RRC met ABS geen pedaaldruk, geen lucht in systeem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

RRC met ABS geen pedaaldruk, geen lucht in systeem

Bericht door Bart van Dessel »

Dag luitjes, we zijn bezig met de restauratie van een RRC, auto heeft ABS en TC, de 2 remleidingen naar achter heb ik vernieuwd, en ook alle remklauwen vervangen. Het ABS systeem heeft geen hoofdremcylinder en geen vacuüm rembekrachtiger, maar een remverdeelblok dat op druk wordt gezet door een electrische pomp. We hebben het systeem gevuld met verse remvloeistof en alle ontluchtingsnippels gebruikt voor te ontluchten. Het pompje zet het systeem op druk en stopt ook netjes met draaien na een aantal seconden. Er is nergens een lekkage dus de leidingen en klauwen zijn dicht. Maar helaas krijg ik totaal geen remdruk! De auto heeft vóór de restauratie gewoon prima geremd. Ik heb nog niet op de workshop manual gekeken, maar misschien is er iemand die dit probleem ook heeft gehad......

Gr, Bart van Dessel
RoLandrover

Re: RRC met ABS geen pedaaldruk, geen lucht in systeem

Bericht door RoLandrover »

Het komt er bij het ABS systeem PRECIES op aan om de procedure te volgen in de manual.

EXACT stap voor stap en heeeeel goed lezen. Ben er ook eens erg lang mee bezig geweest maar pas na goed lezen en en een vertaald lijstje te maken met de stappen zijn we er it gekomen. 't is was een frustrerend klusje

grtn

RoLandRover
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Dan gaan we 's in de boeken duiken en kleine stapjes maken, dank je!

Gr, Bart
oudijzer

Bericht door oudijzer »

hi bart inderdaad volg de instructie en houd je goed aan de instructie betreft het activeren van de pomp, ik heb ook wat fontijntjes gehad uit het verdeelblok
Plaats reactie