range rover overspuiten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
kroes50

range rover overspuiten

Bericht door kroes50 »

Hallo,

Heeft iemand een idee aan welke prijs ik moet denken om een strakgemaakte en geschuurde range rover classic opnieuw te laten spuiten in een metalic kleur?
Ik krijg namelijk veel verschillende aanbiedingen.

Misschien heeft iemand nog een goed adres?

Grt.

Pieter
wilberth

Re: range rover overspuiten

Bericht door wilberth »

Waar woon je?

Maaruh als je werkelijk geen idee hebt wat de spuitpost ongeveer is, heb je dan wel een idee over de kwaliteit van je strakmaken? Of ben ik nu gemene vragen aan het stellen. LIjkt me dat je het beste in de buurt een paar jongens kunt vragen om vervolgens het ding gewoon eens op de ambulance te zetten en dat rondje aanbiedingen nog eens over te doen. Heb je je werk echt goed gedaan dan zullen er vast nog prijzen omlaag kunnen en anders bespaar je jezelf en de spuiter in ieder geval een teleurstelling op de dag dat het moet gebeuren. (andersom kun je die spuiter natuurlijk ook vragen om hem eens te komen bekijken als je niet te gek ver uit de buurt zit)
Eerlijk is eerlijk, ik heb al verschillende stukken goed bedoeld doe het zelf werk voor m'n neus gehad waar toch nog wel een paar dagen aan te werken was voor het strak was. Denk dat dat in sommige aanbiedingen (de serieuze) wel meegenomen is.

En ja, natuurlijk moet het ook lukken om voor pak hem beet 500 een laagje lak te krijgen over je eigen werk zonder verdere vragen. (is tevens een marktplaats waarschuwing, als je geen verstand van zaken hebt loop dan om alle pas gespoten auto's heen, is zo jammer als je duur betaald laagje na een paar maanden begint te bladderen)
Een goede metalic met één of meer lagen clearcoat kost gewoon wat meer. Ons plaatwerk (alu) vraagt ook een serieuze primer. (vraag voor de gein eens na hoeveel de lak alleen al kost en er gaat best wat op een complete auto). Een goede spuiter zal ook van je willen weten welke plamuur je gebruikt hebt en het hele klusje weigeren als er meer dan een mm op zit. (en dan schat ik het ruim)

Niet om je te ontmoedigen, want mits goed uitgevoerd heb je jezelf een hoop geld bespaard en een dankbaar stuk werk verricht, maar laat er even iemand naar kijken voor je een prijs afspreekt. Denk dat dat helpt om minder "risico geld" in je prijsopgave te hebben en daar worden jullie uiteindelijk allebei blij van.

Als je in de buurt van eindhoven zit wil ik wel eens informeren voor je wie er nog complete wagens overspuit.

Groet, Wilberth

Groet, Wilberth
kroes50

Bericht door kroes50 »

Hoi Wilberth,

Bedankt voor je uitleg.
Een kennis van me is plaatwerker en maakt hem strak en ik ga ervan uit dat dit goed gebeurd.

En hoop eigenlijk door de gebruikers ervaringen van hier een goede en betrouwbare spuiter te vinden want ik weet dat je er vaak pas na een tijd achterkomt of het ook echt goed is gebeurd.

Heb jij een idee aan welke prijs ik moet denken als het voorwerk goed is gedaan?

Grt.

Pieter
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Zelf voorbewerken spaart een hoop uren, en kán zo een hoop geld schelen, maar mijn ervaring is dat de spuiter daarmee het beste af is.
Amateur-voorbewerken levert namelijk vaak minder kwalitatief spuitwerk op, en dan wijst de spuiter ook steevast naar het voorwerk ook als (en ik ben er in 3 concrete gevallen bij geweest) de spuiter simpelweg stomme fouten had gemaakt.

Ik probeer het zelf een beetje te zien als een auto zowel strakmaken als spuiten is nog een uitdaging voor een spuiter, hobbywerk zelf afmaken met een laag lak betekent ook een dergelijke inzet: even spuitje erover en klaar. Of mooi oefenklusje voor de stagiair... Je snapt wel wat ik bedoel.

