hmm, 200tdi prob??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sjorsboomschors/aka/PP

hmm, 200tdi prob??

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

net terug van Heerde, met LRCH op crossbaan, nice!!
beetje veel blup, maar ging boven verwachting , zeker na 6 maanden zonder LR te hebben gedaan.
heenweg 100 km/u, en lekker gevoel, strakrijdend en motor netjes op temp, zonder Kenlowe aan te hebben gezet.
na tweetal rondjes in laag/diff-lock veel rook & beetje ruikend naar olie , walm onder de kap vandaan, temp omhoog, kenlowe aan, vastzitten door laatste treeplank , maar na heen&weer, sturen uiteindelijk weer los.
nu mijn vraag: vergt twee uur terreinrijden nu zoveel meer van je blok?in vergelijking met 250 km snelweg met 100 km/u?
en zweet je blok dan ook meer?
Paul Kampeerrover

Re: hmm, 200tdi prob??

Bericht door Paul Kampeerrover »

Jazker, op de snelweg heb je een forse rijwind!
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

ok, just in case.... ben namelijk nu wel ff klaar met geld in deze bodemloze put te stoppen.... ( om over de vorige nog maar te zwijgen...)
maar rookt ze dan ook uit de bonnet?? oliepijl is ok, terugreis zonder probs: just worried....
besides: she does it really good!!!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2012 20:40 door sjorsboomschors/aka/PP.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

ja en nee. normaal zou hij inderdaad op de snelweg meer koelen en in het terrein word hij meer belast op lagere snelheden dus geen koelwind.

Rare is dat ik naar frankrijk toe met vin aanreed (niet zo gek bij 35 graden) en met het terrein rijden heb ik hem helemaal niet aan zien springen en hij koelde zelfs af naar koud (kan in de kabine via een lampje zien of de vin aan is) Dus de theorie langzaam en geen rijwind gaat niet altijd op
Plaats reactie