Bedankt voor alle reacties op het eerste bericht! Ik ben, na enige twijfel nu toch echt overtuigt dat de grote opknapbeurt grotendeels door mezelf gedaan zal worden. Voor degene die het verhaal iets completer willen:
Ik ben woonachtig in de Franse Alpen en werkzaam in het toerisme. Om te profiteren van de eerste sneeuw op toerskies, zijn we de grote weg afgegaan met de 110 om zo dicht mogelijk bij de sneeuwgrens te komen. Een stijl bergweggetje met wat ijs bood een goede mogelijkheid, tot een van de achterwielen van het weggetje afgleed, direct de auto deed kantelen en we vervolgens op het dak zo'n meter of 15 lager tegen een boom tot stilstand kwamen.
Gelukkig was daar een partij bomen en konden we zonder kleerscheuren uit de auto klimmen, flink geschrokken.
De 110 is door een lokale garage uit het bos getakeld en heeft ongeveer een week op zijn kop gelegen. De motor was vrijwel direct uit. Bij het weghalen hebben ze hem rustig naar beneden laten rollen. Nu bekijkt de garage of het chassis nog goed is en er technisch verder niets mis is.
De carrosserie wil ik proberen grotendeels zelf te vervangen, de garage zal het spuitwerk doen.
Om inzicht te krijgen in de kosten is het handig te weten waar ik onderdelen kan vinden.
Ik zag laatst een site "Paddoxspares" waar ik wel het een en ander kan vinden maar niet alles. Het gaat dus om bv.: het dak incl dakraam, zijruitjes, achterdeur compleet, zijdeuren, ruiten, zijschermen, moterkap etc...
Omdat we dan toch bezig zijn, lijkt me handig gelijk alle rubbers en andere verweerde onderdelen mee te nemen.
Mochten jullie tips hebben?
Groet Vincent
Defender op zijn kop in de Alpen (2)
-
Hans 109
Re: Defender op zijn kop in de Alpen (2)
Wat jezelf aangaat heb je mazzel gehad zeg!
Ik denk dat je grotere onderdelen zoals plaatwerk lokaal op de kop zal moeten tikken.
Misschien helpt dit je wat op weg: [www.le-temps-des-series.com] het gaat weliswaar over Series, maar mogelijk kun je via hun forum meer op weg geholpen worden.
Verder, wáár zit je in de Franse Alpen? In Cagnes-Sur-Mer zit [www.puppoautomobiles.com], doet ook in Land Rovers.
Het zijn mischien magere tips, maar zo superbekend ben ik in Frankrijk nou ook weer niet.
Buiten Paddock heb je lrseries.com, en John Craddock. Zitten in GB
Of met een aanhangertje naar Bolleboom ofzo...
Succes met de wederopbouw!
mvg Hans
NB fotos............!!!!???
Ik denk dat je grotere onderdelen zoals plaatwerk lokaal op de kop zal moeten tikken.
Misschien helpt dit je wat op weg: [www.le-temps-des-series.com] het gaat weliswaar over Series, maar mogelijk kun je via hun forum meer op weg geholpen worden.
Verder, wáár zit je in de Franse Alpen? In Cagnes-Sur-Mer zit [www.puppoautomobiles.com], doet ook in Land Rovers.
Het zijn mischien magere tips, maar zo superbekend ben ik in Frankrijk nou ook weer niet.
Buiten Paddock heb je lrseries.com, en John Craddock. Zitten in GB
Of met een aanhangertje naar Bolleboom ofzo...
Succes met de wederopbouw!
mvg Hans
NB fotos............!!!!???
-
Frank 110V8
Hoi
Het is paddockspares en daar hebben ze wel plaatwerk, maar niet alles wat jij noemt. Bedenk wel dat het imitatieplaatwerk niet altijd van superkwaliteit is. Ik zou voor de door jou genoemde delen op zoek gaan naar gebruikte delen. In nl kan je dan aan ron bolleboom of jansen used denken. Er komen vast en zeker nog een paar tips
Richtprijzen
Dak 200
Achterdeur 150-200
Zijdeuren compleet goede staat 350
Motorkap 100
Schutbord 1000
E.a. Zijn richtprijzen heb het al veel goedkoper en veel duurder langs zien komen e.a. Is natuurlijk heel erg afhankelijk van de staat.
