Is mijn rembekrachtiger lek?
-
Bas
Is mijn rembekrachtiger lek?
Goed weekend iedereen,
Zojuist reed ik naar huis en ineens een sissend geluid bij het remmen.
Het rempedaal zakte in één keer weg en bleef wat plakken bij het opkomen.
De auto remde gelukkig wel gewoon.
Mijn gedachte was meteen, rembekrachtiger lek/kappot.
Het is een 110 v8 van '84.
Klopt mijn gedachte en zo ja, wat kan ik er aan doen?
Vriendelijke groet,
Bas Vliegenthart
Zojuist reed ik naar huis en ineens een sissend geluid bij het remmen.
Het rempedaal zakte in één keer weg en bleef wat plakken bij het opkomen.
De auto remde gelukkig wel gewoon.
Mijn gedachte was meteen, rembekrachtiger lek/kappot.
Het is een 110 v8 van '84.
Klopt mijn gedachte en zo ja, wat kan ik er aan doen?
Vriendelijke groet,
Bas Vliegenthart
-
Hans 109
Re: Is mijn rembekrachtiger lek?
Even aan de vacuumleiding zuigen. Voel je weerstand, niets aan de hand. Kun je doorzuigen, izzie kafekt depot.
mvg Hans
mvg Hans
-
Roel
Ligt er olie op de grond: defecte leiding of slang
Lekt er olie langs de binnenkant van een van de banden: defecte wielremcilinder
Zakt het olieniveau van het reservoir? Zo ja dan loopt het uit het remsysteem en heb je een lekkage. Bij een defecte hoofdremcilinder is er een interne lekkage en zakt het niveau niet.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Lekt er olie langs de binnenkant van een van de banden: defecte wielremcilinder
Zakt het olieniveau van het reservoir? Zo ja dan loopt het uit het remsysteem en heb je een lekkage. Bij een defecte hoofdremcilinder is er een interne lekkage en zakt het niveau niet.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-
Bas
Bedankt,
Ik ga morgen eerst eens even de vacuümslang controleren.
Ik ga morgen eerst eens even de vacuümslang controleren.
-
Bas
De servo(type 50) blijkt ergens te lekken.
Nu heb ik wel eens het e.e.a. aan rubbers vervangen van de servo, maar aan de pedaal kant lijkt alles één geheel.
De zuiger die met een verbindingsstang aan het pedaal zit krijg ik er niet uit. (om evt. rubbers te vervangen)
Weet iemand of de servo uit elkaar kan of ben ik gewoon aan een compleet nieuwe servo toe?
Groet,
Bas
Nu heb ik wel eens het e.e.a. aan rubbers vervangen van de servo, maar aan de pedaal kant lijkt alles één geheel.
De zuiger die met een verbindingsstang aan het pedaal zit krijg ik er niet uit. (om evt. rubbers te vervangen)
Weet iemand of de servo uit elkaar kan of ben ik gewoon aan een compleet nieuwe servo toe?
Groet,
Bas
-
disco ronl
rembekrachtiger bekrachtigd alleen maar bij remmen, als het vacuum niet werkt (slang of vac.pomp) dan moet je heel hard trappen om te remmen. lijkt mij dus niet dat dat kapot is.
rem doortrappen is meestal de hoofdremcylinder of teweinig remvloeistof door lekkage of achterstallig onderhoud.
dus check het nivo
indien laag, check op lekkages
indien nivo goed dan remcylinder
en dan hopen dat de bekrachtiger niet defect is geraakt door het diepe intrappen van de pendaal, maar dat merk je direct doordat je heel hard moet trappen om te remmen.
Test dit door vergelijking tussen remmen met en zonder de vacuumslang er aan (pas op: rem slecht)
rem doortrappen is meestal de hoofdremcylinder of teweinig remvloeistof door lekkage of achterstallig onderhoud.
dus check het nivo
indien laag, check op lekkages
indien nivo goed dan remcylinder
en dan hopen dat de bekrachtiger niet defect is geraakt door het diepe intrappen van de pendaal, maar dat merk je direct doordat je heel hard moet trappen om te remmen.
Test dit door vergelijking tussen remmen met en zonder de vacuumslang er aan (pas op: rem slecht)
-
Bas
Het membraan in de bekrachtiger lijkt lek te zijn.
Ik ga dus op zoek naar een nieuwe of goede tweedehands.
Bedankt voor de tips,
Bas
Ik ga dus op zoek naar een nieuwe of goede tweedehands.
Bedankt voor de tips,
Bas
-
Geert Oude Luttighuis
En? Heb je het nog weten op te lossen? En hoe?