vloerplaat defender 90
vloerplaat defender 90
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van zijn vloerplaat uit een 90.
Is het een kwestie van de nagels eruit boren of afslijpen en klaar.
Chris
Is het een kwestie van de nagels eruit boren of afslijpen en klaar.
Chris
Re: vloerplaat defender 90
vloerplaten verwijderen is niet heel moeilijk, maar idd gewoon los maken en klaar. Bij mij zaten met bouten vast.
Gr Bauke
Gr Bauke
welke bedoel je voor bij bestuurder en bijrijder of achter in de bak?
voor zitten ze vast met bouten met een zaagsnede erin kun je er meestal zo uitdraaien maar willen ook wel is ooit heel goed vast zitten. Achter in je pak is gepunttlast
voor zitten ze vast met bouten met een zaagsnede erin kun je er meestal zo uitdraaien maar willen ook wel is ooit heel goed vast zitten. Achter in je pak is gepunttlast
De vloerplaat in de achterbak moet eruit.het lijken klinknagels geen popnagels.
chris
chris
Er heeft ook nooit iemand gezegd dat er ergens popnagels zitten Achter in de bak zitten ze even uit mijn hoofd met blinkklinknagels tegen de bulkhead en de rest is gepuntlast.
Maar waarom wil hem eruit hebben?
Maar waarom wil hem eruit hebben?
Ik heb mijn vloer in laadbak vervangen. De plaat was door oxidatie met de dwarssteunen door. Ook de steunprofielen in de lengterichting waren weg onder de dwarsteunen. Vloer zit inderdaad vast met bindklinknagels en puntlassen.
Ik heb de blindklinknagels met de lamellenschijf van hun kop ontdaan en de puntlassen met een puntlasfreesje losgemaakt.
Ik heb uit 3mm aluplaat met de oude plaat als template een nieuwe vloer gezaagd en de gaten overgenomen.
Bij wurth gas- en waterdichte popnagels gekocht, nieuwe lengteprofielen van yrm, via jansen in oisterwijk.
Eerst de lengte profielen er in, dan de vloer en dan de dwarsprofielen. De dwarsprofielen heb ik aan de binnenkant voorzien van ducktape (tegen corrosie). Alles voorzien van een goeie rups polymax om het waterdicht te maken en voor de stevigheid. Na ongeveer 80 popnagels aanbrengen heb je weer een bodem in de bak. Ik had even mijn twijfels over de popnagels ipv de originele klinknagels, maar de combinatie van de zware popnagels en polymax voldoet ook.
Ik heb de blindklinknagels met de lamellenschijf van hun kop ontdaan en de puntlassen met een puntlasfreesje losgemaakt.
Ik heb uit 3mm aluplaat met de oude plaat als template een nieuwe vloer gezaagd en de gaten overgenomen.
Bij wurth gas- en waterdichte popnagels gekocht, nieuwe lengteprofielen van yrm, via jansen in oisterwijk.
Eerst de lengte profielen er in, dan de vloer en dan de dwarsprofielen. De dwarsprofielen heb ik aan de binnenkant voorzien van ducktape (tegen corrosie). Alles voorzien van een goeie rups polymax om het waterdicht te maken en voor de stevigheid. Na ongeveer 80 popnagels aanbrengen heb je weer een bodem in de bak. Ik had even mijn twijfels over de popnagels ipv de originele klinknagels, maar de combinatie van de zware popnagels en polymax voldoet ook.
Aan de binnenkant voorzien van ducktape? Daar gaat vocht onder zitten en als nog roesten (dus corroderen)
eerst de dwarsprofielen in de RLS gezet en afgewerkt met rustoleum. Dan Ducktape eroverheen om het contactvlak tussen alu en staal te isoleren. Dus ik denk dat dat voorlopig "nie ga roestuh nie".
Bedankt, bij mij is hij inderdaad op de steunen doorgerot.
