hoi,
mijn koppelingspedaal is de laatste tijd nogal wispelturig in de zin van dat hij op verschillende momenten "pakt".
De koppeling is verder goed, want auto rijdt verder prima, alleen het koppelen is dus wat griezelig.
ik heb een landrover series III 1974 swb.
Zou het kunnen dat er lucht in de koppeling cilinder is gekomen?
Hoe kan er lucht in dat systeem komen?
Zit er dan ergens een lek of zie ik dat verkeerd... en hoe spoor ik dat lek op?
Iemand tips?
Hoor graag!
Groet
Pauline
lucht in koppeling?
-
Roelandrover
Re: lucht in koppeling?
Als je lucht in de hydrauliek vd koppeling hebt, dan heb je ook een sponzig gevoel in de pedaal en zou de koppeling altijd slecht pakken (afhankelijk van hoeveel lucht je hebt natuurlijk).
Ik zou eerder vermoeden dat je hoofd- of slavecilinder begint te lekken.
Dit kan dus het zuigertje zijn dat wat vloeistof begint door te laten.
(Een voorteken van plots zonder koppelingsdruk te vallen).
Kijk je vloeistofniveau is na, en kijk of het niet gezakt is.
Als het dit niet is, zal ik er toch niet ver naast zitten
Ik zou eerder vermoeden dat je hoofd- of slavecilinder begint te lekken.
Dit kan dus het zuigertje zijn dat wat vloeistof begint door te laten.
(Een voorteken van plots zonder koppelingsdruk te vallen).
Kijk je vloeistofniveau is na, en kijk of het niet gezakt is.
Als het dit niet is, zal ik er toch niet ver naast zitten
-
sjeroens
Re: lucht in koppeling?
Misschien lekt de hoofd of slave-koppelingscylinder intern. Als je weet hoe oud dat ie is word het misschien tijd om hem te vervangen. kijk ook kritisch naar de slangen.
Vervangen kost minder tijd dan niet meer kunnen koppelen. houd iid ook je vloeistof niveau in de gaten
jeroen
Vervangen kost minder tijd dan niet meer kunnen koppelen. houd iid ook je vloeistof niveau in de gaten
jeroen
-
pdekok
Re: lucht in koppeling?
Dank!
Ik ga dan maar nieuwe cylinders en slangen bestellen.
En als het mooi weer is onder de auto kruipen.
Ik ga dan maar nieuwe cylinders en slangen bestellen.
En als het mooi weer is onder de auto kruipen.