zelf reviseren startmotor of dynamo? [TD5]
-
Patrick Nieuwenhuis
zelf reviseren startmotor of dynamo? [TD5]
zelf reviseren startmotor of dynamo ,is dat mogelijk ?zijn daar revisiesetjes voor of is dat niet te doen,ik wil een reserve startmotor en dynamo standby hebben ,niet dat ik op het moment supreme een tydje niet kan rijden ,ook wel handig voor in het buitenland,ik heb zelf een td5 motor van een disco 2 uit 2003
-
VeeTee
Re: zelf reviseren startmotor of dynamo? [TD5]
Tja, wat vind ik als 1ste in Google als ik de zoekterm "dynamo reviseren" inklop?
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
AadG
Ik ben niet vies van vuile handjes maar als je een goed revisiebedrijf weet zou ik het daar heenbrengen.
In Rotterdam weet ik er wel eentje
In Rotterdam weet ik er wel eentje
-
Puffino
Ik zou naar mijn revisiebedrijfje om de hoek gaan, die leveren je meteeen een vervangende mee, klaar uit, zelf pielen kan altijd maar wat een gedoe. Je moet ook de juiste tools hebben.
Mijn revisiebedrijfje is Hakom in Nieuw-Vennep. Kost niet te veel, zeker niet omdat ik weet hoe lang deze jongens er over doen en hoe mooi ze hun spullen weer maken. Niet te onderscheiden van nieuw.
Mijn revisiebedrijfje is Hakom in Nieuw-Vennep. Kost niet te veel, zeker niet omdat ik weet hoe lang deze jongens er over doen en hoe mooi ze hun spullen weer maken. Niet te onderscheiden van nieuw.
-
Paul Engels
En ja, een startmotor gaat niet stuk bij een TD5, alleen de plaatjes in de Bendix, die kosten €10 en zitten er in 20sec in als je hem eruit hebt op de werkbank. Maar aan de andere kant...dan kan je alles wel als reserve in je kofferbak leggen....
-
Patrick Nieuwenhuis
Deze 2 dingen vind ik toch belangrijk om mee te hebben in t buitenland omdat ik de onderhoudgeschiedenis mis van de laatste 30.000km,binnekort vraag ik hier op t forum voor een dynamo op t forum die ik kan laten reviseren in en omg Amsterdam,Rotterdam wordt een beetje te ver AAD
-
Patrick Nieuwenhuis
Paul Engels Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ja, een startmotor gaat niet stuk bij een TD5,
> alleen de plaatjes in de Bendix, die kosten €10
> en zitten er in 20sec in als je hem eruit hebt op
> de werkbank. Maar aan de andere kant...dan kan je
> alles wel als reserve in je kofferbak leggen....
Ja Paul t liefst heb ik deze 2 onderdelen mee op reis,is er nog informatie materiaal over die bendixplaatjes speciaal voor die LR TD5 startmotor of een gelijkend soort startmotor? zo leer je steeds meer over je eigen wagen
> En ja, een startmotor gaat niet stuk bij een TD5,
> alleen de plaatjes in de Bendix, die kosten €10
> en zitten er in 20sec in als je hem eruit hebt op
> de werkbank. Maar aan de andere kant...dan kan je
> alles wel als reserve in je kofferbak leggen....
Ja Paul t liefst heb ik deze 2 onderdelen mee op reis,is er nog informatie materiaal over die bendixplaatjes speciaal voor die LR TD5 startmotor of een gelijkend soort startmotor? zo leer je steeds meer over je eigen wagen
-
Matthias
Laast via ebay een revisiesetje gekocht voor de startmotor, zit er inderdaad snel in als je die ene rotmoer aan de bovenzijde los hebt. Start nu weer perfect!
Matthias
Matthias
-
Patrick Nieuwenhuis
Matthias Schreef:
> Laast via ebay een revisiesetje gekocht voor de
> startmotor, zit er inderdaad snel in als je die
> ene rotmoer aan de bovenzijde los hebt. Start nu
> weer perfect!
>
> Matthias
waarom is dat een rotmoer?en hoe is de ruimte om de startmotor er tussenuit te halen?[disco TD5 2003]
> Laast via ebay een revisiesetje gekocht voor de
> startmotor, zit er inderdaad snel in als je die
> ene rotmoer aan de bovenzijde los hebt. Start nu
> weer perfect!