Mijn auto's die ik de investering van een total respray niet waard vind krijgen dan ook de rollerbehandeling van mij, maar ja, ik hoef ook niet zozeer per sé metallic...
wilberth

Bericht door wilberth »

Om eerlijk te zijn (nog) niet, is alweer een tijd geleden dat ik een hele wagen heb laten doen, maar ik kan wel eens informeren aangezien de mijne (een blauw/grijs metalic RRC) op termijn toch ook een opfrisbeurt nodig heeft. Is nu nog zo vaal als een tafelkleed. Maar goed ik heb het ding pas een paar weken, dus dat heeft nog niet zo de prioriteit gehad.

Ik neem aan dat je gewoon op zoek bent naar de juiste prijs voor de klus en niet echt met een heel krap budget zit. Anders zou je nl. ook een solid ipv een metalic kunnen overwegen. Scheelt nogal in de kosten en persoonlijk vind ik venetian red ook wel heel stijlvol zolang het niet zongebleekt is. (en iets minder 13 in een dozijn). Maar goed daar ging het niet over.

Kent je vriend dan geen goede spuiter? Ik heb hier nl. een vergelijkbaar probleem. Schoonvader heeft een schade herstel bedrijf, maar doet geen totale overspuiters (te tijdrovend en de vergunning staat het niet toe) dus dat strak zetten moet goedkomen, maar dan nog even een spuiter vinden.

Ik ga binnenkort eens informeren, maar weet nog steeds niet of ik hier een beetje in jouw regio zit (en hoeveel haast je hebt met een passend antwoord). Prijsbasis is dan spuitklaar maar nog niet afgeplakt (waait er toch maar uit op de ambulance).

Groet, Wilberth
kroes50

Bericht door kroes50 »

Hoi Wilbert,

Ja hij kent wel spuiters maar die hebben allemaal erg weinig zin om bij te klussen.

Het hoeft geen 500 euro te kosten want dat ben je al kwijt aan de verf denk ik zo maar wil ook geen 2500 kwijt zijn.

Ik zit er ook nog aan te denken om alle delen los te laten spuiten afhankelijk van de prijs.

Ps. ik zit zelf in den haag maar wil er best een stukje voor rijden heb ook geen haast want heb nog een range rover waar ik mee kan rijden.

Grt.

Pieter
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik maak een Range Rover Classic altijd zelf helemaal kaal, klinken eraf, alle rubbers eraf, voorruit eruit, verlichting en bumpers eraf, daarna breng ik 'm naar een bekend groot schadebedrijf die 'm strak maken en spuiten. Kosten liggen meestal rond de € 2000,- tot € 2500,- . Misschien niet goedkoop maar dan heb ik het bijvoorbeeld over een omgebouwde en roestvrije softdash 300 tdi aut. die uiteindelijk een bepaalde waarde heeft en zo'n auto moet ook de komende jaren mooi en goed blijven. Een goede RRC wordt zeldzaam en die moeten bewaard blijven. Als ik een auto door iemand anders strak laat maken en dan weer naar een ander bedrijf om te spuiten en als uiteindelijk het resultaat niet is zoals je had gedacht dan is het lastig om een beschuldigend vingertje uit te steken, en zonde van de auto. Dus ik ben het zeker met Geert eens. Het kost effe wat geld maar het gaat om het uiteindelijke resultaat en zonder teveel gedoe.

Gr, Bart
kroes50

Bericht door kroes50 »

Hoi Bart,

Duidelijk het gaat bij mij ook om een roestvrije soft dash 300tdi die ik omgebouwd heb en wil dat inderdaad perfect hebben.

Grt.

Pieter
Mrah

Bericht door Mrah »

Heb mijn volvo 245 voor 1000 euro laten spuiten bij de spuiter van de doe-het-zelf garage in Arnhem, antraciet grijs metallic met blanke lak er over. Uitstekend resultaat. Is toch een flinke lap plaatwerk om strak te maken.

