ombouw van EDC naar mechanische pomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

ombouw van EDC naar mechanische pomp

Bericht door Bart van Dessel »

ik ben een disco 300 tdi aut. aan het ombouwen van EDC naar een gewone mechanische inspuitpomp. Ik heb dit vaker gedaan maar doe ook altijd dan de verstuivers plaatsen die bij een gewone pomp horen. Maar kan ik de EDC verstuivers niet laten zitten? Normaal wordt zo'n vraag aan mij gesteld...maar ik heb het nog nooit geprobeert. Heb ooit gehoord dat de EDC verstuivers een hogere openingsdruk hebben. Helaas kan ik woensdag weer verder gaan, de pomp zit er al op. Morgen op de vrachtwagen voor een dagje trucken, ook mooi......

Groetjes, trucker Bart
Andrew Colville

Re: ombouw van EDC naar mechanische pomp

Bericht door Andrew Colville »

he die Bart,

wat ik je wel kan vertellen is dat er verschil zit in de lift hoogte van de verschillende pompen, de EDC pomp heeft het minste ( uit het hoofd 0,45 mm lift @ TDC/BDP ), waarschijnlijk om dat de elektronica de inspuit hoeveelheid verder zelf af regelt

de gewone pomp met EGR heeft 1,20 mm llift @ TDC/BDP en de 300tdi non EGR 1,35 mm. ( wederom uit het hoofdje )

Het zou me niet verbazen als de inspuit druk anders is bij de EDC injectoren vergeleken met de standaard 300tdi injectoren, voor alle zekerheid zou ik ze even overzetten.

Groetjes Andrew
Dixo

Bericht door Dixo »

ERR3339 tegen ERR3348, met een duidelijk prijsverschil. Maar wat er verder anders is....
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ombouw voltooid, mechanische pomp afgesteld op 1,54 mm en de EDC injectoren laten zitten. Starten.....en lopen! De plus voor de solenoid heb ik uit de stekker voor de electronische pomp gepakt, bruin rode draad. Nog niet proefgereden. Doen we morgen of zaterdag als ik tijd heb. Ben al 3 dagen achter elkaar om 03.00 uur eruit gemoeten om 14 uur te werken..

gr, bart
Plaats reactie