De reden voor vervanging.
De reden voor vervanging.
zware popnagels: Weet je zo nog welke maat je gehaald had?
Ik wil dit weekend ook de vloer en drwasliggers van mijn achterbak vervangen. Zo'n set besteld bij YRM. Wel handig om te weten hoe lang en dik de popnagels dan moeten zijn.
Volgens mij lees ik in de parts catalogus type nummer 78248 voor de centrale rij popnagels., en dat zou dan volgens Paddoc 35mm popnagel zijn.
Weet iemand of dat klopt? en wat is dan de diamter? En kan ik die dan gebruiken voor de gehele vloer, dwarsliggers en langsliggers? (Dus ook als vervanging van de klinknagels aan de zijkant?)
Is verstevigen met Polymax noodzakelijk/zinvol? Of meer voor het veilige gevoel gedaan?
Groeten,
Ad
Ik wil dit weekend ook de vloer en drwasliggers van mijn achterbak vervangen. Zo'n set besteld bij YRM. Wel handig om te weten hoe lang en dik de popnagels dan moeten zijn.
Volgens mij lees ik in de parts catalogus type nummer 78248 voor de centrale rij popnagels., en dat zou dan volgens Paddoc 35mm popnagel zijn.
Weet iemand of dat klopt? en wat is dan de diamter? En kan ik die dan gebruiken voor de gehele vloer, dwarsliggers en langsliggers? (Dus ook als vervanging van de klinknagels aan de zijkant?)
Is verstevigen met Polymax noodzakelijk/zinvol? Of meer voor het veilige gevoel gedaan?
Groeten,
Ad
Ad, toevallig een paar weken geleden de laatste popnagels gebruikt voor een ander projectje en voor de zekerheid de deksel van het doosje bewaard. Dit staat er op:
Würth, blindklinknagel, gesloten, Aluminium/staal.
Afmeting: 4,8x18
aantal: 500
art. nr. 1940 40 18
Dit zijn ze bij wurth
Ik heb ze ook als vervanging van de klinknagels gebruikt. Polymax of andere PU kit (sikaflex oid) heb ik voornamelijk gebruikt voor het waterdicht maken. Zorg in ieder geval voor een goede barrière tussen het metaal en het aluminium. Zoals bekend is contact tussen blank metaal en blank aluminium een bron van corrosie.
Succes!
groeten
joachim
Würth, blindklinknagel, gesloten, Aluminium/staal.
Afmeting: 4,8x18
aantal: 500
art. nr. 1940 40 18
Dit zijn ze bij wurth
Ik heb ze ook als vervanging van de klinknagels gebruikt. Polymax of andere PU kit (sikaflex oid) heb ik voornamelijk gebruikt voor het waterdicht maken. Zorg in ieder geval voor een goede barrière tussen het metaal en het aluminium. Zoals bekend is contact tussen blank metaal en blank aluminium een bron van corrosie.
Succes!
groeten
joachim
Oke, bedankt.
Dat zijn eigenlijk nog best korte klinknagels dan.18mm.
Ik zat eigenlijk aan een dubbele lengte te denken.
Maar ze waren lang genoeg begrijp ik.
Zal ook een doosje bestellen dan
Mvg
Ad
Dat zijn eigenlijk nog best korte klinknagels dan.18mm.
Ik zat eigenlijk aan een dubbele lengte te denken.
Maar ze waren lang genoeg begrijp ik.
Zal ook een doosje bestellen dan
Mvg
Ad
Inderdaad lang zat. Als Würth lastig is met bestellen, dan hebben ze deze blindklinknagels ook bij Fabory. Die hebben wat meer vestigingen en doen, hier in ieder geval, niet moeilijk bij particulieren. Denk niet ze die op voorraad hebben, maar bestellingen zijn meestal de volgende dag op de vestiging. Ik heb geen aandelen, maar wordt er altijd perfect geholpen.