Dat zou ook 1000 euro kosten. Toen heb ik dat maar zelf gedaan. Ben al redelijk bedreven in plaatwerken al zeg ik het zelf.

Het kostte me ruim 40 uur dat strak maken. Heb me wel laten begeleiden door de spuiter. Zo van: hier moet nog wat bij of daar wat af. Ook wat voor soort schuurpapier natuurlijk.

Het scheelt natuurlijk ook of je dezelfde kleur laat spuiten of dat je alles een andere kleur geeft. Dan hoef je meestal de binnenkant niet te doen van de portieren en onder de motorkap.
wilberth

Bericht door wilberth »

dank u, point made....

Ik doe veel zelf maar stucadoren en plaatwerk laat ik aan de pro's over. Het is me namelijk gebleken dat je heel veel dingen zelf kwalitatief goed kunt doen als je er even de tijd voor neemt. Maar sommige dingen leer je alleen door veel meters te maken, ervaring telt.

Spuiter die ik wil vragen is overigens al jaren bekent met kwaliteit van schoonpa's werk en heeft er dus niet zo'n moeite mee. Zit me alleen nog even af te vragen of ik hem in dezelfde kleur terug ga zetten of een andere originele kleur uit die tijd aangezien ik aan een totale overspuiter toch niet ga ontkomen als het weer netjes moet worden.

Groet, Wilberth
Bart van Dessel

Als ik de tijd had zou ik het ook zelf doen, 1000 euro voor de Volvo is netjes, niet te duur. Ik denk wel dat in de regio Den Haag de concurrentie moordend is, dus misschien voor Pieter juist interessant om daar te blijven en elkaar een beetje uitspelen, als het maar niet ten koste gaat van.. Zit er in regio Den Haag geen oldtimer/autoclub waar je 's kan informeren? Dat zijn precies de lui die weten waar het goed en goedkoop is Ik denk dat ik juist in een dure regio zit. Dus ook een softdash tdi? Gaaf! De mijne is donkerblauw metallic. die ook klaar staat voor de spuiter, volgende week komt deze kijken en een prijs geven: [www.schade-service.nl] De eigenaar ken ik al een jaar of 15, hopelijk scheelt dat....

gr, bart
Bart van Dessel

Mijn favoriet: Bahama Gold of Camel Trophy Yellow. Nooit op 4 drs. officieël geleverd maar misschien daarom juist apart. Klassieke kleur die hoort op een RRC, het liefste zou ik m'n softdash 300 tdi nog in die kleuren willen hebben maar dan wordt ie onverkoopbaar.
kroes50

Bericht door kroes50 »

Ja heb hem uit spanje gehaald en zat totaal geen roest aan, en heb hem op en '85 chassis gebouwd.
Koets heb ik zelf in zijdeglas zwart gespoten.
Heb nu een setje plaatwerk in de kleur montpellier red maar twijfel om bij een volledige overspuit voor blauw te gaan (plymouth blue)
Bart van Dessel

Mijne is Plymouth blue! Best mooi maar montpellier red vind ik nog chiquer, maar bij die kleur zie je vaak dat de blanke lak loslaat, misschien een ander merk lak toen gebruikt in de fabriek....
wilberth

Bericht door wilberth »

dat sahara camel trekt me dan niet zo bart, Bahama is wel schitterend, maar schreeuwt idd. 2-deurs. Heb laatst ook een hele mooie rode gezien, een mooie donkere kleur rood, zag in het voorbijgaan niet precies of het metalic of solid was... Wordt hij ongetwijfeld ook onverkoopbaar van, maar ik vond het wel wat hebben. Herkende het alleen niet als een originele RR kleur en dat wil ik eigenlijk toch wel.

Groet, WIlberth
eerst die weekend maar eens kijken hoe het op LPG loopt. Beetje liefde voor het ding op bouwen helpt wel om die spuitpost te rechtvaardigen.
Plaats reactie