RRC Waterpomp
-
Tom_RRC
RRC Waterpomp
Achteraan de waterpomp (RRC V8 1986) zitten 2 kleine pijpjes voor toevoer en afvoer van de verwarming.
Welke is de toevoer en afvoer? Passagierszijde of bestuurszijde?
Badank,
Tom
Welke is de toevoer en afvoer? Passagierszijde of bestuurszijde?
Badank,
Tom
-
Tom_RRC
Re: RRC Waterpomp
Niemand een idee of een diagram hoe de waterflow is van een V8?
Bedank,
Tom
Bedank,
Tom
-
Peter
Re: RRC Waterpomp
Tom,
Volgens mij zijn het allebei afvoeren, de passagierszijde zou van de kachel zijn, en de bestuurders zijde is afvoer
inlet mainifold.
De toevoer van de inlet manifold komt via het blok, en de toeveor van de kachel komt weer van de manifold af.
Peter
Volgens mij zijn het allebei afvoeren, de passagierszijde zou van de kachel zijn, en de bestuurders zijde is afvoer
inlet mainifold.
De toevoer van de inlet manifold komt via het blok, en de toeveor van de kachel komt weer van de manifold af.
Peter
-
Bart van Dessel
Re: RRC Waterpomp
Bij een carburateur worden beide aansluitingen gebruikt, bij een EFi maar 1, de andere is dan afgedopt.
mvg, Bart
mvg, Bart
-
Tom_RRC
Re: RRC Waterpomp
Dat is vreemd want bij mijn efi lopen ze beide onder de inlaatspruitstuk door, richting de kachel.
Ik wil mijn lpg verdamper in serie aansluiten, maar de water flow moet eerst naar de kachel voor het warmste resultaat binnenin
.
Ik wil mijn lpg verdamper in serie aansluiten, maar de water flow moet eerst naar de kachel voor het warmste resultaat binnenin
-
Geert Oude Luttighuis
Re: RRC Waterpomp
Ik heb begrepen dat de aansluiting niet uitmaakt. Volg dus gewoon je leiding? Je waterpomp draait rechtsom (als je met je buik tegen de neus van de auto leunt. De rechter (bovenste) aansluiting zal dan dus de uitgaande zijn. Nu kun je zelf deduceren welke aansluiting van de kachel de ingang is (voor hetzelfde geld is het namelijk ooit omgedraaid bij een ombouw).
-
Peter
Re: RRC Waterpomp
Tom,
Je hebt gelijk dat ze beiden aangesloten zijn, tenminste bij een 3.5 EFI, ik heb eens een 3.9 efi gehad en daar zat maar 1 pijp
aangesloten.
Beide aansluitingen zitten in het midden van de waaier, dus kunnen nooit de pers zijn, immers het is een centrifigaal "pomp"
dus het medium wordt naar buiten geslingerd.
Peter.
Je hebt gelijk dat ze beiden aangesloten zijn, tenminste bij een 3.5 EFI, ik heb eens een 3.9 efi gehad en daar zat maar 1 pijp
aangesloten.
Beide aansluitingen zitten in het midden van de waaier, dus kunnen nooit de pers zijn, immers het is een centrifigaal "pomp"
dus het medium wordt naar buiten geslingerd.
Peter.
-
Arno
Edelbrock-Weber Conversie
Bart, Weet jij toevalig ook of dat bij een Edelbrock-Conversie die aansluiting van de waterpomp dan op de voorkant zit? Lijkt wel of er een By-pass mogelijkheid bestaat
-
Bart van Dessel
Re: Edelbrock-Weber Conversie
Hoi Arno, weet ik niet meer, is lang geleden dat ik een Edelbrock heb gehad, maar ik denk dat je via Google wel het een en ander kunt vinden. De waterpomp aansluitingen en circulatie staat trouwens op de workshop manual die op het www staat.
gr, bart
gr, bart
-
Geert Oude Luttighuis
Re: Edelbrock-Weber Conversie
Bij de Edelbrock-conversie heb je ook een aangepast thermostaathuis nodig met een directe bypass langs de thermostaat. Die sluit je vervolgens op de waterpomp aan. Toevallig vorige week nog mee bezig geweest (met zelf gemodificeerd thermostaathuis), morgen weer verder (onder andere waterpomp aansluiten op het inlaatspruitstuk:
--> mod_embed_images_loadimage('f9a96bbd3f5b081d57c6c2227239b5ef', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.mijnalbum.nl%252FFoto-A7DYRFPN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-A7DYRFPN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.mijnalbum.nl%252FFoto-A7DYRFPN.jpg', '', 15046010, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('f9a96bbd3f5b081d57c6c2227239b5ef', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.mijnalbum.nl%252FFoto-A7DYRFPN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-A7DYRFPN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.mijnalbum.nl%252FFoto-A7DYRFPN.jpg', '', 15046010, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Tom_RRC
Re: RRC Waterpomp
Hoi Peter en Geert,
Voor mij gevoel spreken jullie elkaar tegen. Volgens Geert is de rechter de uitgaande, als ik het verhaal van Peter lees de linker.
Ik ben mij ervan bewust dat de pomp rechtsom draait, maar dan lijkt het mij logisch dat hij rechts zuigt, 3/4 rotatie maakt en links eruit gooit... Of klinkt dit niet logisch?
Bart, waar staat de workshop manual ergens online waar ik deze info kan vinden?
Bedankt!
Tom
Voor mij gevoel spreken jullie elkaar tegen. Volgens Geert is de rechter de uitgaande, als ik het verhaal van Peter lees de linker.
Ik ben mij ervan bewust dat de pomp rechtsom draait, maar dan lijkt het mij logisch dat hij rechts zuigt, 3/4 rotatie maakt en links eruit gooit... Of klinkt dit niet logisch?
Bart, waar staat de workshop manual ergens online waar ik deze info kan vinden?
Bedankt!
Tom