet aangesloten aangezien ik de gehele boom op de bak naar de tussenbak mis. En het hendeltje op de difflock. Mijn defender is voor 99% weg monster en komt bijna nooit in situaties waar ze difflock nodig heeft...
je lost volgens mij je eigen probleem op, je zult de hendeltjes moeten monteren/aansluiten en evt afstellen voor je gebruik kunt maken van je diff lock.
Als je steek assen uit je vooras zijn en je geen diff lock kunt gebruiken dan kun je idd niet rijden zelfs als je steek assen achter wel heel zijn, al het kracht gaat dan de makkelijkste weg, de voor as.
Of mis ik iets.....?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
QuoteIk heb mijn beide steekassen en homokineten uit mijn vooras verwijdert. Vervolgens dacht ik heel handig mijn difflock aan te zetten en weg te rijden. echter er gebeurd niets. Ik heb nog nooit mijn difflock gebruik op deze tussenbak.
En nu
Quoteik heb het pookje niet aangesloten aangezien ik de gehele boom op de bak naar de tussenbak mis. En het hendeltje op de difflock. Mijn defender is voor 99% weg monster en komt bijna nooit in situaties waar ze difflock nodig heeft...
je lost volgens mij je eigen probleem op, je zult de hendeltjes moeten monteren/aansluiten en evt afstellen voor je gebruik kunt maken van je diff lock.
Als je steek assen uit je vooras zijn en je geen diff lock kunt gebruiken dan kun je idd niet rijden zelfs als je steek assen achter wel heel zijn, al het kracht gaat dan de makkelijkste weg, de voor as.
Of mis ik iets.....?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Marc vd K
Re: difflock lt230
andrew...
-Ik heb mijn steek assen verwijdert omdat 1 homokineet kapot is, wanneer je de andere laat zitten krijg je ontzettende slijtage, dus beide verwijdert.
-Nee ik hoef de pookjes niet aan te sluiten 1 omdat ik de hefbomen er niet voor heb. 2 omdat ik het nooit gebruik. 3 omdat het ingeval van nood ook met een tang kan.
-mijn probleem zoals het topic ook aangeeft is difflock, wat kan hier miss mee zijn? kan het kapot? en hoe fix ik het?
dus ja je mist iets.......
-Ik heb mijn steek assen verwijdert omdat 1 homokineet kapot is, wanneer je de andere laat zitten krijg je ontzettende slijtage, dus beide verwijdert.
-Nee ik hoef de pookjes niet aan te sluiten 1 omdat ik de hefbomen er niet voor heb. 2 omdat ik het nooit gebruik. 3 omdat het ingeval van nood ook met een tang kan.
-mijn probleem zoals het topic ook aangeeft is difflock, wat kan hier miss mee zijn? kan het kapot? en hoe fix ik het?
dus ja je mist iets.......
-
Andrew Colville
Re: difflock lt230
dan zul je hem met een tang moeten bedienen, ik heb nog niet mee gemaakt dat een LT230 diff lock het begeeft, maar sluit niet uit dat het kan.
meestal werkt een difflock niet omdat de verbindings stangetjes vast zitten door weinig gebruik, maar jij hebt het stangetje niet dus dat is het probleem niet.
bij het bedienen met de tang zul je wel de volledige slag moeten halen wil de diff lock in schakelen en zo blijven, soms is het nodig de auto iets te verrollen of even aan de voorste aandrijfas draaien zodat deze goed pakt.
Diff lock inschakelen met de tang direct op het asje is met de klok mee draaien.
als aschter de steeka assen en het diff nog in orde is zul je weer aandrijving hebben.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
meestal werkt een difflock niet omdat de verbindings stangetjes vast zitten door weinig gebruik, maar jij hebt het stangetje niet dus dat is het probleem niet.
bij het bedienen met de tang zul je wel de volledige slag moeten halen wil de diff lock in schakelen en zo blijven, soms is het nodig de auto iets te verrollen of even aan de voorste aandrijfas draaien zodat deze goed pakt.
Diff lock inschakelen met de tang direct op het asje is met de klok mee draaien.
als aschter de steeka assen en het diff nog in orde is zul je weer aandrijving hebben.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Marc vd K
Re: difflock lt230
Ik heb gister het zaakje in gespoten met WD40 en de assen op en neer gedraaid, daarna sprong hij in difflock en ondertussen rij ik weer vrolijk rond!
iedereen bedankt voor het meedenken! komende donderdag gaat de nieuwe cv-joint er weer in.
iedereen bedankt voor het meedenken! komende donderdag gaat de nieuwe cv-joint er weer in.
-
Ruud
Re: difflock lt230
Vervolg vragen:
Ik ben bezig met de ombouw van mijn RRC 1984 (RHD naar LHD)
Hierbij gelijk een gereviceerde LT 77 en LT 230 gemonteerd.
Nu komt het:
Hoe nauw luisterd het afstellen en wat zijn de verschillende standen van het Difflock poorkje?
Het pookje bediend 2 "dingen".
