Automaat of R380 achter VNT 300 tdi met lpg?
-
Bart van Dessel
Automaat of R380 achter VNT 300 tdi met lpg?
Ja je leest het goed, ik ga binnenkort een nieuw 300 tdi blok inbouwen die een VNT turbo krijgt en een speciaal voor diesel ontwikkelde lpg installatie (is al ander draadje over..). Dit blok krijgt dus een stuk meer vermogen en koppel dan een standaard 300 tdi blok, maar achter dit blok wil ik graag een automaat hangen, maar is dit wel verstandig? Ik heb een goede ZF automaatbak liggen van een Discovery 300 tdi, maar kan de automaatbak dit vermogen wel aan? Ik hoor wel eens dat deze bakken aan te passen/verbeteren zijn met sterkere onderdelen. Wie weet hier meer over? Was wel van plan om Peter de Koning daarover 'ns te bellen, dat is een ZF revisieman. Ik wil morgen naar Ralf Bex in Wessem gaan voor het lpg verhaal.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Benno
Re: Automaat of R380 achter VNT 300 tdi met lpg?
Volgens mij bart kan de gewone ZF het inderdaad niet aan, er is al een versterkte variant te koop met een grotere koppelomvormer ervoor en aangepaste inwendige koppelingen. die zou het moeten aankunnen.
Als ik toch ging bouwen zou ik op de automaat gokken, stukkie lekkerder rijden vind ikzelf.
Kijk hier maar eens:
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Benno
Als ik toch ging bouwen zou ik op de automaat gokken, stukkie lekkerder rijden vind ikzelf.
Kijk hier maar eens:
Benno
-
Andrew Colville
automaat van de 300tdi weet ik niet maar de opvolger bij de Td5 vindt het koppel van de Td5 in standaard vorm al niet lekker.
R380 cross drilled en (SP 1061 uit mijn hoofd) van kroon erop evt een olie cooler monteren voor de lange stukken die je vast gaat maken met die Rangerover en als dat straks zo lekker trekt dan komt die kleine bagage wagen van je er ook vast wel perongelijk achter te hangen ipv je werk paard dan is die olie koeler zeker een goed plan.
de set is bij ashcroft te koop.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
R380 cross drilled en (SP 1061 uit mijn hoofd) van kroon erop evt een olie cooler monteren voor de lange stukken die je vast gaat maken met die Rangerover en als dat straks zo lekker trekt dan komt die kleine bagage wagen van je er ook vast wel perongelijk achter te hangen ipv je werk paard dan is die olie koeler zeker een goed plan.
de set is bij ashcroft te koop.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
-
kroes50
Hoi Bart,
Waar heb je die vnt turbo gekocht?
Grt.
Pieter
Waar heb je die vnt turbo gekocht?
Grt.
Pieter
-
bowy
Hee Bart,
Een VNT turbo is niet direct ideaal icm een automaat met name als je het blok zo afstelt dat het koppel bij 1100 toeren al vrij komt vind je automaat dit behoorlijk onprettig. Vergeet vooral niet daar ook eens naar te kijken!
Trouwens de R380 handbak kan ook de TGV maar net aan als je hem wat tuned en echt gaat gebruiken. Ken iemand die zo'n blok had en door 3 automaten heen ging binnen 20.000 km (ashcroft gaf daarna ook geen garantie meer aan hem......of hij moest eentje van ca 6000,- kopen) Dus als je voor de handbak gaat, houd de power binnen de perken!
Gr BOwy
Een VNT turbo is niet direct ideaal icm een automaat met name als je het blok zo afstelt dat het koppel bij 1100 toeren al vrij komt vind je automaat dit behoorlijk onprettig. Vergeet vooral niet daar ook eens naar te kijken!
Trouwens de R380 handbak kan ook de TGV maar net aan als je hem wat tuned en echt gaat gebruiken. Ken iemand die zo'n blok had en door 3 automaten heen ging binnen 20.000 km (ashcroft gaf daarna ook geen garantie meer aan hem......of hij moest eentje van ca 6000,- kopen) Dus als je voor de handbak gaat, houd de power binnen de perken!
Gr BOwy
-
Bart van Dessel
Die heb ik via via gekocht, niet bij een bedrijf. Komt van een 2.8 International.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Bart van Dessel
Als ik zo de prijzen 'ns bekijk en de verhalen lees dan kan ik inderdaad beter een goede R380 nemen. Ik rij heel graag automaat maar het moet wel betaalbaar blijven en betrouwbaar. Een handgeschakelde kun je zelf goed op gevoel rijden en toerental, dat is bij een automaat wel anders. Denk dat ik dan toch naar een R380 moet en dan met oliekoeler.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Lucas van Lierop
Interessant draadje weer!, De 380 heet toch zo ivm max koppel van 380Nm?, lijkt me dat zelfs met VNT en lpg je niet van 265Nm naar 380Nm gaat? Als dat wel het geval is vind je blok het waarschijnlijk ook niet meer leuk.
Ga je nu toch die VNT waar we het laatst over hadden kopen?
