Standverwarming
-
Jimmy
Standverwarming
Beste mensen,
Even een vraagje heeft iemand ervaring met deze kachels in een 110?
[www.autodinges.nl]
Ik was op vakantie in zweden en ik zag dat iedereen zo n ding had het lijkt me wel wat maar weet niet of de 2000watt toereikend is.
Gr jim
Even een vraagje heeft iemand ervaring met deze kachels in een 110?
[www.autodinges.nl]
Ik was op vakantie in zweden en ik zag dat iedereen zo n ding had het lijkt me wel wat maar weet niet of de 2000watt toereikend is.
Gr jim
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: Standverwarming
voor een landrover is het te weinig,want de plaatsing is meestal achterin en verwarmt dan het bagagecompartiment een beetje,wij hebben ook een touarek vw met het zelfde kacheltjes en haalt een beetje t ergste kou weg maar weinig waarneembaar,ik heb gehoort dat in zweden van de benzinekacheltjes populair zijn en natuurlijk stoelverwarming.
-
Marc-my-Words
Hej Jim,
Misschien moet je je 110 een beetje isoleren (ik heb een 110 HardTop, en isolatie scheelt daar echt de spreekwoordelijke slok op de idem borrel).
Geen ervaring met zo'n kacheltje maar het moet beslist helpen (zolang het niet ook nog eens stormt). Je kan overigens ook gewoon een 2000 watt ventilator-kacheltje nemen, een uitgekiende Zweedse vriend had dat met een gewoon verlengsnoer in zijn naar Diesel omgebouwde Volvo 164 liggen.
Overigens hebben ze ook vaak ook een Defa verwarmer in het koelsysteem (een soort dompelaar).
Moet je nog wel een 220 V stopcontact hebben.
Hälsingar Marc
PS Heb je al eens bij de Biltema gekeken ?
Misschien moet je je 110 een beetje isoleren (ik heb een 110 HardTop, en isolatie scheelt daar echt de spreekwoordelijke slok op de idem borrel).
Geen ervaring met zo'n kacheltje maar het moet beslist helpen (zolang het niet ook nog eens stormt). Je kan overigens ook gewoon een 2000 watt ventilator-kacheltje nemen, een uitgekiende Zweedse vriend had dat met een gewoon verlengsnoer in zijn naar Diesel omgebouwde Volvo 164 liggen.
Overigens hebben ze ook vaak ook een Defa verwarmer in het koelsysteem (een soort dompelaar).
Moet je nog wel een 220 V stopcontact hebben.
Hälsingar Marc
PS Heb je al eens bij de Biltema gekeken ?
-
Marc vd K
motor verwarming
Ik heb zoiets in mijn lightweight zitten. Werkt geweldig zelfs bij min 18 start ze alsof het zomer is. Terwijl ik anders haar nooit aan de praat zou krijgen...
Ik heb zoiets in mijn lightweight zitten. Werkt geweldig zelfs bij min 18 start ze alsof het zomer is. Terwijl ik anders haar nooit aan de praat zou krijgen...
-
Jimmy
Heren bedankt voor het antwoord ik ga er mee aan de slag.
Groeten jim
Groeten jim
-
Teun
Ik heb deze er in, in combinatie met een elektrische voorverwarming voor het koelwater. Beiden aangesloten op 220V.
Werkt op zich prima, maar zoals al gememoreerd: écht warm wordt het niet. Na een halfuurtje voorverwarmen is de boel in ieder geval goed van 'koud' af. Heb er overigens nog geen ervaring mee met écht koude buitentemperaturen.
Dat kacheltje zit bij mij aan de zijkant van de cubbybox gemonteerd en wijst schuin naar voren tegen de voorruit. Dat geeft wel voldoende warmte om zonder beslagen ruiten te kunnen wegrijden.
Wil je écht warmte hebben, dan kun je toch beter een (diesel) standkachel nemen. Kost wel wat meer, maar werkt beter én stand-alone.
