stuurhuis ontploft.
-
jeroen
stuurhuis ontploft.
hallo, tijdens het proefdraaien van mijn vers ingebouwde disco200tdi in een 90 uit 84 barste de achterkant van het stuurhuis. dit is dus de zijde waar de tandheugel in heen en weer gaat, daar zit een soort deksel waar van de rand gebroken is en waar de olie dus uit kwam spuiten. het is een 6 bouts stuurhuis. komt iemand dit bekend voor? of is de pomp druk hoger van een disco stuurpomp? stuurhuis was verder in goed werkende toestand (spelingvrij lekdicht) voor de ombouw. groeten jeroen
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: stuurhuis ontploft.
er staat mij iets van bij over twee verschillende slangen, imperial en metrisch, en dat gaat niet goed samen.... maar was in m'n vorige 110 , en die conversie heb ik uitgebannen.... ( toen ze eindelijk klaar was is m'n 110 gejat.... en nooit meer terug gezien )
-
bowy
HOi Jeroen,
Alle landrover pompen hebben ca 65 bar druk dus daar kan het niet aan liggen. Waarschijnlijk gewoon toeval. Kwestie van nieuw huis monteren.
GR Bowy
Alle landrover pompen hebben ca 65 bar druk dus daar kan het niet aan liggen. Waarschijnlijk gewoon toeval. Kwestie van nieuw huis monteren.
GR Bowy
-
jeroen
denk dat er een lek was waardoor tijdens het sturen aan 1 zijde de druk wegviel en de tandheugel met een klap tegen het huis kwam .
de o ringen is er elk geval uit gedrukt en het huis is gebarsten .
bedankt voor de pompdruk gegevens, dat was wat ik wilde weten voor dat ik er zomaar een nieuw stuurhuis in sleutel .
de o ringen is er elk geval uit gedrukt en het huis is gebarsten .
bedankt voor de pompdruk gegevens, dat was wat ik wilde weten voor dat ik er zomaar een nieuw stuurhuis in sleutel .