Groet
Lucas
Ga je nu toch die VNT waar we het laatst over hadden kopen?
Groet
Lucas
-
Bart van Dessel
Ik denk met lpg en VNT dat het koppel inderdaad wel die kant op gaat, maar dat wil niet zeggen dat je dat max. koppel ook constant gaat gebruiken, met respect en gevoel voor de techniek kom je heel ver, dat gevoel heb je ook wel nodig als je Land Rover rijdt Maar met een handbak is het beter onder controle te houden dan met een automaat. Die VNT is me onverwachts aangeboden en die komt over een paar weken beschikbaar. Ik weet zelfs nog geen prijs dus helemaal 100% is het nog niet....het is in ieder geval een complete set die zo van een 2.8 afgeschroeft is. Ik heb ook geinformeerd voor een set van Bellautoservices maar er zijn schijnbaar kwaliteitsproblemen met de turbo's. Een Nederlands bedrijf heeft daar goede contacten mee en verteld me eerlijk hoe het zit.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Lucas van Lierop
Spannend, ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken!
Groet
Lucas
Groet
Lucas
-
neef Henk
Ik rij nu zo'n half jaar met de 2,8 International in mijn 101 FC met een ZF 4 bak uit een Disco erachter en heb nog geen problemen ondervonden. Rijd heerlijk en trekt als een beer!
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Bart van Dessel
En die ZF is niet aangepast? Ik had die ZF al uit m'n hoofd gezet....
gr, Bart
gr, Bart
-
Bart74
ik krijg binnenkort mijn 110 binnen. Hier zit een 3,5 liter 4 cilinder mazda aan de automaat gekoppeld. Dat schijnt ook goed te gaan...
-
luc.b
Hey Bart,
Ik ken wel een clubje hier in het zuiden des lands die een "versterkte" 4hp22 kunnen bouwen
Deze versteviging komt bijna neer op het omwisselen van het binnenste van de 22 naar de 24.. misschien iets dat je zelf kunt ?...
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
Ik ken wel een clubje hier in het zuiden des lands die een "versterkte" 4hp22 kunnen bouwen
Deze versteviging komt bijna neer op het omwisselen van het binnenste van de 22 naar de 24.. misschien iets dat je zelf kunt ?...
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
-
Arno
ZF.. welke ?
Intressant draadje inderdaad, Maar de R380 is toch eigenlijk een verstevigde LT77, en eigenlijk is de LT77 weer een oude Jaguar versnellings-bak??.
En de ZFHP22, die met een binnenwerk van een ZFHP24 E, daar staat de E toch voor electronica?? want het brein van de 22 schakelt toch Hydraulisch en die va de 24 met een Electronica combinatie.
Wat voor automatenbak hangt er dan normaalgesproken achter een TD5?
En de ZFHP22, die met een binnenwerk van een ZFHP24 E, daar staat de E toch voor electronica?? want het brein van de 22 schakelt toch Hydraulisch en die va de 24 met een Electronica combinatie.
Wat voor automatenbak hangt er dan normaalgesproken achter een TD5?
-
Ruud Lemmens
Re: ZF.. welke ?
Voor zover ik weet zit in de P38 4.0 een ZF4HP22 en in de 4.6 de ZF4HP24, beide electronisch aangestuurd.
ECU's heb ik er nog zat van liggen, mochten die nodig zijn...
Groeten, Ruud
ECU's heb ik er nog zat van liggen, mochten die nodig zijn...
Groeten, Ruud
-
Bart van Dessel
Mijn ZF 4HP22 wordt volgende week inwendig versterkt, sterkere platen en tandwielen, governor wordt verandert zodat de lockup wat later inkomt en de koppelomvormer wordt verwisseld door eentje van een P38 2.5 DSE automaat. Dan moet ie het vermogen makkelijk aankunnen, het wordt dus toch (gelukkig) een automaat in m'n oude Classic. VNT is aangeschaft (van een 2.8 International).
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Andrew Colville
Kijk toch mijn tipje van die turbo gevolgd werdt vandaag gebeld door hem en hij melde dat je de turbo over nam.
Nu moet ik ( als ik dat ding van mij ooit nog gebouwd krijg ) ook maar aan de VNT ik kan niet achter blijven natuurlijk !
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Nu moet ik ( als ik dat ding van mij ooit nog gebouwd krijg ) ook maar aan de VNT ik kan niet achter blijven natuurlijk !
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
-
Bart van Dessel
Ja heb je goed gedaan, goeie tip! Nu maar hopen dat ie het goed doet.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Arno
ZFHP22 versterkt?
Bart, jij laat dus je HP22 versterken maar gebruikt dan wel "Het Brein" van de HP22?? dus geen Electronica?? Wat voor prijs moet ik daarbij aan denken?, want ik ben er zeer benieuwd naar zeker nu ik in de verborgen armoede periode zit. LOL
Tip van een andere lezer heir kwam ik op deze pagina terecht:
Tip van een andere lezer heir kwam ik op deze pagina terecht: