Ik ben van plan een landrover discovery 4.0 v8 te kopen.
hij is van 2002 en heeft 125000 km gelopen.
de bedoeling is om hier hobbymatig leuk mee te gaan rijden en een leuk snorkelkitje op te bouwen.
waarschijnlijk komt er nog een lierbumpertje op.
nu is mijn vraag.
het is een automaat is daar evengoed beetje off road mee te rijden.
of is dit rampzalig tenopzichte van de schakelbak.
welke site is een aanrader watbetreft het kopen van een snorkel kit en een lierbumper incl. lier?
groeten jeroen
ervaringen wat betreft de discovery 4.0 v8 es automaat
-
Bart van Dessel
Re: ervaringen wat betreft de discovery 4.0 v8 es automaat
Ik zou me meer zorgen maken om de V8 dan om de automaat, maar voor accessoires zijn er veel bedrijven in Nederland die dit kunnen leveren, Budget-Parts, Rega, ET Coevoren, Jansen Oisterwijk etc etc. Ik neem aan dat het geen zwaar offroad voertuig wordt? Want dat vind de automaat ook niet zo prettig. Ik zie ook wel eens accessoires op de paginamarkt en marktplaats voorbij komen.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
bertil
hoi,
snorkel is zeker voor de show? een V8 vind water echt niet fijn, en als je zo diep gaat dat je een snorkel nodig hebt, heb je al problemen met de ontsteking.
er zijn wel waterdichte onstekingssetjes te koop, maar reken op 1200 euro.
de 1 vind automaat fijner de ander schakelt graag, is persoonlijk!
gr bertil
snorkel is zeker voor de show? een V8 vind water echt niet fijn, en als je zo diep gaat dat je een snorkel nodig hebt, heb je al problemen met de ontsteking.
er zijn wel waterdichte onstekingssetjes te koop, maar reken op 1200 euro.
de 1 vind automaat fijner de ander schakelt graag, is persoonlijk!
gr bertil
-
neef Henk
Met een aangepaste koeling van de automaat moet je toch flink kunnen offroaden Je kan natuurlijk ipv een dure waterdichte ontsteking van 1200 euries zelf aan de gang met chirurgenhandschoentjes, kit etc maar dan zal je ook het interieur van je wagen moeten vervangen voor plastic want als je zou diep wilt gaan vinden je banken en deurkaarten niet zo fijn. Er zan dan wel meer dingen die je moet gaan aanpassen zoals bak ontluchting, fan, brandstoftank etc
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Ruud Lemmens
Voor offroad kun je met de 4.0 redelijk van de plek af. Ik heb een range gehad met die automaat en motor combi (chassis is gelijk aan de Disco II)
Als je een dergelijke auto wil gebruiken offroad, mijn tip, knikker de luchtvering eronderuit, want die gaat je nekken.
Lierbumper voor een Disco II heb ik nog liggen
Groeten, Ruud
Als je een dergelijke auto wil gebruiken offroad, mijn tip, knikker de luchtvering eronderuit, want die gaat je nekken.
Lierbumper voor een Disco II heb ik nog liggen
Groeten, Ruud