Jaartallen electronische brandstofpomp Discovery 300Tdi automaat
-
Dixo
Jaartallen electronische brandstofpomp Discovery 300Tdi automaat
Vanaf wanneer heeft de electronische EDC brandstofpomp de plaats van de mechanische ingenomen in de Discovery 300Tdi automaat? Klopt het dat modeljaar 1994 en 1995 nog mechanisch was en het daarna electronisch werd?
-
Benno
Re: Jaartallen electronische brandstofpomp Discovery 300Tdi auto
Zou wel kunnen, ik had een 94ér die nog mechanisch was. Mijn huidige 1997 is EDC
groet,
Benno
groet,
Benno
-
Spycke
Dixo,
Heb hier ergens gelezen dat 1996 het laatste jaar is zonder Electronica.
Maar er zijn vast ook wel prikkers die het nauwkeuriger weten
Gr Spycke
Heb hier ergens gelezen dat 1996 het laatste jaar is zonder Electronica.
Maar er zijn vast ook wel prikkers die het nauwkeuriger weten
Gr Spycke
-
Cadarn
Als de 300 tdi hetzelfde werd geleverd in de defender als in de discovery, zou het tot en met 1996 moeten zijn. Mijn defender is in 96 van de band gerold en heeft een mechanische, de disco van 97 een elektronische.
Jaap
Jaap
-
Dixo
Maar de pomp met EDC was toch alleen voor de Disco, of hadden bepaalde jaartallen Defenders ook zo'n electronische pomp?
Aangaande op de reacties in dit topic zouden modeljaar '94, '95 en '96 dus nog met de mechanische pomp moeten zijn, en alleen '97 en '98 mét. Modeljaar '99 was dan weer een Td5...
Aangaande op de reacties in dit topic zouden modeljaar '94, '95 en '96 dus nog met de mechanische pomp moeten zijn, en alleen '97 en '98 mét. Modeljaar '99 was dan weer een Td5...
-
Bart van Dessel
Alle RRC's met 300 tdi hadden een mechanische pomp, geen EDC dus, ook niet de automaten, Defenders idem dito, de Discovery 300 tdi automaat is v.a. 1995 geleverd met EDC, en alleen de automaten. Het vermogen is 90 kW ipv 83. Deze auto's rijden véél fijner dan eentje met mechanische pomp en veel krachtiger, maar wel wat gevoeliger en minder goed zelf aan te sleutelen. Ik heb een '95 tdi automaat gehad die op de teller 165 liep en ook met de kar trekken (3 ton) was ie heer en meester. Om over te bouwen naar een Defender of RRC is het EDC niet interessant.
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
Dixo
Dank Bart, erg duidelijk zo! Gaat inderdaad om een conversie dus dan worden het wel weinig Disco's die geschikt zijn.
Een EDC-pomp werkend krijgen in een Defender is niet makkelijk begrijp ik?
Een EDC-pomp werkend krijgen in een Defender is niet makkelijk begrijp ik?
-
Bart van Dessel
Nee is niet makkelijk, de kabelboom is nogal uitgebreid, ik had ook het plannetje om het EDC systeem over te bouwen in een RRC 300 tdi aut. maar heb dit toch maar uit m'n hoofd gezet. Een 3.9i efi systeem bijvoorbeeld is veel simpeler. Een mechanische tdi pomp is ook aan alle kanten op te schroeven en ook met de turbodruk kun je een beetje goochelen....
wel je egt in de gaten houden dan....
gr, bart
gr, bart
-
Dixo
Volkomen offtopic, maar ach het is mijn eigen topic. Nu we het toch over lastige bedradingen hebben: een Td5 met automaat in een RRC al wel eens geprobeerd?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2011 20:54 door Dixo.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2011 20:54 door Dixo.
-
Bart van Dessel
Daar is Andrew Colville mee bezig! Kan je alles over vertellen. Is te doen, nadeel is RDW keuren ivm veranderen aantal cylinders.
gr, bart
gr, bart