109 V8 radiateur
-
radboud
109 V8 radiateur
Ik was de lekkages aan mijn koelsysteem aan het controleren omdat ik de vuldop van de radiateur niet goed dicht kreeg. Nu blijkt bij het afpersen dat het niet de afdichting van de dop is maar de schroefdraad mof op de radiateur zelf waar deze in de radiateur zit gesoldeerd.
Nu weet ik dat deze radiateurs op de een of andere manier extreem duur zijn (bij even checken op internet kom ik prijzen tegen van 750 pond slik) maar ik vraag mij nu wel af wat het verschil is met bijv een radiateur van een 110 V8. Ook heb ik ergens iets gezien van een sherpa fan maar geen idee waar je die in NL kunt krijgen
En heeft iemand ervaring met het laten repareren van een radiateur of idee van de kosten hiervan?
Ik heb namelijk het gevoel dat ik wel kan proberen dit lek te dichten met een stukje soldeer werk maar ik vrees toch dat dit het begin van het einde van de radiateur is mijn ervaring is toch dat als er iets begint kapot te gaan dat dit steeds verder gaat en aangezien ik net een geheel gereviseerd blok heb geplaatst wil ik niet het risico lopen van een oververhit blok
Gr Radboud
Nu weet ik dat deze radiateurs op de een of andere manier extreem duur zijn (bij even checken op internet kom ik prijzen tegen van 750 pond slik) maar ik vraag mij nu wel af wat het verschil is met bijv een radiateur van een 110 V8. Ook heb ik ergens iets gezien van een sherpa fan maar geen idee waar je die in NL kunt krijgen
En heeft iemand ervaring met het laten repareren van een radiateur of idee van de kosten hiervan?
Ik heb namelijk het gevoel dat ik wel kan proberen dit lek te dichten met een stukje soldeer werk maar ik vrees toch dat dit het begin van het einde van de radiateur is mijn ervaring is toch dat als er iets begint kapot te gaan dat dit steeds verder gaat en aangezien ik net een geheel gereviseerd blok heb geplaatst wil ik niet het risico lopen van een oververhit blok
Gr Radboud
-
M@rcel
Re: 109 V8 radiateur
hallo prikker
had ook een probleem met het verkrijgen van een nieuwe radiator heb een 200 TDI met bolle aansluiting kon deze alleen maar krijgen in alu uitvoering
heb toen de radiator laten reviceren kreeg hemm als nieuw terug met koperen lammellenblok voor 360 euro kan nu weer een eeuwigheid mee
link zonder aandelen [www.hansdales.nl]
de Bikkels
386069_115618645224207_863071701_n.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa1ba298474b831c682b01a835a0bdd3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa4.sphotos.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash4%2Fs720x720%2F386069_115618645224207_863071701_n.jpg', 'http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/386069_115618645224207_863071701_n.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa4.sphotos.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash4%2Fs720x720%2F386069_115618645224207_863071701_n.jpg', '', 14971846, 600, 600, 'Loading image ...', false);
M@rcel
ONE-TEN 200 TDI 1983 klusserdeklus
VW LUPO 1999 voor moeders
VW POLO Bleumotion 2012 voor het wark
had ook een probleem met het verkrijgen van een nieuwe radiator heb een 200 TDI met bolle aansluiting kon deze alleen maar krijgen in alu uitvoering
heb toen de radiator laten reviceren kreeg hemm als nieuw terug met koperen lammellenblok voor 360 euro kan nu weer een eeuwigheid mee
link zonder aandelen [www.hansdales.nl]
de Bikkels
386069_115618645224207_863071701_n.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa1ba298474b831c682b01a835a0bdd3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa4.sphotos.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash4%2Fs720x720%2F386069_115618645224207_863071701_n.jpg', 'http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/386069_115618645224207_863071701_n.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa4.sphotos.ak.fbcdn.net%2Fhphotos-ak-ash4%2Fs720x720%2F386069_115618645224207_863071701_n.jpg', '', 14971846, 600, 600, 'Loading image ...', false);
M@rcel
ONE-TEN 200 TDI 1983 klusserdeklus
VW LUPO 1999 voor moeders
VW POLO Bleumotion 2012 voor het wark
-
Disco
Re: 109 V8 radiateur
sherpa van = Daf 400 bus (en die hebben gewoon in Nederland gereden)
Of het past kan ik je niet vertellen
Jo
Of het past kan ik je niet vertellen
Jo
-
radboud
Re: 109 V8 radiateur
Oke zag in Engeland ergens staan dat de sherpa dus daf 400 met kleine aanpassingen zou passen ga hier ook maar verder op zoeken. W
@ M@rcel: waarom wilde je perse een koperen ipv alu?
Is Alu minder kwalitatief?
Radboud
@ M@rcel: waarom wilde je perse een koperen ipv alu?
Is Alu minder kwalitatief?
Radboud
-
M@rcel
Re: 109 V8 radiateur
koperen is minder gevoelig voor beschadigingen en heeft betere koel eigenschappen
gaan veel langer mee maar niet meer nieuw te verkrijgen te arbeid intensief en het vakmanschap vergrijst
waar ik het heb laten doen gaat het om een familiebedrijf van meerdere generatie,s
gaan veel langer mee maar niet meer nieuw te verkrijgen te arbeid intensief en het vakmanschap vergrijst
waar ik het heb laten doen gaat het om een familiebedrijf van meerdere generatie,s
-
Paul Rasch
Re: 109 V8 radiateur
Beste Radbout,
Het blok was vorig jaar nog leverbaar via auto Ras in Gouda.
