waterpomp
-
Frans Bonnes
Re: waterpomp
Hoezo past dat niet meer.?
Iets meer uitleg zou wenselijk zijn.
fb
Iets meer uitleg zou wenselijk zijn.
fb
-
bertil
hoi,
op de oude waterpomp past de poelie precies over de as en wordt dan geborgd met een pinnetje en schroef, de nieuwe waterpomp heeft halverwege een grote schijf zitten waardoor de poelie niet in lijn komt met de dynamo en krukas poelie.
kan die schijf eraf getikt worden of moet er een ander type poelie op?
gr.
bertil
op de oude waterpomp past de poelie precies over de as en wordt dan geborgd met een pinnetje en schroef, de nieuwe waterpomp heeft halverwege een grote schijf zitten waardoor de poelie niet in lijn komt met de dynamo en krukas poelie.
kan die schijf eraf getikt worden of moet er een ander type poelie op?
gr.
bertil
-
Andrew Colville
Ik denk dat je de verkeerde nieuwe pomp hebt besteld/gekregen. uit mijn hoofd zijn er zo'n 5 tal verschillende pompen tot de over gang naar multi-riem.
Je hebt een 1980 +- Rangerover 3.5 carb V8 toch?
op je oude pomp staat waarschijnlijk een part nummer, google dit nummer en zoek afbeeldingen wellicht zie je gelijk wat er anders is aan de nieuwe pomp.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Je hebt een 1980 +- Rangerover 3.5 carb V8 toch?
op je oude pomp staat waarschijnlijk een part nummer, google dit nummer en zoek afbeeldingen wellicht zie je gelijk wat er anders is aan de nieuwe pomp.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
bertil
hoi Andrew,
je hebt gelijk ja, pomp is van na 86 RRC is van 80.
ik heb nu wel meer ruimte vrij om de fans te monteren dus ik ga op zoek naar andere poelie.
gr.
bertil
ps. schiet het al een beetje op met je range?
je hebt gelijk ja, pomp is van na 86 RRC is van 80.
ik heb nu wel meer ruimte vrij om de fans te monteren dus ik ga op zoek naar andere poelie.
gr.
bertil
ps. schiet het al een beetje op met je range?
-
defendertje90
hoe is het met je project bertil al enige vooruit gang of nog aan het klooien met een waterpomp?
-
bertil
hoi,
het zit nu een beetje tegen ja! radiateur passend gemaakt, verkeerde waterslangen besteld, waterpomp lek(2x)
nu waterpomp van later type gemonteerd en past de poelie weer niet, mensen beloven terug te bellen en vervolgens niets meer van gehoord.
zou vanavond weer verder gaan maar ik had er ff geen zin in.........maandag weer verder.
het duurt nu wel wat lang vind ik en normaal heb ik niet zoveel geduld.
hoe is het met de beginnersrit?
groet,
bertil
het zit nu een beetje tegen ja! radiateur passend gemaakt, verkeerde waterslangen besteld, waterpomp lek(2x)
nu waterpomp van later type gemonteerd en past de poelie weer niet, mensen beloven terug te bellen en vervolgens niets meer van gehoord.
zou vanavond weer verder gaan maar ik had er ff geen zin in.........maandag weer verder.
het duurt nu wel wat lang vind ik en normaal heb ik niet zoveel geduld.
hoe is het met de beginnersrit?
groet,
bertil
-
defendertje90
redelijk goed zo te zien volgende keer komt hij weer op zondag.
Hoorde net dat de motor al gelopen had?
Hoorde net dat de motor al gelopen had?
-
bertil
hoi,
jazeker, liep gelijk redelijk goed, alleen verder afstellen en er kwam koelvloeistof uit de waterpomp......toen maar uitgezet.
zondag komt mij altijd beter uit , hoop er dan een keer bij te zijn.
jazeker, liep gelijk redelijk goed, alleen verder afstellen en er kwam koelvloeistof uit de waterpomp......toen maar uitgezet.
zondag komt mij altijd beter uit , hoop er dan een keer bij te zijn.
-
defendertje90
oke mooi zie hem wel een keer met zijn 4,6 V8 hebben we er 2 bij de club