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Werkt op zich prima, maar zoals al gememoreerd: écht warm wordt het niet. Na een halfuurtje voorverwarmen is de boel in ieder geval goed van 'koud' af. Heb er overigens nog geen ervaring mee met écht koude buitentemperaturen.
Dat kacheltje zit bij mij aan de zijkant van de cubbybox gemonteerd en wijst schuin naar voren tegen de voorruit. Dat geeft wel voldoende warmte om zonder beslagen ruiten te kunnen wegrijden.
Wil je écht warmte hebben, dan kun je toch beter een (diesel) standkachel nemen. Kost wel wat meer, maar werkt beter én stand-alone.
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
-
Marc-my-Words
Teun Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wil je écht warmte hebben, dan kun je toch beter
> een (diesel) standkachel nemen. Kost wel wat meer,
> maar werkt beter én stand-alone.
Een standkachel die het koelsysteem verwarmd doet zo'n 4-5 kW.
Dus 2 kW direct binnen, en nog zoiets in het koelsysteem komt qua warmteproductie in dezelfde buurt.
Blijft dat een standkachel een veel grotere autonomie geeft.
Marc
PS Bij een Stationwagon loont het om wat goed passende isolatie-paneeltjes te maken voor de achter(schuif)ramen. je verliest dan in ieder geval daar geen grote hoeveelheden warmte.
> Wil je écht warmte hebben, dan kun je toch beter
> een (diesel) standkachel nemen. Kost wel wat meer,
> maar werkt beter én stand-alone.
Een standkachel die het koelsysteem verwarmd doet zo'n 4-5 kW.
Dus 2 kW direct binnen, en nog zoiets in het koelsysteem komt qua warmteproductie in dezelfde buurt.
Blijft dat een standkachel een veel grotere autonomie geeft.
Marc
PS Bij een Stationwagon loont het om wat goed passende isolatie-paneeltjes te maken voor de achter(schuif)ramen. je verliest dan in ieder geval daar geen grote hoeveelheden warmte.
-
Marc vd K
Teun Schreef:
> Ik heb deze er in, in combinatie met een
> elektrische voorverwarming voor het koelwater.
> Beiden aangesloten op 220V.
> Werkt op zich prima, maar zoals al gememoreerd:
> écht warm wordt het niet. Na een halfuurtje
> voorverwarmen is de boel in ieder geval goed van
> 'koud' af. Heb er overigens nog geen ervaring mee
> met écht koude buitentemperaturen.
Ik heb hier wel ervaring mee vanuit canada. daar word het waar ik zat wel eens -50. Het elektrisch element wat je in de auto hebt zitten moet je niet een uur ofzo voor gebruik aan zetten, dit plug je in zodra je de auto parkeert na gebruik, hierdoor kan het element het blok op temperatuur houden ipv op temperatuur brengen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2012 23:45 door Marc vd K.
> Ik heb deze er in, in combinatie met een
> elektrische voorverwarming voor het koelwater.
> Beiden aangesloten op 220V.
> Werkt op zich prima, maar zoals al gememoreerd:
> écht warm wordt het niet. Na een halfuurtje
> voorverwarmen is de boel in ieder geval goed van
> 'koud' af. Heb er overigens nog geen ervaring mee
> met écht koude buitentemperaturen.
Ik heb hier wel ervaring mee vanuit canada. daar word het waar ik zat wel eens -50. Het elektrisch element wat je in de auto hebt zitten moet je niet een uur ofzo voor gebruik aan zetten, dit plug je in zodra je de auto parkeert na gebruik, hierdoor kan het element het blok op temperatuur houden ipv op temperatuur brengen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/01/2012 23:45 door Marc vd K.
-
Roel
Dat dompelaarprincipe werkt prima. 's avonds aan de stekker en 's morgens is het koelwater zover opgewarmd dat de auto vlot start en vrij snel warme lucht afgeeft aan de kachel. De waterinhoud van onze 110 V8 is groter dan de ernaast staande samurais. Die zijn pas echt goed op temperatuur in de winter.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD