Goedendag,
Idd weer een accu verhaal. In mijn 110 300 tdi heb ik 2 accu's liggen beide nieuw bedrading nieuw. Mijn vraag,, klopt het door een stilstand van een aantal weken en door de enorme vorst hierdoor de accu's allebei niet genoeg Amps. meer leveren om de start motor nog snel genoeg rond te draaien met deze temp ? Moest namelijk andere auto er naast zetten om hem aan de praat te krijgen na een tijdje gedraaid te hebben start lopen als een zonnetje. En heerlijk door het Brabantse landschap getuft over witte onverharde paden... Maar komt dit door stilstand en temp. of moet ik gaan kijken voor lek stroom en zo ja hoe kan je dat opsporen??
Alvast weer bedankt.
Gr Noudje
Weer een Accu vraag !!
-
noudje
Re: Weer een Accu vraag !!
Goedemorgen, Iemand of zijn jullie het al beu om vragen te beantwoorden over accu's haha,,, Zeker geen tijd allemaal sneeuw / ijs pret.
Grr noudje
Grr noudje
-
ToyRoverlander
Als je hem voor langere tijd stilzet kun je beter even de accuklem eraf halen. Er zijn altijd wel kleine dingen die stroom verbruiken, klokje bijvoorbeeld om maar iets te noemen..
Mijn auto heeft een keer voor een jaar stilgestaan en 2x een half jaar, inclusief de strenge winters... toen ik hem weer ophaalde was het accuklem erop, gloeien en starten alsof ie geen dag had stilgestaan..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Mijn auto heeft een keer voor een jaar stilgestaan en 2x een half jaar, inclusief de strenge winters... toen ik hem weer ophaalde was het accuklem erop, gloeien en starten alsof ie geen dag had stilgestaan..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
noudje
oke bedankt voor de tip zal ik in het vervolg doen.
Grr noudje
Grr noudje
-
bram-rrc
al je dat vaker moet doen, is zo'n min klem met kunststof draaiknop handig. Een slag losdraaien en de verbinding is verbroken.
-
noudje
@ Bram,, Verrek die heb ik niet aan gedacht heb ik gemonteerd op mn huishoud accu die tevens start hulp is duhuh leven is soms zo simpel...
Grr noudje
Grr noudje