Een U profiel aan het centrum van de uitgaande as van het bedieningsgedeelte.
Bovenaansluiting spreekt voor zich.
Ongeveer 6 cm lager zit een "kantelpunt" dit zit aan een verstelbaar stangetje.
Hoe dient deze te staan?
Onder een Rond ijzer staafje in U vorm gebogen.
In welke stand moet de hieraan verbonden schakelarm staan bij montage en afstelling?
Dan aan de uitgaande as van het bedieningsgedeelte zit een As met splines.
Met een gebogen arm naar de tussenbak.
Nu kan het conta spline gedeelte er op heel veel manieren op en deze arm heeft ook nog een scharnier punt.
Hoe moet hetgene bediend word door deze stang te staan bij montage?
En hoe moet het scharnierpunt staan?
Tot slot wat doen deze twee schakelingen?
Het zullen wel hele domme vragen zijn, maar ik wil het graag goed doen en begrijpen.
Ik zit nu te zoeken naar de missende onderdelen:
Kom tegen Breather pipe FRC9427 lengte 957mm en FRC9430 lengte 857mm, welke heb ik nodig?
Grt en alvast bedankt Ruud
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2012 19:50 door Ruud.
Ik ben bezig met de ombouw van mijn RRC 1984 (RHD naar LHD)
Hierbij gelijk een gereviceerde LT 77 en LT 230 gemonteerd.
Nu komt het:
Hoe nauw luisterd het afstellen en wat zijn de verschillende standen van het Difflock poorkje?
Het pookje bediend 2 "dingen".
Een U profiel aan het centrum van de uitgaande as van het bedieningsgedeelte.
Bovenaansluiting spreekt voor zich.
Ongeveer 6 cm lager zit een "kantelpunt" dit zit aan een verstelbaar stangetje.
Hoe dient deze te staan?
Onder een Rond ijzer staafje in U vorm gebogen.
In welke stand moet de hieraan verbonden schakelarm staan bij montage en afstelling?
Dan aan de uitgaande as van het bedieningsgedeelte zit een As met splines.
Met een gebogen arm naar de tussenbak.
Nu kan het conta spline gedeelte er op heel veel manieren op en deze arm heeft ook nog een scharnier punt.
Hoe moet hetgene bediend word door deze stang te staan bij montage?
En hoe moet het scharnierpunt staan?
Tot slot wat doen deze twee schakelingen?
Het zullen wel hele domme vragen zijn, maar ik wil het graag goed doen en begrijpen.
Ik zit nu te zoeken naar de missende onderdelen:
Kom tegen Breather pipe FRC9427 lengte 957mm en FRC9430 lengte 857mm, welke heb ik nodig?
Grt en alvast bedankt Ruud
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2012 19:50 door Ruud.
-
Leendert
Re: difflock lt230
Toevallig ben ik ook met een LT230 aan het stoeien.
De Breather pipe van mij is ongeveer 89 cm (ligt nu op de werkbank), maar het kan denk ik allebij, omdat de pijp van de bak naar de motorruimte loopt en daar aan het schutbord is vast gemaakt.
Het enige doel van die slang is dat de tussenbak kan ademen en dat dat dan gebeurd op een wat hoge droge plek.
De tussen bak schakelpook kan 2 dingen, van voor en naar achter voor hogen en lage gearing, van links en naar rechts voor diflock.
Ik denk dat het het gemakelijkste is om de LT77 en de LT230 een keer buiten de auto aan elkaar te zetten dan de schakel pook een keer monteren en afstellen.
Dat U profiel wat je beschrijft is voor het diflock, als de pook naar rechts staat staat het diff vrij (assen kunnen onderling van elkaar draaien) het ronde staafje moet dan links staan.
Zet je de pook naar rechts (difflock) dan gaat het ronde staafje naar rechs.
Het zelfde is voor de hoog laag stand, pookje naar voren is hoog pookje naar achter is laag.
Ik hoop dat je er nog wijs uit kunt worden
Groeten Leendert
De Breather pipe van mij is ongeveer 89 cm (ligt nu op de werkbank), maar het kan denk ik allebij, omdat de pijp van de bak naar de motorruimte loopt en daar aan het schutbord is vast gemaakt.
Het enige doel van die slang is dat de tussenbak kan ademen en dat dat dan gebeurd op een wat hoge droge plek.
De tussen bak schakelpook kan 2 dingen, van voor en naar achter voor hogen en lage gearing, van links en naar rechts voor diflock.
Ik denk dat het het gemakelijkste is om de LT77 en de LT230 een keer buiten de auto aan elkaar te zetten dan de schakel pook een keer monteren en afstellen.
Dat U profiel wat je beschrijft is voor het diflock, als de pook naar rechts staat staat het diff vrij (assen kunnen onderling van elkaar draaien) het ronde staafje moet dan links staan.
Zet je de pook naar rechts (difflock) dan gaat het ronde staafje naar rechs.
Het zelfde is voor de hoog laag stand, pookje naar voren is hoog pookje naar achter is laag.