Voor mij hebben ze er één nieuw ingesoldeerd.
Prijs weet ik niet meer precies, in mijn herinnering redelijk en niet in de buurt van wat we in Engeland zien voor een 'nieuwe'.
Groet Paul Rasch
1950 80
1982 109 stage one
Het blok was vorig jaar nog leverbaar via auto Ras in Gouda.
Voor mij hebben ze er één nieuw ingesoldeerd.
Prijs weet ik niet meer precies, in mijn herinnering redelijk en niet in de buurt van wat we in Engeland zien voor een 'nieuwe'.
Groet Paul Rasch
1950 80
1982 109 stage one
-
Edgar
Re: 109 V8 radiateur
Hi Radboud,
Ik ken het probleem, mijn radiator was lek op 3 plaatsen en de koelribben waren behoorlijk gecorodeerd. Een nieuwe originele radiator is inderdaad schreeuwend duur, ongeveer 400 Pond. Ik heb die van mij laten recoilen in de UK. 100 pond en als nieuw en extra coils zodat deze iets meer capaciteit heeft. Moet wel i.v.m. het aangepaste V8 blok. Ik ben er zeker van dat er in Nederland ook wel bedrijfjes zijn die dat kunnen.
Success.
Edgar 109 Stage one V8
Ik ken het probleem, mijn radiator was lek op 3 plaatsen en de koelribben waren behoorlijk gecorodeerd. Een nieuwe originele radiator is inderdaad schreeuwend duur, ongeveer 400 Pond. Ik heb die van mij laten recoilen in de UK. 100 pond en als nieuw en extra coils zodat deze iets meer capaciteit heeft. Moet wel i.v.m. het aangepaste V8 blok. Ik ben er zeker van dat er in Nederland ook wel bedrijfjes zijn die dat kunnen.
Success.
Edgar 109 Stage one V8
-
laro
Re: 109 V8 radiateur
Probeer nog maar eens zo een sherpa bus te vinden,waren slechte bussen,een en al elektrische storingen,alleen de eerste uitvoering was uitgevoerd met een landrover motor,daarna lagen er peugeot dieselmotoren in.
-
Philip
Re: 109 V8 radiateur
Ikzelf heb vorig jaar via eBay een dikke (2 brede cores) volledig aluminium sport radiator van een Audi A6 2.5 V6 TD aangeschaft voor een mazzelprijs van GBP70.00. Deze heb ik voor €100.00 laten aanpassen (vuldopje aan de goede kant, bevestigingsbrackets voor bovenkant gemonteerd en overlooptuitje voor expansievaatje toegevoegd) bij Rutgers Radiatoren in Zutphen.
De voorkant heb ik zwart gespoten met een lichte nevel om de looks van de Stage One niet te verknallen.
Het eindresultaat wijkt niet veel af van deze jongen:
Andere optie is een nieuwe radiator van een 2.5TD (ook lekker dik) nemen en aan laten passen bij een radiatorboer?
De voorkant heb ik zwart gespoten met een lichte nevel om de looks van de Stage One niet te verknallen.
Het eindresultaat wijkt niet veel af van deze jongen:
Andere optie is een nieuwe radiator van een 2.5TD (ook lekker dik) nemen en aan laten passen bij een radiatorboer?
-
radboud
Re: 109 V8 radiateur
Hallo Iedereen bedankt voor alle mogelijkheden!
Heb vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en de vuldop bracket opnieuw gesoldeerd. Eerst kwam ik van de regen in de drup want voor ik het wist had ik de dop inkl de schoefdraad in de hand! maar daarna alles schoongemaakt en opnieuw gesoldeerd, en dit keer met succes!!!
Ik heb de pomp uiteindelijk zo'n 20 min op druk laten staan en hij bleef prachtig op het streepje waarop ik hem gezet had.
Kortom woensdag kan ik met een tevreden gevoel de auto voor de APK brengen
Ben benieuwd of dit nog weer nieuwe dingen met zich mee brengt
GR Radboud
Heb vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en de vuldop bracket opnieuw gesoldeerd. Eerst kwam ik van de regen in de drup want voor ik het wist had ik de dop inkl de schoefdraad in de hand! maar daarna alles schoongemaakt en opnieuw gesoldeerd, en dit keer met succes!!!
Ik heb de pomp uiteindelijk zo'n 20 min op druk laten staan en hij bleef prachtig op het streepje waarop ik hem gezet had.
Kortom woensdag kan ik met een tevreden gevoel de auto voor de APK brengen
Ben benieuwd of dit nog weer nieuwe dingen met zich mee brengt
GR Radboud
-
Hans 109V8
Re: 109 V8 radiateur
Mocht hij weer gaan lekken,
Byl in Haarlem soldeert er zo een nieuw blok (of wat anders) tussen!!!
Geen aandelen maar wel een hele goeie ervaring daar!
succes
Hans
Byl in Haarlem soldeert er zo een nieuw blok (of wat anders) tussen!!!
Geen aandelen maar wel een hele goeie ervaring daar!
succes
Hans
-
Ramon
Re: 109 V8 radiateur
Ik heb die van mijn 109V8 een paar jaar geleden door ReGa laten vervangen.
Volgens hebben zij een nieuwe laten maken.
Volgens mij kostte dat iets van 400E. Viel mij iig heel erg mee t.o.v. wat ik als nieuw prijs in engeland gezien had.
Volgens hebben zij een nieuwe laten maken.
Volgens mij kostte dat iets van 400E. Viel mij iig heel erg mee t.o.v. wat ik als nieuw prijs in engeland gezien had.