Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
CrazymudHans

Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door CrazymudHans »

Heeft er iemand ervaring met heavy duty koppelingsplaten voor een 200of 300TDi?
Is dit aan te raden of maakt het geen verschil.
Ik kan tot nu toe alleen de HD set van britpart vinden, zijn er nog andere?

Ik wil de koppeling van mijn RR 300tdi met R380 preventief vervangen, ik kan er nu zo bij.
Er zal regelmatig met een zware aanhanger gereden worden zoals:

vrkzb6fp1mwq63b6hk1n.jpg --> mod_embed_images_loadimage('184f93ac345a97cee4d2d1b55c01e831', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Ffiles%2Fvrkzb6fp1mwq63b6hk1n.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/files/vrkzb6fp1mwq63b6hk1n.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Ffiles%2Fvrkzb6fp1mwq63b6hk1n.jpg', '', 14958207, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dus daarom vraag ik me af of het plaatsen van een HD set aan te raden is.
Of dat HD alleen verkoop naampje is en eigenlijk niets beter is dan een gewone set.

Groet,
Hans

4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg --> mod_embed_images_loadimage('afbd990ae023f3bc68fcec9e5198ddd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Ffiles%2F4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg', 'http://www.4x4fotos.nl/upload/files/4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4fotos.nl%2Fupload%2Ffiles%2F4r11nkipm9p7d6u1zt4e.jpg', '', 14958207, 600, 600, 'Loading image ...', false);
defendertje90

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door defendertje90 »

ik heb er al het spul inzitten maar of ik daar echt iets van merk mrwa dat moet nog blijken zit er nog maar amper een jaar in. De vork hebben we zelf HD gemaakt door er een strip op te lassen. Die vork hebben we bewust hd gedaan omdat ik mijn oude doormidden had gekregen. Zoals gezegd moet de rest zich nog bewijzen
CrazymudHans

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door CrazymudHans »

Ok, bedankt.
Welk merk is de set?

Is die vork bij 200 en 300 tdi hetzelfde?
Want dan kan ik beter die van mij ook vervangen voor een HD of hem zelf aanpassen.
Heb je daar een foto of tekening waar je die strip er op last?
defendertje90

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door defendertje90 »

ik heb hem zelf aan (laten passen omdat ik de bak hier op de inrit er neit onderuit krijg en een maat van mij een mooie brug heeft staan) Als je even op internet zoekt dan zie je wel hoe ze het gedaan hebben het is gewoon een kwestie van 1 stripje erover lassen. En het bespaard je een hele hoop geld.

merk moet ik je verschuldigd blijven heb hem destijds bij jansen gehaald. Valeo zou dat kunnen?

Vork van een 300 en 200 zal wel verschillend zijn aangezien de bak anders is maar durf dat niet zeker te zeggen omdat ik nog nooit een 300 bak in mijn handen heb gehad, kan dus alleen maar uit eigen ervaring spreken
Bart van Dessel

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Hans, ik heb de setjes van Britpart vaak gemonteerd gehad en nooit een serieus probleem mee gehad. Zoals je ontdekt hebt zijn ze spotgoedkoop (iets van 40 pounds..) en HD, tja dat zeggen ze nogal snel bij Britpart, maar ik trek aanhangers van 3000 kg en dat blijft goed gaan. Echter ik ben toch overgestapt naar de AP setjes omdat die qua rijden beter aanvoelen. De setjes van Britpart willen wel eens een beetje gaan "happen" met het laten opkomen van het koppelingspedaal. En het druklager van AP is degelijker als die van BP, denk ook aan een nieuw toplagertje!!

Zo, dat was m'n eerste bijdrage weer in een maand tijd.....

Groetjes, Bart
laro

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door laro »

Hoi,ik heb een vork aangepast door er een kogelgewricht op te zetten,gaat nooit meer kapot en scharniert veel soepeler.
pascal ubags

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door pascal ubags »

hoi
heeft voordelen en nadelen
bijv bij de international(uit ervaring) een valeo 130 in de 110, drukgroep, deze is sterker, dus je been heeft het moeilijker, maar deze houd dan ook, bij andere na 50dk weer stuk.
gr pascal
Marc-my-Words

Re: Heavy Duty Koppelingsplaat 200/300TDI zinvol???

Bericht door Marc-my-Words »

Maar daar noem je ook wat.
Een "International" heeft zoveel meer koppel dat de koppel-ing kennelijk tot boven het redelijke werkingsgebied wordt belast.
(Een "International" heeft ook zoveel koppel dat de R360 tot op of over de constructieve grenzen belast wordt -- de R360 heet nl naar zijn max. te behappen koppel.)
Zoveel koppel zal je niet gauw uit een 200/300Tdi kunnen knijpen.

Marc
Plaats reactie