Ben bezig met het aansluiten van de 200tdi motor in m'n defender, maar nu heb ik 2 vragen over de brandstofleiding:
- De aansluitingen op de tank en van de retourleiding op de pomp zitten met een aansluiting met knelring vast. Die koperen ring schuift heel los over de dunnere leiding heen. Naar mijn idee te los, volgens mij knijp je hem nooit helemaal strak bij het aandraaien van de wartel.. Klopt dit wel? Ik heb wel eens getwijfeld of ik de juiste leiding heb..
- De wartel op brandstofleiding zelf kan niet ronddraaien, maar de flens waar hij in moet op het blok volgens mij ook niet.. klopt dat? Lijkt me lastig monteren zo, dan moet je de hele leiding mee draaien.. kan toch niet de bedoeling zijn?
Alvast bedankt voor de hulp
Brandstofleiding 200tdi, 2 vragen
-
Frans Bonnes
Re: Brandstofleiding 200tdi, 2 vragen
- De wartel op brandstofleiding zelf kan niet ronddraaien, maar de flens waar hij in moet op het blok volgens mij ook niet.. klopt dat? Lijkt me lastig monteren zo, dan moet je de hele leiding mee draaien.. kan toch niet de bedoeling zijn?
Meestal is het zo dat het deel met de inwendige draad kan draaien.
Zou dat ik elk geval nog maar eens een keer nakijken.
Op de eerste vraag weet ik geen antwoord
fb
Meestal is het zo dat het deel met de inwendige draad kan draaien.
Zou dat ik elk geval nog maar eens een keer nakijken.
Op de eerste vraag weet ik geen antwoord
fb
-
laro
Re: Brandstofleiding 200tdi, 2 vragen
Hoi,ik heb ook een discomotor in mijn 110 gelegd,zat met hetzelfde probleem,een rubberen brandstofslang krijg je niet goed gekneld op de kunstofleiding,heb daarom maar een nieuwe rubberen brandstofleiding naar de tank gelegd.