schakelt de automaat wel goed terug? TD5 autom
-
Patrick Nieuwenhuis
schakelt de automaat wel goed terug? TD5 autom
In de laatste zomer trok ik met mn Disco 2 uit 2003 een 1700kg zware caravan, bij het nemen van een berg of heuvel met de cruise control aan verwachtte ik dat de automaat 1 versnelling terug ging maar t leek er wel 2 of meer met ineens veel toeren,het was mn eerste reis na de aanschaf,zonder cruise control gaat t wel op een subtiele manier bij t terugschakelen, is dat een normaal proces van de automaat in de ''CRUISE"" dat het terugschakelen niet helemaal in harmonie gaat,of is mijn rijstijl dat ik in heuvelachtig gebied zowiezo de CRUISE eraf moet halen.
-
Paul Engels
Re: schakelt de automaat wel goed terug? TD5 autom
Hoort zo Patrick, het gaat wat abrupt en hij pakt er 2 tegelijk. Maar als in overdrive rijdt is dat eigenlijk maar 1 versnelling die hij teruggaat en de overdrive.... Maar waar het om gaat is je vraag, zo hoort het bij deze bak en software, geen zorgen, hij trekt net zolang aan je caravan tot je boven bent
-
Patrick Nieuwenhuis
Bedankt Paul dan weet ik dat het niet aan mn automaat ligt,scheelt weer n paar eurootjes
-
westfries.
je cruise control remt op de motor en niet op je rem schijven dan had het wel break contol geheten
-
Patrick Nieuwenhuis
dat kan je wel stellen,met een overspeed warning
-
Frans Bonnes
Ik neem aan dat dat terugschakelen vooral berg op gebeurde.
Daar is de volgende uitleg voor:
Als je berg op rijdt met de CC, zal die proberen de ingestelde snelheid vast te houden.
Berg op zal dat heel lastig gaan en de CC zal dus steeds meer gas gaan geven.
Op een bepaald moment is de CC zo ver met het intrappen van het gaspendaal dat hij bij de kickdown komt.
En zoals je misschien weet schakelt de bak terug bij kickdown.
Dat kan afhankelijk van de snelheid een of twee versnellingen zijn.
Je schrikt je te pletter als dat gebeurt.
Dus beter berg op zonder CC en gewoon met de voet gas geven.
fb
Daar is de volgende uitleg voor:
Als je berg op rijdt met de CC, zal die proberen de ingestelde snelheid vast te houden.
Berg op zal dat heel lastig gaan en de CC zal dus steeds meer gas gaan geven.
Op een bepaald moment is de CC zo ver met het intrappen van het gaspendaal dat hij bij de kickdown komt.
En zoals je misschien weet schakelt de bak terug bij kickdown.
Dat kan afhankelijk van de snelheid een of twee versnellingen zijn.
Je schrikt je te pletter als dat gebeurt.
Dus beter berg op zonder CC en gewoon met de voet gas geven.
fb
-
Patrick Nieuwenhuis
Ja inderdaag dat leek inderdaad dat die kick down in werking treed,ik dacht in t begin dat mn block op hol sloeg,toen leerde ik als ik een helling zag aankomen de cruise er alvast afhaalde en dat werkte goed,maar toch wist ik toen niet of dat normaal was.bedankt voor de uitleg