Het is paddockspares en daar hebben ze wel plaatwerk, maar niet alles wat jij noemt. Bedenk wel dat het imitatieplaatwerk niet altijd van superkwaliteit is. Ik zou voor de door jou genoemde delen op zoek gaan naar gebruikte delen. In nl kan je dan aan ron bolleboom of jansen used denken. Er komen vast en zeker nog een paar tips
Richtprijzen
Dak 200
Achterdeur 150-200
Zijdeuren compleet goede staat 350
Motorkap 100
Schutbord 1000
E.a. Zijn richtprijzen heb het al veel goedkoper en veel duurder langs zien komen e.a. Is natuurlijk heel erg afhankelijk van de staat.
-
neef Henk
Als ik het zo hoor kan je beter een oude Def kopen in Frankrijk en die gebruiken voor je opbouw, wat je overhoud kan je misschien weer door verkopen. Soms kom ik voor rond de 2000 euro een leuke Def tegen op Lebecoin.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Marc-my-Words
Denk ik ook. Als je voor weinig een dubieuze nog net rijdende auto koopt waarvan de carrosserie in een redelijke toestand is dan heb je in ieder geval genoeg "grote" delen. Vooral kijken of deuren en schutbord niet al te beroerd zijn, want dan is de tegenwaarde van een en ander snel gunstiger als op zoek gaan ça-et-la naar de verschillende losse delen. Alles wat dan alsnog niet al te beroerd is is meegenomen (letterlijk en figuurlijk) hetzij als spare-part voor jezelf danwel 2e hands te verkopen.
Verder dus zoals al gezegd: het lijkt erop dat je toch ook geluk hebt gehad. Ik vond zelf de halve rol waarmee ik in een greppel landde al meer dan genoeg.
Toch ook geluk dat ze je auto zonder al teveel schade hebben kunnen wegkrijgen uit zijn benarde positie.
En een goede les: door water en vorstwerking kan een zo op het oog stabiel pad toch ineens zijn stevigheid verliezen - een randje hoeft niet ver weg te zakken om je aan het rollen te brengen.
Marc
Verder dus zoals al gezegd: het lijkt erop dat je toch ook geluk hebt gehad. Ik vond zelf de halve rol waarmee ik in een greppel landde al meer dan genoeg.
Toch ook geluk dat ze je auto zonder al teveel schade hebben kunnen wegkrijgen uit zijn benarde positie.
En een goede les: door water en vorstwerking kan een zo op het oog stabiel pad toch ineens zijn stevigheid verliezen - een randje hoeft niet ver weg te zakken om je aan het rollen te brengen.
Marc
-
Dixo
Zo te horen ga je met het kopen van een tweede auto het goedkoopste uit zijn. Het restant aan onderdelen verkopen en je pakt weer een deel terug van je investering.
Weet niet of jouw auto al een Station Wagon was, anders is dit bijvoorbeeld een mooi moment om van 3 naar 5 deurs om te bouwen.
Weet niet hoe rap je 'm weer nodig hebt, anders zou je enkele roestgevoelige onderdelen misschien ook nog wat beter tegen roest kunnen beschermen dan de Britten van huis uit deden.
Weet ook niet wat voor motorisering het was en of je daar binnen de Franse kentekenregels daar nog wat leukers aan kunt doen, of misschien zelfs al in de toekomst van plan was te gaan doen. Overweeg anders bijvoorbeeld eens een Tdi in plaats van een 2.5NA als donorauto.
Erg spijtig dat het gebeurd is, maar nu je er ongeschonden uitgekomen bent heb je wel de kans om er een betere auto van te maken dan dat er al stond voordat het gebeurde.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/02/2012 12:15 door Dixo.
Weet niet of jouw auto al een Station Wagon was, anders is dit bijvoorbeeld een mooi moment om van 3 naar 5 deurs om te bouwen.
Weet niet hoe rap je 'm weer nodig hebt, anders zou je enkele roestgevoelige onderdelen misschien ook nog wat beter tegen roest kunnen beschermen dan de Britten van huis uit deden.
Weet ook niet wat voor motorisering het was en of je daar binnen de Franse kentekenregels daar nog wat leukers aan kunt doen, of misschien zelfs al in de toekomst van plan was te gaan doen. Overweeg anders bijvoorbeeld eens een Tdi in plaats van een 2.5NA als donorauto.
Erg spijtig dat het gebeurd is, maar nu je er ongeschonden uitgekomen bent heb je wel de kans om er een betere auto van te maken dan dat er al stond voordat het gebeurde.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/02/2012 12:15 door Dixo.