Landrover 90 veiligheidsgordels 1984/1985

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
martin

Landrover 90 veiligheidsgordels 1984/1985

Bericht door martin »

Na wat RDW perikelen en om verdere discussies te voorkomen met deze mannen ben ik op zoek naar veiligheidsgordels voorin voor een Laro 90 met productiedatum 1984 of 1985...... wie o wie heeft zoiets wellicht liggen, eventueel te leen/huur enkel voor keuringsgebruik.

Thanx alvast voor de reacties.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Landrover 90 veiligheidsgordels 1984/1985

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

huh?? zet je er toch nieuwe in? lijkt me vrij legitiem.. zeker ivm veiligheid en evt. afkeur op scheurtjes/sneden of whatever... deden ze bij mij niet moeilijk over iig.
( wel lift up deuren en ribbels in dak, V5 ok, en kleur conform??)
martin

Bericht door martin »

yep, zitten net nieuwe in, maar nu aangemeld voor n PAT onderzoek...V5 in orde, chassisnummer in orde(op chassis en onder de kap) motornummer in orde,kleur en brandstof in orde, alle oude MOT papieren, alles klopt conform chassis nummer check, maar aangezien de gordels en de voorruit van een latere datum zijn, ( maar wel push button doors met glas van 1984) vonden ze hem te nieuw....en vertrouwden ze het niet? vandaar...
sjorsboomschors/aka/PP

heb nog wel een foto van m'n vorige voorruit... kun je wellicht laten zien....
voorruit+lr.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4633ad159eabfc1389d6e308a718406a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_nW7Xz6lvTXo%2FTBpvtiC_lLI%2FAAAAAAAAATI%2FM064sCOIkIU%2Fs400%2Fvoorruit%2Blr.jpg', 'http://2.bp.blogspot.com/_nW7Xz6lvTXo/TBpvtiC_lLI/AAAAAAAAATI/M064sCOIkIU/s400/voorruit+lr.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_nW7Xz6lvTXo%2FTBpvtiC_lLI%2FAAAAAAAAATI%2FM064sCOIkIU%2Fs400%2Fvoorruit%2Blr.jpg', '', 14964511, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gaf op de snelweg geen voorrang aan een vogel.......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2011 16:40 door sjorsboomschors/aka/PP.
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Weet niet waar je vandaan komt maar heb er hier nog liggen (20km ONDER Tilburg) heb er verschillende liggen en ook voor de 3de stoel voorin.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Wawasdah voor vogel ? Of ben je niet zo ornithologisch aangelegd.

Marc
Martin

Bericht door Martin »

Struisvogel in 't wild?
Marc-my-Words

In plaats van blij te zijn met nieuwe gordels doen ze nu dus juist moeilijk. Kwam je met oude gordels deden ze waarschijnlijk ook moeilijk.
En een voorruit met een barst is ook gauw afkeur (en dan hoef je het niet eens zo dol te maken als Sjorsb/aka/PP).
Zo had ik direct de 3e dag al een steentje tegen de ruit, en na 10 jaar een steentje oid (of de snelwegschutter) dat bijna door de ruit kwam (de splinters sprongen er binnen vanaf). Dus na 10 jaar een nieuwe ruit is niet per se zo raar, na 26-27 jaar ben je wellicht aan een tweede of derde ruit.

Marc
sjorsboomschors/aka/PP

geloof een meeuw, maar was in eerste instantie maar een klein scheurtje..... werd alsmaar groterrrrrrr
Martin

Bericht door Martin »

Tilburg is geen probleem, geef me even je mail adres of tel no om nader af te spreken.
Oh ja, goed 2012!
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Ook een goed 2012.

Mail mij even op roybruurs(at)hotmail(punt)com

en het is 20 km onder tilburg dus GEEN tilburg

Martin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tilburg is geen probleem, geef me even je mail
> adres of tel no om nader af te spreken.
> Oh ja, goed 2012!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2012 21:56 door defendertje90.
bareld

Bericht door bareld »

Je komt toch alleen voor een invoerkeuring. Wat willen ze dan met die gordels. Ik had er niet eens gordels in tijdens de invoerkeuring van mijn 82er,

Als de rst allemaal klopt zal het met dat PAT onderzoek ook wel goedkomen. Is de rest van al je glaswerk wel 1984?
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Als je voor een invoerkeuring gaat waarbij de auto in het buitenland een grijs kenteken had en nu op geel moet, dan worden alle APK punten die verschillend zijn tussen grijs en geel gecontroleerd. Bij mijn 109 moesten de ruitensproeier en de aanjager het doen, moesten de banken en de aanwezige gordels deugdelijk vastgezet zijn en werd de remvertraging getest.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Ik heb deze gordels nog liggen en deze zou je mogen houden.....
Cor

Bericht door Cor »

Martin,

Ik heb nog 2 gordels liggen uit mijn SIII 1977 (wellicht niet orgineel maar wel oud), staat het volgende op de labels:

Landrover Genuine part BTR5779
Belt 530015200A
Conforms to Australian design rules ADR4 & United states federal standard FMVSS209 when use with Buckle NoS BTR5981 / BTR5782.
Keurmerkjes: E40415110 e4215110

misschien dat dit wat voor je is?

Stuur me ff een mail als je interesse hebt: cor_van_haaren@hotmail.com
Martin01

Bericht door Martin01 »

dat dacht ik ook, maar helaas, men vond de auto te "netjes" dus daarom werden de gordel kenmerken en ruitgraveringen gecheked, en die komen uit 94, 07, 86 en 96... een laro he, dus bouwpakket.enkel de pushbutton doors zijn natuurlijk niet origineel, maar ja, een Laro deur gaat nu eenmaal geen 25 jaar mee...
bareld

Bericht door bareld »

Er zal een aantekening van de afwijkende ruiten en gordels gemaakt zijn. Wakker je dan niet de argwaan aan als je nu ineens met andere gordels aan komt zetten?

Wanneer is dat PAT onderzoek?
Marc-my-Words

Martin01 Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat dacht ik ook, maar helaas, men vond de auto te
> "netjes" dus daarom werden de gordel kenmerken en
> ruitgraveringen gecheked, en die komen uit 94, 07,
> 86 en 96... een laro he, dus bouwpakket.enkel de
> pushbutton doors zijn natuurlijk niet origineel,
> maar ja, een Laro deur gaat nu eenmaal geen 25
> jaar mee...

In mijn "oude" 1999-er 110HT zaten een voorruit uit 2010, 4 ruiten uit 2000 en eentje uit 1999 (de laatste was de ruit in de achterdeur, de enige originele, en origineel de enige die getint was). Verder was de deur rechts uit 2001. Gelukkig had ik de veiligheidsriemen al snel opgebonden en van een hulsje voorzien anders waren die tgv APK-afkeur ook al minimaal een keer vervangen (want die komen standaard tussen de deur).
Als een auto 25 jaar oud is, en zeker als het zo'n ondeugdelijke mecano-doos is, dan kan het niet ander dan dat er verschillende delen aan vervangen zijn.

Overigens, juist het feit dat de ruiten uit zo verschillende jaren komen lijkt mij een plus: dat wijst erop dat er niet één gemakkelijke "donor" is gebruikt om een auto kunstmatig te verouderen naar belastingvrijdom.

Marc
bareld

Bericht door bareld »

Marc-my-Words Schreef:

>
> Overigens, juist het feit dat de ruiten uit zo
> verschillende jaren komen lijkt mij een plus: dat
> wijst erop dat er niet één gemakkelijke "donor"
> is gebruikt om een auto kunstmatig te verouderen
> naar belastingvrijdom.
>