>
> Matthias
waarom is dat een rotmoer?en hoe is de ruimte om de startmotor er tussenuit te halen?[disco TD5 2003]
-
Marc-my-Words
p.nieuwenhuis Schreef:
> Deze 2 dingen vind ik toch belangrijk om mee te
> hebben in t buitenland omdat ik de
> onderhoudgeschiedenis mis van de laatste
> 30.000km,binnekort vraag ik hier op t forum voor
> een dynamo op t forum die ik kan laten reviseren
> in en omg Amsterdam,Rotterdam wordt een beetje te
> ver AAD
Dynamo en startmotor zijn qua onderhoudsgeschiedenis nu niet direct zorgenkindjes. Ooit bij een VW Golf ging de dynamo los zitten, en bij een Renault had de dynamo deeltijd kuren, dwz bij nat weer ging ie gek doen en dat kon dan lang blijven.
En zolang je niet naar echt ver weg gaat en je hebt een IRK van de ANWB of iets gelijksoortigs dan worden dit soort onderdelen gewoon nagestuurd.
Wellicht als je ervoor zorgt dat je thuis-magazijn goed beheerd wordt halen ze zelfs je thuis-voorraad op, dat scheelt ze in ieder geval zoeken naar de juiste vervanger.
Ik heb, inmiddels al wel weer even geleden, een dynamo nagezonden gekregen (voor een Renault) en die dynamo was er echt "overnight" dwz 's avonds was de ANWB ervan overtuigd dat een ruildynamo makkelijker uit NL zou komen als ergens uit Zweden, en rond het middag uur was de dynamo al bezorgd.
Vervelend knelpuntje was dat de opgestuurde dynamo niks deed en de stukke het op 2/3 van het volle vermogen - ongeregeld dus. Achterruitverwarming en aanjager dus maar gebruikt om de spanning binnen de perken te houden, groot licht is toch al verplicht in Zweden. Geluk bij een ongeluk: ik had een eenvoudig spannings-indicatortje ingebouwd.
Marc
> Deze 2 dingen vind ik toch belangrijk om mee te
> hebben in t buitenland omdat ik de
> onderhoudgeschiedenis mis van de laatste
> 30.000km,binnekort vraag ik hier op t forum voor
> een dynamo op t forum die ik kan laten reviseren
> in en omg Amsterdam,Rotterdam wordt een beetje te
> ver AAD
Dynamo en startmotor zijn qua onderhoudsgeschiedenis nu niet direct zorgenkindjes. Ooit bij een VW Golf ging de dynamo los zitten, en bij een Renault had de dynamo deeltijd kuren, dwz bij nat weer ging ie gek doen en dat kon dan lang blijven.
En zolang je niet naar echt ver weg gaat en je hebt een IRK van de ANWB of iets gelijksoortigs dan worden dit soort onderdelen gewoon nagestuurd.
Wellicht als je ervoor zorgt dat je thuis-magazijn goed beheerd wordt halen ze zelfs je thuis-voorraad op, dat scheelt ze in ieder geval zoeken naar de juiste vervanger.
Ik heb, inmiddels al wel weer even geleden, een dynamo nagezonden gekregen (voor een Renault) en die dynamo was er echt "overnight" dwz 's avonds was de ANWB ervan overtuigd dat een ruildynamo makkelijker uit NL zou komen als ergens uit Zweden, en rond het middag uur was de dynamo al bezorgd.
Vervelend knelpuntje was dat de opgestuurde dynamo niks deed en de stukke het op 2/3 van het volle vermogen - ongeregeld dus. Achterruitverwarming en aanjager dus maar gebruikt om de spanning binnen de perken te houden, groot licht is toch al verplicht in Zweden. Geluk bij een ongeluk: ik had een eenvoudig spannings-indicatortje ingebouwd.
Marc
-
Paul Engels
Plaats genoeg....alleen die ene moer....
Je moet 2 verlengstukken hebben die precies lang genoeg zijn zodat je ratel vrij kan bewegen net achter de starter. En je ziet de moet niet dus het moet op je gevoel.....is een leuke hoor
Je moet 2 verlengstukken hebben die precies lang genoeg zijn zodat je ratel vrij kan bewegen net achter de starter. En je ziet de moet niet dus het moet op je gevoel.....is een leuke hoor