Ik hoop dat je er nog wijs uit kunt worden
Groeten Leendert
-
Franc
Re: difflock lt230
Ruud,
Wellicht helpt dit plaatje.
Capture.JPG --> mod_embed_images_loadimage('72316f381f0938f958d94e1b6db1b411', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-85nXZiKoo1w%2FT61_NpI_JBI%2FAAAAAAAADA8%2F9zzDbt12LrI%2Fs576%2FCapture.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/-85nXZiKoo1w/T61_NpI_JBI/AAAAAAAADA8/9zzDbt12LrI/s576/Capture.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-85nXZiKoo1w%2FT61_NpI_JBI%2FAAAAAAAADA8%2F9zzDbt12LrI%2Fs576%2FCapture.JPG', '', 15472506, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Wellicht helpt dit plaatje.
Capture.JPG --> mod_embed_images_loadimage('72316f381f0938f958d94e1b6db1b411', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-85nXZiKoo1w%2FT61_NpI_JBI%2FAAAAAAAADA8%2F9zzDbt12LrI%2Fs576%2FCapture.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/-85nXZiKoo1w/T61_NpI_JBI/AAAAAAAADA8/9zzDbt12LrI/s576/Capture.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-85nXZiKoo1w%2FT61_NpI_JBI%2FAAAAAAAADA8%2F9zzDbt12LrI%2Fs576%2FCapture.JPG', '', 15472506, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
-
Ruud
Re: difflock lt230
Ik heb momenteel de tunnel er ook af liggen (voor aanpassen betere stoelen cq meer hoofdruimte) dus kan er heel mooi bij en alles goed zien.
Het plaatje is niet helemaal gelijk aan mijn situatie.
Vooral de stang loodrecht naar beneden is niet gelijk.
De nummers 37 op dit plaatje zijn alletwee Breather pipe's?
Voor de duidelijkheid: er zit nu een bak en tussenbak van een 87er RRC in.
Het gaat er dan ook in eerste instantie om hoe af te stellen:
In welke stand moeten de verschillende onderdelen staan?
Pookje?
Bedieningsas binnen (rond met platte kanten)?
Bedieningsas buiten (met splines)?
Stang naar achter?
Schakelarm achter?
"Kantelpunt" loodrechte stang?
Schakelarm voor?
Grt Ruud
Het plaatje is niet helemaal gelijk aan mijn situatie.
Vooral de stang loodrecht naar beneden is niet gelijk.
De nummers 37 op dit plaatje zijn alletwee Breather pipe's?
Voor de duidelijkheid: er zit nu een bak en tussenbak van een 87er RRC in.
Het gaat er dan ook in eerste instantie om hoe af te stellen:
In welke stand moeten de verschillende onderdelen staan?
Pookje?
Bedieningsas binnen (rond met platte kanten)?
Bedieningsas buiten (met splines)?
Stang naar achter?
Schakelarm achter?
"Kantelpunt" loodrechte stang?
Schakelarm voor?
Grt Ruud
-
Franc
Re: difflock lt230
Ruud,
Antwoord op alle vragen heb ik niet, alleen:
37 zijn inderdaad beide breather pipes.
Het loodrechte asje is op mijn RRC inderdaad iets anders.
Ik heb er geen foto van, maar op deze foto laat dit stangetje zien (rechtse stang met die ribbel erop).
DSC00076-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('513f0462d859c4fc839d22a09b700782', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi300.photobucket.com%2Falbums%2Fnn9%2Flabradorkai_2008%2FDSC00076-1.jpg', 'http://i300.photobucket.com/albums/nn9/labradorkai_2008/DSC00076-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi300.photobucket.com%2Falbums%2Fnn9%2Flabradorkai_2008%2FDSC00076-1.jpg', '', 15473212, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb laatst alles uit elkaar gehad en op goed geluk/gevoel weer in elkaar gezet en alles werkte meteen.
In manuals ben ik ook geen afstelprocedure tegegekomen.
Ik zou het dus gewoon op gevoel doen.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Antwoord op alle vragen heb ik niet, alleen:
37 zijn inderdaad beide breather pipes.
Het loodrechte asje is op mijn RRC inderdaad iets anders.
Ik heb er geen foto van, maar op deze foto laat dit stangetje zien (rechtse stang met die ribbel erop).
DSC00076-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('513f0462d859c4fc839d22a09b700782', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi300.photobucket.com%2Falbums%2Fnn9%2Flabradorkai_2008%2FDSC00076-1.jpg', 'http://i300.photobucket.com/albums/nn9/labradorkai_2008/DSC00076-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi300.photobucket.com%2Falbums%2Fnn9%2Flabradorkai_2008%2FDSC00076-1.jpg', '', 15473212, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb laatst alles uit elkaar gehad en op goed geluk/gevoel weer in elkaar gezet en alles werkte meteen.
In manuals ben ik ook geen afstelprocedure tegegekomen.
Ik zou het dus gewoon op gevoel doen.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen